طاهایی

استاندار مازندران خواستار حضور بیشتر خیران در ساخت و سازهای اماکن مذهبی استان به منظورتبدیل اماکن مذهبی به قطبهای فرهنگی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی اکبر طاهایی عصر چهارشنبه در همایش خیران برای تسریع در طرح جامع توسعه امامزاده عبدالله (ع) آمل افزود: ساخت و سازهای اماکن زیارتی از محل درآمدهای موقوفات تامین می شود و از آنجایی که درآمدهای موقوفات استان برای اجرای طرحهای توسعه ای کم است، حضور خیران می تواند در تسریع ساخت و سازهای اماکن زیارتی استان به اوقاف کمک کند.

وی با بیان اینکه مازندران یکی از پایگاه‌های مهم فرهنگی و محل اجتماع اقشار مختلف جوانان و زائران از سراسرکشور است، گفت: خیران و نیکوکاران  مازندرانی در توسعه اماکن مذهبی و فرهنگی در سطح کشور همواره پیشقدم بودند.

طاهایی با اشاره به اینکه مازندران همواره پناهگاه علویان در طول تاریخ بوده و نخستین حکومت شیعی در این استان شکل گرفته است، گفت: امامزادگان که برای حفاظت و صیانت از دین خدا در نقاط مختلف مازندران ساکن شد، در این راه مقدس به شهادت رسیدند.

وی با اشاره به اینکه مقبرامامزادگان در مازندران محبت به اهل بیت(ع) را در میان شهروندان این استان زنده نگه داشته است، ادامه داد: اماکن مذهبی و فرهنگی حفاظت از دیانت انقلاب اسلامی برای نسل جوان امروز است.

استاندار مازندران یادآور شد: مقام معظم رهبری تاکید جدی بر تبدیل امامزادگان و بقاع متبرکه به قطبهای فرهنگی داشتند و در این راستا سازمان اوقاف و امور خیریه باید در این خصوص اهتمام جدی تری داشته باشد.

شهرستان آمل حدود 100بقعه متبرکه زیارتی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *