دولت مردان می توانند با اتخاذ سازو کارهای ویژه و اطلاع رسانی گسترده در سطح استان از مردمی که سبد کالا به آنها تعلق گرفته درخواست شود بصورت داوطلبانه سبد کالای خود را به مردم نیازمند غرب استان اهدا کنند.

بلاغ-طی روزهای گذشته شدت بارش برف در مناطق غرب استان مازندران مشکلات بسیاری برای مردم این منطقه بوجود آورده است.

قطعی برق 72 ساعته،نداشتن آب آشامیدنی ،ارزاق و مایحتاج معمولی و مسدود بودن راه های مناطق غرب استان از عمده ترین مشکلات مطرح می شود.

همچنین همزمان با این شرایط بد جوی در غرب استان در سایر نقاط استان در توزیع سبد کالا هم حواشی بسیاری بوجود آورده که با واکنش های گسترده ای در سطح استان مازندران و کشور روبرو بودیم به طوریکه بسیاری از نمایندگان مجلس ایستادن مردم در صف بعد از گذشت 34 سال از انقلاب آن هم در دهه فجر به خاطر 4 کیلو مرغ و 10 کیلو برنج را نوعی تبلیغات منفی برای نظام دانستند.

اما در کنار این دو اتفاق که گریبان استان مازندران و مردمانش را گرفته می توان بگونه ای انسانی و رضایت بخش از کنار آنها بگذریم تا شاید گوشه ای از انبوه مشکلات مردم حل شود .

دولت مردان استان و کشور می توانند با اتخاذ سازو کارهای ویژه و اطلاع رسانی گسترده در سطح استان بویژه مناطق شرقی مازندران از مردمی که سبد کالا به آنها تعلق گرفته درخواست شود در صورتیکه احتیاجی به این اقلام (که قیمت آنها هم چشم گیر نیست) ندارند بصورت داوطلبانه به مردم غرب استان اهدا کنند.

شاید اقلام این سبد کالا برای معیشت مردم آنچنان تاثیری نداشته باشد اما همین مقدار کالای اندک برای بسیاری در غرب مازندران که دار و ندارشان را در زیر برف از دست داده اند، همه چیز محسوب می شود.

گفتنی ست که این اقدام اگر محقق شود هم می توان از بوجود آمدن صف های طویل و کاذب و تنش های موجود جلوگیری کرد و هم این اقلام را در بین مردم نیازمند غرب استان که بشدت به آن نیاز دارند تقسیم کرد تا بخشی از مشکلات آنها مرتفع شود .

این امر سبب می شود تا اولا یک همدلی و وفاق میان مردمان غرب و شرق استان بوجود بیاید و ثانیا شان و کرامت انسانی مردم که طی روزهای گذشته لکه دار شده بود با یک اقدام ارزشی ، خداپسندانه و خیرخواهانه پاک شود تا باز هم چهره واقعی مردمان نوع دوست کشورمان در ایام الله دهه مبارک فجر به جهانیان اثبات شود .

باید تاکید کرد که این اتفاق تنها در گرو اطلاع رسانی گسترده رسانه های مکتوب و مجازی استان و همچنین ایجاد زمینه های مدون و مشخص از سوی مقامات ، دولت مردان و نمایندگان است که اگر عزمی جدی باشد در کوتاه ترین زمان ممکن قابل اجراست .

One thought on “اهدا داوطلبانه سبد کالا به غرب مازندران”
  1. بابا جان مادرتون این سبد کالا رو بیخیال شین !!! به جای اینکه بگین مسعولین امکانات رو به همه جا بدین نه مثل الان از دانشگاه های دولتی گرفته تا بیمارستانهای مجهز و امکانات رفاهی و …… در شرق استان فراوان و هرچه به غرب میروی تعطیل میشه !!!!!! مردم غرب از گشنگی بمیرن بهتره تا از افرادی که دارن برای سبد کالا شون صف های طویل تشکیل میدن کمک بگیرن!!!! )-:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *