هراز نیوز : صبح سه شنبه خبری در خبرگزاری فارس مازندران در خصوص خرید خودرو برای اعضای شورای شهر آمل منتشر شد که بعد از چند ساعت موضوع اصلی بحث محافل در برخی از شهرهای استان خصوصا آمل و ساری قرار گرفت ، اگر چه تقریبا رسانه های محلی آن چنان به این خبر نپرداختند  اما سوژه خبر آنقدر داغ بود که حواشی زیادی بیافریند .

حواشی از اینجا آغاز شد که یکی از پربازدید ترین رسانه های خبری کشور که اتفاقا در چند ماه اخیر بیشترین اخبار را از دستاوردهای شورای شهر امل منعکس نموده است امروز با تیتری افشاگرانه از موضوع هدیه خودرو ها از سوی شهرداری به اعضای شورای شهر امل خبر داد ، موضوعی که اعضای  شورای شهر آنرا بر نتابیدند و در جوابیه خود آنرا تلویحا  مچ‌گیری‌ و سیاسی‌بازی‌های جهت‌دار معرفی کرده اند

هراز نیوز در راستای تنویر افکار عمومی ابعاد دیگری از دلایل احتمالی انتشار این خبر را  در خبرگزاری فارس مورد بررسی قرار می دهد .

1) برخی از منتقدین پس از  انتشار این خبر انگشت اتهام را به سوی خبرنگار فارس در آمل نشانه گرفته و اغراض شخصی را سبب تولید محتوای  این خبر با سو گیری تخریبی دانسته اند ، اتهامی که محال به نظر می رسد ، سابقه درخشان خبرنگار فارس در آمل در گذشته نشان می دهد که وی اهل مماشات با کسی نیست و عمدتا در قامت منتقد به جانبداری های مرسوم رسانه ای توجه ندارد .

2) بر کسی پوشیده نیست که گفتمان غالب در اعضای شورای شهر آمل گفتمان جهادی یعنی توجه به تخصص با تکیه بر تعهد و جوانی و پویایی است ، آرشیو اخبار خبرنگار فارس ثابت خواهد کرد که وی حامی این گفتمان بوده و همواره اگر چه براساس رسالت خبری خود مستقل عمل کرده ولی مدافع اندیشه های مذکور بوده است .

3) آنچه که مشخص است خبرنگار فارس معتقد است در خرید خودرو ها حقی از مردم ضایع شده است و به همین خاطر خود را موظف می داند در مقابل اعضای شورای شهر آمل که البته به نظر وی اقدامی ناحق کرده اند بایستد و بدون توجه به حمایت های چند ماهه خود دست به تیغ انتقاد بردارد ، رسالتی که کسی نمی تواند به آن خورده بگیرد ، مگر به انتخاب تیتر تند و معنی دار این رسانه .

4)تا اینجا موضوع روشن است ،خبرنگار فارس معتقد است اقدام شورا غیر قانونی بوده و شورا معتقد است این اقدام قانونی بوده و افراد و دستگاههای نظارتی ذی صلاح تا کنون هیچ اخطاری حتی به صورت شفاهی در این خصوص نداشته اند و حتی خرید خودرو ها در کمیته انطباق نیز تایید شده است . البته این نکته یکی از سوال های اساسی است که در دوره قبلی شورا که هفت خودرو خریداری شده است چرا هیچ رسانه ای و یا کمیته و یا نهاد نظارتی با خرید آن مخالفت نکرده است .

5) موضوع گفتگویی که در خبرگزاری فارس به نقل  از خسرو ابراهیم زاده رییس شورای شهرآمل  منتشر شده است در واقع در جلسه ای به منظور روشن شدن  موضوع برای خبر نگار فارس صورت گرفته بود که ابراهیم زاده در یک گفتگوی صادقانه و برای اگاهی کامل خبرنگار فارس اقدام به پاسخ گویی به سوالات وی کرده است ، عملی که امروز در بین مسوولان کم تر دیده می شود ، یعنی پاسخگویی توام با صداقت و صمیمیت.

6) اوج صمیمیت تا انجا بالا می کشد که در انتهای این جلسه وقتی سوالات خبرنگار فارس به اتمام می رسد او منابع خبری خود را بر خلاف عرف خبرنگاری برای ابراهیم زاده عنوان می نماید ، حتی خبرنگار فارس  به رییس شورای شهر آمل می گوید که چه کسانی قبلا در چند روز گذشته اقدام به انتشار این خبر در یکی از سایت های محلی نمودند  ، وی در پایان تصریح می نماید که منابع وی در سطح استان اذعان داشته اند که موضوع تخلف بودن خرید خودرو را چندین بار به شورای شهر امل تذکر داده اند ! ابراهیم زاده در این لحظه قسم یاد می کند که تا لحظه برگزاری جلسه کسی نه شفاها و نه کتبا این موضوع را به او و یا شورای شهر بیان نکرده است و اگر متوجه شود این موضوع خلاف هست قطعا جلوگیری خواهد کرد .

7) نکته قابل تامل اینکه چرا دستگاه های نظارتی در استان که قدرت اجرایی هم دارند ، تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده اند و هیچ مکاتبه ای در این خصوص وجود ندارد ، نکته دیگر اینکه چرا به طور نامحسوس به یکی از سایت های خبری رسانده اند که این خبر را منتشر نمایند ، به راستی آنها چه اهدافی را در این زمینه دنبال می کنند ؟

8) آنچه نگارنده پیش بینی می نماید و از شخصیت خبرنگار فارس سراغ دارد این است که تا وی از منبع مطلعی مطمئن نباشد اقدام به انتشار گزارش خبری  نمی نماید حال بعد از جلسه با ابراهیم زاده خبر نگار فارس احتمالا چه شنیده های دیگری از این منابع استانی داشته است موضوعی است که مکتوم مانده است .

9 ) براساس انچه که ابراهیم زاده رییس شورای شهر اذعان داشته است ، شورای شهر اقدام خود را در خرید وسیله نقلیه کم هزینه ترین راهکار برای پاسخگویی به نیاز مبرم اعضای شورای شهر دانسته و تاکید کرده است اگر در هر مرحله از سوی دستگاه های نظارتی اعلام شود که این عمل قانونی نبوده است از اقدام خود بر خواهند گشت .

10) بدیهی است هیچ شهری در استان مازندران در جریان انتخابات  شورای شهر همچون امل انتخابات باشکوهی نداشته اند و هیچ شهری از نظر انتخاب شهردار مانند آمل  یک دست، یک دل و یک صدا و مقتدر عمل نکرده است ، تخلفات عدیده و درگیری های فراوان در بین اعضای شورای شهر در شهر های بزرگ استان کابوسی است که خواب مسوولان استان را آشفته کرده است موضوعی که آتش حسادت برخی را برانگیخته است ، سرعت رو به  رشد اجرای پروژه های عمرانی ، تکریم بی سابقه مردم و رسانه  ها در این دوره شورای شهر امل موضوعی نیست که بتوان به سادگی از ان گذشت . برای مثال رییس شورای شهر امل برای پاسخ گویی به همین خبرنگارفارس  پس از یک تماس تلفنی بعد از چند ساعت ، دو ساعت از بهترین زمان خود را در اختیار  یک خبرنگار قرار می دهد و پس از انتشار مطلبی نسبتا تند در واکنش به انتشار خبر فارس می گوید : خبرنگار رسالتش را انجام داده است .یا با گزارش خبری همین خبرنگار فارس اعضای شورای شهر و شهردار امل اقدامات موثر و رضایت بخشی  را برای معلولان شهر آمل انجام می دهند و چندین مورد از این دست .

11) حسودان آمل باید بدانند اینجا امل است ترکیبی که آنرا برخی ادبا “بی مرگ” معنی کرده اند ، شهری که در ولایتمداری اسوه و الگوی کشور است و امروز مفتخر است که با صدای بلند بگوید همه مسوولانش صاحب اندیشه جهادی اند و برای خدمت واقعی برای این مردم شریف در مسابقه هستند .

12) فرزندان متخصص و متعهد و منتخبان مردم شریف آمل در شورای اسلامی شهر تاکنون ثابت کرده اند که برای مردم قدم بر می دارند و ان شاء الله در آینده نیز جز برای رضای حق و خدمت در راه خلق قدمی برنخواهند داشت ، صاحبان اندیشه جهادی انقدر شجاعت دارند که اگر روزی سهوا برخلاف میثاقشان با مردم عمل نمودند از محضر شریف مردم قدر شناس آمل عذر خواه باشند .

روزبه نصیری آملی

36 thoughts on “12 نکته در خصوص 9 پژو !”
  1. … باز تو رفتی تو حمایت!!!
    ماست مالی نکن کارشون رو, اشتباه بوده حالا تو براشون ماست مالی نکن.!!

  2. شهر من !

    خیالم آسوده است ولی حالم هیچ خوب نیست…

    ای کاش روزهای مهربان تری داشتی و

    شبهای شاعرانه تری!

    در نخستین هفته ها از بردباری ام ، دلگیرم ؛

    از همه ی سرزنش هایی!!! که

    موجب ناگزیر شنیدنشان هستم…

    بگذار ساده بگویم؛

    این روزها…

    آن قدر خودم را به فراموشی می زنم؛

    تا مبادا از یاد ببرم،

    قولی را که

    به ترک های آسفالت کوچه هایت داده بودم.

    باور کن!

    هنوز دامنه ی رویا هایم کوتاه نشده

    که

    ” پژو” ای

    مرا از دغدغه های تو باز دارد.

    شوق پرواز در سر دارم

    ولی

    هوای هیچ مرکبی هوایی ام نخواهد کرد!!!

    خیالم آسوده است ولی حالم هیچ خوب نیست
    .

    .

    .

    و به راستی

    چه کسی

    از قدم زدن بر روی “پل دوازده چشمه ” ات

    لذت نخواهد برد؟

    دل نوشته ی قاسم صالحی

    ” با افتخار فراوان فرزند شهید “

  3. احتمالاً آقای مهندس هم پژویشان را با رانت خریداری کردند که اینگونه از این اقدامات دفاع می کنند. اقتصاد دولتی این گونه عواقب را دارد و کسانی که به هر دلیل خودشان را به دولت و حکومت نزدیک کنند این بذل و بخشش ها شامل حالشان خواهد شد. به امید روزی که این سرزمین نیز روی دموکراسی و عدالت را به خود ببیند.

  4. سلام راستی ان هفت دستگاه خودرو قبلی چه شد دمت گرم این تازه هوای دم سحر است یکی از اعضای فعلی شورا دو دستگاه ماشین شخصی خود را فروخت و سوارپزو پارس شورا شد

  5. …. چرا کامنت منو تایید نکردی
    بی خیال شو از این سیاسی بازی

  6. مشکل از اونجایی نشات میگیره که 2 ؛ 3 تا پژو پارس میشه 9 تا پژو پارس..
    رسالت خبرنگاری دروغ پراکنی نیست..
    شما برای جانب داری از آقای پژومان و دوستان دیگر حاضر شدید با توسل به دروغ همه رو خراب کنید..
    این یک حرکت خرابکارانه و هوچی گری بود که خبرنگار فارس توسط دستهای پشت پرده و جریانات خاص به جلو هل داده شد..
    متاسفم..
    فقط همین..

  7. سلام رصد جان
    خریدن پژو مصوبه شورای شهر بود خرید پژو ها از آتش نشانی برای نماینده شورا د ر آنجا شروع شد د بعد همین طور ادامه خواهد داشت
    رصد جان
    گرفتن وام چند ده میلیونی از بانک ملی شعبه شهرداری که شورا تقاضا کرده بود برای اعضا شورای شهر هم هوچی گری بود .و بانک ملی قبول نکرد .
    خواهشا الکی طرف داری نکنید ما به اعضا شورای شهر البته به بعضیهاش علاقمندیم در جایش عملکرد منفی را هم تقبیه می کنیم

  8. خداییش پاک نیا بد کرد کجا 9 تا ماشی بود تو شهری که این همه مسوول مورد دار داریم شورا چه جنایتی کرده به اونا گیر داده
    چرا به آقای …… گیر نمیده یا چرا به ……. کاری نداره همه می دوندنن اینا چیکارن

