هراز نیوز :در دیدار با خبرنگاران اعضای انجمن صنفی و خانه مطبوعات این شهرستان به مناسبت فرا رسیدن اعیاد شعبانیه و گرامیداشت روز پاسدار و جانباز بیان داشت: اهل بیت همه هویت ما هستند و باید در زندگی‌مان در راستای زندگی و سیره آنها گام برداریم.

وی با اشاره به اینکه شهدا و ایثارگران ما در جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی از شهدای کربلا درس گرفته بودند، متذکر شد: در عملیات‌های مختلف کار رزمندگان رویارویی با منافقان، نبرد، ایثار، شهادت، ازخودگذشتگی، اسارت و جانبازی بود که جز با درس‌آموزی از مکتب اهل بیت محقق نمی‌شد.

مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران یادآور شد: البته بعضی نیز حتی در حین انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی به دنبال سهم‌خواهی بودند و هم‌اکنون نیز هستند افرادی که سهم خود را از انقلاب می‌خواهند.

میرشکار با تاکید بر اینکه گفتمانی که امام راحل مطرح کردند گفتمانی بود که دنیای استکبار را به چالش کشید، تصریح کرد: استکبار جهانی و ایادی آن به هیچ وجه مایل نبودند انقلاب اسلامی شکل بگیرد.

* حمایت 34 کشور در جنگ تحمیلی از عراق

وی با اشاره به خاطراتی در روز 22 بهمن ماه، روزهای پیروزی انقلاب و جنگ تحمیلی متذکر شد: رهبر انقلاب تاکید داشتند که خاطرات شهدا و انقلاب در خطر فراموشی و تحریف قرار دارند و همچنین امروزه نیز بسیاری اصرار دارند تا جنگ تحمیلی را جنگی بین ایران و عراق بدانند ولی واقعا جنگ ما جنگ ایران با عراق نبود زیرا عراق به تنهایی توان ایستادگی مقابل ما را نداشت.

IMG_0177

* جنگ تحمیلی جنگ ایران با عراق نبود

میرشکار با تاکید اینکه در جنگ تحمیلی براساس آمار و اسناد 34 کشور دنیا شرکت داشته و کنار صدام بودند، گفت: این جنگ واقعا روایت یک نبرد نابرابر بود و برای نخستین بار در دنیا پس از دو قطبی شدن جهان، دو قطب در کنار هم و با هم پشت صدام قرار گرفتند و از عراق حمایت کردند.

این فرمانده بزرگ هشت سال دفاع مقدس اضافه کرد: برخی افراد سعی دارند جنگ ما را جنگ ایران با عراق مطرح کنند تا در این بین آمریکا تطهیر شده و به چشم نیاید.

میرشکار با تاکید اینکه علاوه بر آمریکا، کشورهای فرانسه، انگلیس، آلمان و کشورهایی که در مذاکرات 1+5 روبروی ایران نشستند در هشت سال جنگ تحمیلی کنار عراق بودند، تصریح کرد: هشت ماه در فتنه سال 88 نیز پشت سران این جریان بودند و هم‌اکنون نیز اگر اتفاقی بیفتد مطمئن باشید روبروی ما قرار می‌گیرند.

* رزمندگان و شهدای مازندران خوب معرفی نشدند

وی در بیان خاطراتی از واقعه بزرگ و حماسه اسلامی ششم بهمن ماه 1360 مردم آمل خاطرنشان کرد: ارزش و اهمیت مبارزه مردم این شهرستان با کمونیست ها به حدی بود که امام امت در وصیت‌نامه خود از ایثارگری و افتخارآفرینی مردم آمل نام برده و از آنها تقدیر و تشکر می‌کند.

میرشکار یادآور شد: پاسدارها و شهدای ما در این واقعه و دیگر عملیات‌های دفاع مقدس خوب معرفی نشدند و همچنان گمنام هستند، البته این ضعف ما است که نتوانستیم آنها را به خوبی به نسل آینده و نسل جدید معرفی کنیم و بشناسانیم.

این یادگار دفاع مقدس اضافه کرد: باید عملکرد این افراد در دفاع مقدس اشاعه داده شود ولی حتی نتوانستیم به آن حدی که وقایع اتفاق افتاده نیز جریان را مطرح کنیم، این مشکل در مازندران به چشم می‌آید که در آمل بیشتر نمایان می‌شود.

این یادگار دفاع مقدس با اشاره به اینکه پرداختن به این مسائل کار رسانه‌ها است، متذکر شد: در جریان انقلاب اسلامی رزمندگان شعار «حزب فقط حزب‌الله، رهبر فقط روح‌الله» را به روی لب داشتند و از جریان‌ها و سیاست‌گرایی‌ها فاصله داشتند هم‌اکنون نیز اگر «شعار حزب فقط حزب علی، رهبر فقط سید علی» در جامعه جا بیفتد، بهتر می‌توان واقعیت‌ها را دید و اگر فردی جناحی شویم کور شده و نمی‌توانیم با بصیرت واقعیت‌ها را درک کنیم.

وی در توصیه‌ای به اصحاب رسانه و قلم خاطرنشان کرد: ارباب جراید و رسانه‌ها تنها برای رضایت خداوند و بیان مشکلات مردم قلم بزنند، نباید قلم خود را برای ارتقای فردی یا گروهی به کار گرفت زیرا خداوند به قلم قسم یاد کرده است و نباید در این زمینه کوتاهی داشت و منافع احزاب یا جریان‌ها را در نظر گرفت.

گفتنی  در انتهای این دیدار ازسوی انجمن صنفی خبرنگاران و خانه مطبوعات و رییس اداره ارشاد شهرستان آمل لوح تقدیری به پاس جانفشانی این فرمانده غیور سپاه تقدیم شد

IMG_0214

 

2 thoughts on “سردار میرشکار :رسانه‌ها تنها برای رضایت خداوند و بیان مشکلات مردم قلم بزنند”
  1. از معیشت جانبازان دفاع مقدس و جبهه و جنگ خبری نیست و همه را سکوت گرفته است ؟!
    همه یادشان رفته که این امنیت و ثروت را مدیون جانبازان و رزمندگان هستند ؟!

    http://khakpour-m.blogfa.com/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *