هراز نیوز: خبر مربوط به “مدل های روسری منطبق بر حجاب اسلامی” در نمایشگاه مد میلان ایتالیا، به همراه تصاویر متعدد، شنبه گذشته دقایقی کوتاه بر روی خروجی بخش اخبار “یاهو مکتوب” (یاهو خاور میانه) قرار گرفت. خبری که عنوان آن چنین بود:
HIJAB friendly headwears in Milan show (مدل های منطبق با حجاب در نمایشگاه مد میلان)
اما دقایقی بعد، این خبر به کلی از روی خروجی یاهو و گوگل حذف شد و حتی در موتورهای جستجو هم تصاویر آن قابل دسترسی نیست، به طوری که جستجو برای یافتن تصاویر مدل های مشهور که با روسری های زیبا و کاملا منطبق با حجاب اسلامی بر روی صحنه نمایشگاه مد لباس میلان ایتالیا ظاهر شده بودند، نتیجه ای ندارد و تنها در سایت “گوگل”، دو تصویر از ده ها تصویر مدل های “محجبه” در دسترس است، آن هم در خبری که به انتقاد از این نوع پوشش و بیان “دشواری” استفاده از آن می پردازد!
این در حالی است که تصاویر و اخبار مربوط به نمایشگاه های مد در دورافتاده ترین مناطق، با آب و تاب بسیار به نمایش گذارده می شود، اما مدل های “حجاب”، آن هم در یکی از مشهورترین نمایشگاه های مد جهان در میلان ایتالیا، به سرعت حذف می گردد تا اثری از حجاب اسلامی برجا نماند؛ چرا که نشانه تسلیم ناخواستۀ طراحان جهانی مد در برابر گرایش روزافزون مسلمانان به حجاب است و ثابت می کند که طراحان مد، برای حفظ بازار و کسب درآمد هم که شده، نمی توانند جمعیت بیش از 1.5 میلیاردی مسلمانان جهان را نادیده بگیرند.