  9. ساروی ها هم این همه گند کاری شورا شون داره چرا شبکه 5 نشون نمی دهد جلسه شورا شون اصلا به خاطر دعوا تشکیل نمیشه حسودا خواستند آمل رو بزنند

  10. دروود به جناب ابراهیم زاده محبوب جوانان آملی.دررود به حاجی پژومان مرد خدوم شورا که هر چه کرد در جهت خدمت به شهروندان بود.کسی که بی ادعا بود و صبور در برابر تمام تهمتها.کسی که برخلاف بعضی …….. استخدام کرد رسالتش فقط و فقط خدمت به خلق الله بود .خداوند حافظ و نگهدارت باشه حاجی.انشالله به جایگاهی که شایسته اش هستی برسی هر چند جایگاهت در قلبها رفیع است.

  11. اقای نصیری مدیریت جهادی دم از تخصص زذی که اصلا وجود نداره در شهرداری تخصص بچه های مسولین و فامیلاشون همه اومدن سر کار از فامیلای اعضای شورا خودتون هم میدونید این ماشین تازه اول کاره خانم خبرنگار ممنون واقعا بی باکانه خبر میزنی اقای نصیری اشتباه کردند اصلا مگه چقدر بازدید میرن که ماشین خصوصی داشته باشن اونم 9 تا اشتباه کردند همین 300 میلیون 2 تا کار عمرانی میشه …

  12. وقتی آقای … با اون همه پرونده داره تو شهر مانور میده و هیچکس نتونست کاری بابت اون همه رانت اون انجام بده این جوونا هم دور بر داشتن
    مشکل ما این جوونا نیستند
    مشکل ما نظارت نظارت نظارت هست .

  13. نقل از سایت شورا جواب از ما
    1-خرید خودرو را تکذیب نمی‌کنیم اما نام بردن از آن به عنوان «هدیه و پیشکش شهرداری آمل به شورا» را شانتاژ خبری می‌دانیم؟
    جوابیه : هدیه یا پیشکش یا هر چی تو دوست داری بذار مهم 300 میلیون پول بی زبون از جیب مردم برای رفاه آدمهایی رفته که هنوز برای این شهر کاری صورت ندادن و فقط حرف زدن آخه تو این 5 ماه چه گلی سر این مردم زدین .
    نقل از سایت شورا جواب از ما : آیا این کار، جز بازی با کلمات و اعمال نظرات شخصی نام دیگری دارد؟
    این کار بازی با کلمات نیست بلکه صدای مردم است که به شورای جدید تلنگری زده شود که این بار مثل دوره قبل نیست موقع انتخابات گندکاری عضو شورا در بیاد و بعد راست راست تو شهر دور بزند این بار رسانه ها و مردم با کسی شوخی ندارند . کارهای شما رو رصد می کنن هر جا ببینن حقی از مردم ضایع شده تمام قد بلند می شوندد.

    نقل از سایت شورا جواب از ما : شان شورای شهر همان شان و اعتبار بالای شهروندانی است و مردم کسانی را برگزیدند که با شان بالای آنان برابر است.
    بله مردم آمل شانشان را از معمار کبیر انقلاب گرفتند نه اینکه با سوار شدن شورای شهر برماشین پرشیا برایشان شان درست شود حال آنکه مردمی که شما از آن سخن می گویی در حال حاضر در فشار تحریمها و تورم وحشتناک نون شب ندارن حالا شما بگو شورای چنان هست وچنین ……
    نقل از سایت شورا جواب از ما : اعضای شورای نیز در این مدت کوتاه نشان دادند با حضور شبانه‌روزی در میدان عمل، اهل کار و تلاش هستندبی‌انصافی است تلاش‌ها را نادیده گرفته.
    چرا منت رو سر مردم میزارین به اندازه ثانیه های حضور در جلسات عزیزان حق جلسه می گیرند پس کا ر مفت انجام نمی دهند . بعد همه این عزیزان کجا شبانه روز دارن کار می کنن مگه مردم رو هالو گیر آوردین کار رو کارگرای شهرداری شبانه روز انجام میدن اشتباه گرفتی عزیزم

    نقل از سایت شورا جواب از ما : البته شهروندان فهیم آملی به دنبال این نیستند که امروز مسئولان شهری چه خودرویی سوارند بلکه می‌خواهند تغییری در شهرشان ببینند
    چرا برای ما مهم نیست خیلی هم مهم هست که بودجه بیت المال در کجا صرف می شود .اولویت شورا چیست رفاه حال خودش هست یا آبادی شهر . برای ما مهم هست فردی که تا دیروز ساده زیست بود امروز به واسطه رای مردم شاهانه زندگی می کند .امروز خودروی پرشیا فردا خدا رحم کند .

    نقل از سایت شورا جواب از ما : آیا این کار، به معنی تشویش اذهان شهروندان نسبت به منتخبانش، نیست؟
    کجاش تشویش اذهان عمومی است بلکه جلوگیری از یک امر منکر هست
    آیا بودجه شهرداری برای کارهای عمرانی شهر کم نیست
    آیا شهرداری دچار کمبود اعتبار نیست
    در شهری که مردمش نان شب ندارند.
    کودکان بیمارش بخاطر فقر خانواده و عدم استطاعت مالی خانواده در درمان جان بیگناهشان را از دست می دهند..
    در شهری که پای کودکان دانش آموز به دلیل نداشتن امکانات گرمایشی در مدارس یخ می بندد خرید های بی مورد حتی از محل قانون خیانتی است به وجدان خود و جامعه..
    فاتحه اعضای شورایی که با شعار خدمت آمده اند و بخواهند چنین بی وجدانی هایی را قبول کنند باید خواند.

  14. شهروند عزیز با هر خبری که صحت ان مورد تایید نیست زود جو گیر نشوید از کاه کوه نسازید 4تا ماشین شده 9تا اونم چه جوری بین 13 نفر تقسیم شده که به هر نفر یک ماشین رسیده هر وقت حساب کتاب کردی به ما بگو.در ضمن وقتی رییس شورا میگه اعتبار وبودجه نداریم منظور بودجه میلیاردیه واگرنه با 300 میلیون تومن که نمیشه دردی از این مردم و این شهر دوا کرد هر پروژه ای که شروع شود کلنگ نخورده باید فاتحه اش را خواند ثانیآاگه با پژو پارس نروند با الاغ بروند به خرابیهای شهر رسیدگی کنند و شان خود و مردم شهر را پایین بیاورند یا شمادر مقام یک شهروند شریف و مردم دوست حاضرید به عنوان راننده شخصی ایشان بدون جیره و مواجب خدمت کنید آن هم محض رضای خدا در مسیر جهادگری قدم بردارید وثالثآ همه اعضا شورا در دانشگاه حضور ندارند و در خود این مدیریت را دیدند که چگونه هم به کار خود برسند هم به کارهای شورا که در انتخابات شرکت کردند در ضمن وقتی میگویید با دست خالی میتوان جهاد کرد منظورتان این است که شما بدون مصالح وبیل وکلنگ میتوانید یک مدرسه یا مرکز بهداشت و….بسازید بس کنید این توهین ها را وهمه را با یک چشم نگاه نکنید خیلی از این عزیزان فقط بخاطر خدمت به مردم شهرشان آمده اند باپخش یک خبر که از پس سیاسی بازیها و در صدد بدگمانی مردم عزیز امل نسبت به اعضای جوان شورای شهرآمل و کم ارزش جلوه دادن کارهای انجام شده وافتتاح پروژه های عمرانی پیش رو صورت گرفته امید و اعتبار خود را نسبت به این عزیزان از دست ندهید وبا حرف خبرنگاری که خواسته خودی نشان بدهد جو گیر نشوید این خانم رسالت خبرنگاری را انجام نداده بلکه خواسته خودی نشان بدهد .

  15. برام سئوال است .که همه این عزیزان ماشین دارند . پس چرا این بار مالیه سنگین رو بر شهرداری تحمیل کردند .
    بعضیها میگن ماشین شون رو برای بدهکاریه هزینه انتخابات می خواهند بفروشن برای همین تقاضای ماشین کردند .

    آخه شما به اندازه یه پیکان مدل 48 برای مردم کار کردین؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *