نشست سالانه سران گروه ۲۰ کشور صنعتی جهان روز جمعه در شهر ساحلی کن فرانسه در حالی پایان یافت که آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از به طول انجامیدن بحران مالی منطقه یورو تا ۱۰ سال آینده سخن گفت.

از سویی دیگر کریستین لاگارد، رئیس صندوق بین المللی پول نیز طی سخنانی نسبت به اعتبار و توانایی دولت رم در اجرایی ساختن اصلاحات اقتصادی در ایتالیا ابراز بی‌اعتمادی کرد.

با این همه سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا در جمع سران گروه ۲۰ ضمن توافق با نظارت صندوق بین المللی پول بر روند اصلاحات اقتصادی در این کشور بر توانایی دولت خود تاکید کرد.

به گزارش یورو نیوز تلاش نخست وزیر ایتالیا برای جلب نظر اتحادیه اروپا به منظور دریافت حمایت مالی در حالی است که احتمال دارد روز سه شنبه، برای پنجاه و دومین بار صلاحیت آقای برلوسکونی در میان نمایندگان پارلمان ایتالیا به رای گذاشته شود.

جورجانو ناپولیتانو، رئیس جمهوری ایتالیا در سفری به جنوب این کشور گفت: «بهبود روابط میان گروه‌های سیاسی مخالف دولت در ایتالیا یک ضرورت است تا چشم انداز توسعه در کشور گشوده شود و همچنین نقش و منزلتی را که ایتالیا سزاوار است پس گرفته شود.»

در همین حال روز شنبه تظاهرات گسترده‌ای از سوی اپوزیسیون و هواداران آنان علیه دولت آقای برلوسکونی در رم پایتخت ایتالیا برپا شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *