هراز نیوز : صبح سه شنبه خبری در خبرگزاری فارس مازندران در خصوص خرید خودرو برای اعضای شورای شهر آمل منتشر شد که بعد از چند ساعت موضوع اصلی بحث محافل در برخی از شهرهای استان خصوصا آمل و ساری قرار گرفت ، اگر چه تقریبا رسانه های محلی آن چنان به این خبر نپرداختند  اما سوژه خبر آنقدر داغ بود که حواشی زیادی بیافریند .

حواشی از اینجا آغاز شد که یکی از پربازدید ترین رسانه های خبری کشور که اتفاقا در چند ماه اخیر بیشترین اخبار را از دستاوردهای شورای شهر امل منعکس نموده است امروز با تیتری افشاگرانه از موضوع هدیه خودرو ها از سوی شهرداری به اعضای شورای شهر امل خبر داد ، موضوعی که اعضای  شورای شهر آنرا بر نتابیدند و در جوابیه خود آنرا تلویحا  مچ‌گیری‌ و سیاسی‌بازی‌های جهت‌دار معرفی کرده اند

هراز نیوز در راستای تنویر افکار عمومی ابعاد دیگری از دلایل احتمالی انتشار این خبر را  در خبرگزاری فارس مورد بررسی قرار می دهد .

1) برخی از منتقدین پس از  انتشار این خبر انگشت اتهام را به سوی خبرنگار فارس در آمل نشانه گرفته و اغراض شخصی را سبب تولید محتوای  این خبر با سو گیری تخریبی دانسته اند ، اتهامی که محال به نظر می رسد ، سابقه درخشان خبرنگار فارس در آمل در گذشته نشان می دهد که وی اهل مماشات با کسی نیست و عمدتا در قامت منتقد به جانبداری های مرسوم رسانه ای توجه ندارد .

2) بر کسی پوشیده نیست که گفتمان غالب در اعضای شورای شهر آمل گفتمان جهادی یعنی توجه به تخصص با تکیه بر تعهد و جوانی و پویایی است ، آرشیو اخبار خبرنگار فارس ثابت خواهد کرد که وی حامی این گفتمان بوده و همواره اگر چه براساس رسالت خبری خود مستقل عمل کرده ولی مدافع اندیشه های مذکور بوده است .

3) آنچه که مشخص است خبرنگار فارس معتقد است در خرید خودرو ها حقی از مردم ضایع شده است و به همین خاطر خود را موظف می داند در مقابل اعضای شورای شهر آمل که البته به نظر وی اقدامی ناحق کرده اند بایستد و بدون توجه به حمایت های چند ماهه خود دست به تیغ انتقاد بردارد ، رسالتی که کسی نمی تواند به آن خورده بگیرد ، مگر به انتخاب تیتر تند و معنی دار این رسانه .

4)تا اینجا موضوع روشن است ،خبرنگار فارس معتقد است اقدام شورا غیر قانونی بوده و شورا معتقد است این اقدام قانونی بوده و افراد و دستگاههای نظارتی ذی صلاح تا کنون هیچ اخطاری حتی به صورت شفاهی در این خصوص نداشته اند و حتی خرید خودرو ها در کمیته انطباق نیز تایید شده است . البته این نکته یکی از سوال های اساسی است که در دوره قبلی شورا که هفت خودرو خریداری شده است چرا هیچ رسانه ای و یا کمیته و یا نهاد نظارتی با خرید آن مخالفت نکرده است .

5) موضوع گفتگویی که در خبرگزاری فارس به نقل  از خسرو ابراهیم زاده رییس شورای شهرآمل  منتشر شده است در واقع در جلسه ای به منظور روشن شدن  موضوع برای خبر نگار فارس صورت گرفته بود که ابراهیم زاده در یک گفتگوی صادقانه و برای اگاهی کامل خبرنگار فارس اقدام به پاسخ گویی به سوالات وی کرده است ، عملی که امروز در بین مسوولان کم تر دیده می شود ، یعنی پاسخگویی توام با صداقت و صمیمیت.

6) اوج صمیمیت تا انجا بالا می کشد که در انتهای این جلسه وقتی سوالات خبرنگار فارس به اتمام می رسد او منابع خبری خود را بر خلاف عرف خبرنگاری برای ابراهیم زاده عنوان می نماید ، حتی خبرنگار فارس  به رییس شورای شهر آمل می گوید که چه کسانی قبلا در چند روز گذشته اقدام به انتشار این خبر در یکی از سایت های محلی نمودند  ، وی در پایان تصریح می نماید که منابع وی در سطح استان اذعان داشته اند که موضوع تخلف بودن خرید خودرو را چندین بار به شورای شهر امل تذکر داده اند ! ابراهیم زاده در این لحظه قسم یاد می کند که تا لحظه برگزاری جلسه کسی نه شفاها و نه کتبا این موضوع را به او و یا شورای شهر بیان نکرده است و اگر متوجه شود این موضوع خلاف هست قطعا جلوگیری خواهد کرد .

7) نکته قابل تامل اینکه چرا دستگاه های نظارتی در استان که قدرت اجرایی هم دارند ، تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده اند و هیچ مکاتبه ای در این خصوص وجود ندارد ، نکته دیگر اینکه چرا به طور نامحسوس به یکی از سایت های خبری رسانده اند که این خبر را منتشر نمایند ، به راستی آنها چه اهدافی را در این زمینه دنبال می کنند ؟

8) آنچه نگارنده پیش بینی می نماید و از شخصیت خبرنگار فارس سراغ دارد این است که تا وی از منبع مطلعی مطمئن نباشد اقدام به انتشار گزارش خبری  نمی نماید حال بعد از جلسه با ابراهیم زاده خبر نگار فارس احتمالا چه شنیده های دیگری از این منابع استانی داشته است موضوعی است که مکتوم مانده است .

9 ) براساس انچه که ابراهیم زاده رییس شورای شهر اذعان داشته است ، شورای شهر اقدام خود را در خرید وسیله نقلیه کم هزینه ترین راهکار برای پاسخگویی به نیاز مبرم اعضای شورای شهر دانسته و تاکید کرده است اگر در هر مرحله از سوی دستگاه های نظارتی اعلام شود که این عمل قانونی نبوده است از اقدام خود بر خواهند گشت .

10) بدیهی است هیچ شهری در استان مازندران در جریان انتخابات  شورای شهر همچون امل انتخابات باشکوهی نداشته اند و هیچ شهری از نظر انتخاب شهردار مانند آمل  یک دست، یک دل و یک صدا و مقتدر عمل نکرده است ، تخلفات عدیده و درگیری های فراوان در بین اعضای شورای شهر در شهر های بزرگ استان کابوسی است که خواب مسوولان استان را آشفته کرده است موضوعی که آتش حسادت برخی را برانگیخته است ، سرعت رو به  رشد اجرای پروژه های عمرانی ، تکریم بی سابقه مردم و رسانه  ها در این دوره شورای شهر امل موضوعی نیست که بتوان به سادگی از ان گذشت . برای مثال رییس شورای شهر امل برای پاسخ گویی به همین خبرنگارفارس  پس از یک تماس تلفنی بعد از چند ساعت ، دو ساعت از بهترین زمان خود را در اختیار  یک خبرنگار قرار می دهد و پس از انتشار مطلبی نسبتا تند در واکنش به انتشار خبر فارس می گوید : خبرنگار رسالتش را انجام داده است .یا با گزارش خبری همین خبرنگار فارس اعضای شورای شهر و شهردار امل اقدامات موثر و رضایت بخشی  را برای معلولان شهر آمل انجام می دهند و چندین مورد از این دست .

11) حسودان آمل باید بدانند اینجا امل است ترکیبی که آنرا برخی ادبا “بی مرگ” معنی کرده اند ، شهری که در ولایتمداری اسوه و الگوی کشور است و امروز مفتخر است که با صدای بلند بگوید همه مسوولانش صاحب اندیشه جهادی اند و برای خدمت واقعی برای این مردم شریف در مسابقه هستند .

12) فرزندان متخصص و متعهد و منتخبان مردم شریف آمل در شورای اسلامی شهر تاکنون ثابت کرده اند که برای مردم قدم بر می دارند و ان شاء الله در آینده نیز جز برای رضای حق و خدمت در راه خلق قدمی برنخواهند داشت ، صاحبان اندیشه جهادی انقدر شجاعت دارند که اگر روزی سهوا برخلاف میثاقشان با مردم عمل نمودند از محضر شریف مردم قدر شناس آمل عذر خواه باشند .

روزبه نصیری آملی

36 thoughts on “12 نکته در خصوص 9 پژو !”
  1. روزبه عزیزم اینقدر این تفکر جهادیت رابه رخ نکش انان که دارای اینچنین تفکری بودند حتی نتوانستند به یک ائتلاف ساده برسند حالا شماهنوز سنگ ان ها را به سینه میزنی ؟نه عزیزم تفکر جهادی یعنی اعتدال و امید در خصوص شهرداری وبرخی از اعضای شورای شهر هم تخلفات عدیده بسیاری وجود دارد که که خرید این ماشین ها باید در مقابلش لنگ بیندازد که اینجانب بارها سندش را برایتان فرستاده ام که شما به رسالت رسانه ای تان عمل نکردید و جانبداری های بسیار نمودید البته از چنان استادی باید هم چنین شاگردی بر اید

  2. گرچه پسندیدیم و جالب بود ولی باید تیتر می زدید:

    دفاعیه معنادار مدیر مسئول هراز نیوز از خبرنگار فارس!

  3. سلام برادر نصیری در بند 8 شما کاملا از خبرنگار فارس دفاع کردین و در این 12 نکته یکی به نعل زدی یکی به میخ ، اما خودت بهتر میدونی که خبرنگار فارس از کی خط میگیره و به قول خودمون (دونی غاز کجه مرغنه کنه) پس لطفا با نوشتن مطالبی که بخوای دل هر دو طرف رو بدست بیاری خوانندگان سایت رو سرکار نزار
    8) آنچه نگارنده پیش بینی می نماید و از شخصیت خبرنگار فارس سراغ دارد این است که تا وی از منبع مطلعی مطمئن نباشد اقدام به انتشار گزارش خبری نمی نماید حال بعد از جلسه با ابراهیم زاده خبر نگار فارس احتمالا چه شنیده های دیگری از این منابع استانی داشته است موضوعی است که مکتوم مانده است .
    حالی درون پرده بسی فتنه میرود
    تا آن زمان که پرده برافتد چه ها کنند

  4. بسيارعالي بود مهندس جان……

    سازنده/مفيد/كوتاه……….

  5. خبرنگار فارس نیاز به حمایت هیچ کس ندارد. خسرونیوز

  6. در صورتی که خرید خودرو قانونی هم باشد اما در محل ضرورت است.
    در شهری که مردمش نان شب ندارند.
    کودکان بیمارش بخاطر فقر خانواده و عدم استطاعت مالی خانواده در درمان جان بیگناهشان را از دست می دهند..
    در شهری که پای کودکان دانش آموز به دلیل نداشتن امکانات گرمایشی در مدارس یخ می بندد خرید های بی مورد حتی از محل قانون خیانتی است به وجدان خود و جامعه..
    فاتحه اعضای شورایی که با شعار خدمت آمده اند و بخواهند چنین بی وجدانی هایی را قبول کنند باید خواند.
    امیدوارم شورای شهر آمل نشان بدهد انسانیت و مردم دوستی را به هیچ زدو بند سیاسی و اقتصادی و باندی نخواهند فروخت و در پایان دوره خدمتشان مردم از آنها به شرافت یاد خواهند کرد.

  7. آخر ما نفهمیدیم شما جانب خبرنگارید یا شورای پژو پارس سوار
    روزبه جان آیا در روزهای بی پولی کهخ آقای رئیس شورا می گوید ما از کمبو د اعتبار رنج می بریم و اعتبارات شهرداری تا این لحظه محقق نشده آیا بودجه 300 میلیونی برای اعضا درست است

    ثانیا این عزیزان جهادگر که قراره با پژو پارس به جهاد خرابیهای شهر بروند آیا واقعا جهادگرند
    ثالثا :آخه این عزیزان که عمدتا غیر کار شورا در محل کاراصلیشان یا در دانشگاه یا ادارات مختلف حضور دارند قرار چقدر به بازدید بروند
    رابعا این عزیزان تازه کمتر از 6 ماه اومدند آخه اینطور شما می گین مثل اینکه در این 6ماه شق القمر کردند .
    روزبه جان جهادگر کسی است که با دست خالی کار مفید انجام دهد
    این عزیزان نیومده غصه رفاه حال خودشون رو می خورند اینا به داد مردم نمی رسن
    خواهشا کلمه ای رو حذف نکن

  8. با سلام خدمت دوست عزیزم
    من بعنوان یک آملی از خواهر عزیزم سرکا ر خانم پاک نیا تشکر می کنم
    واقعا رسالت خبرنگاری یعنی این.

    در مورد صحبتهای جنابعالی باید بگویم که وظیفه شورا در جهت پاسخگویی به رسانه ها امری اجتناب ناپذیر است پس این جمله که آقای رئیس شورا بهترین لحظات خودرا در اختیار خبر نگار قرار دهد توهین به خبرنگارهاست چرا که جوابگویی در نظام ما یک وظیفه دینی وانقلابی است و اگر مسئولی جوابگو نیست سیستم نظارتی ما مشکل دارد .و باید برخورد قاطع کند تازه رئیس شورا کی تا حالا وقت گرانبها پیدا کرده . چرا بین مسئول ومردم فاصله قرار می دهید .

    – از کم هزینه بودن خرید اتومبیل سخن می گویید .
    اعضایی که حق جلسه آنچنانی می گیرند و تازه مهر انتخابشان خشک شده 300 میلیون بار مالی بر شهرداری می گذارند
    اینان می خواهند برای مردم کار کنند مردمی که در حال حاضر با وجود تورم، روز به روز شکننده تر شده اندو بعضیها از داشتن حداقل امکانات نیز دورند با این مدیرا به چه امید ببندند.واقعا جهاد ادامه دارد ………

  9. نظر خودت رو نگفتی آقا روزبه این کار خوب بود یا بد؟
    اینقدر جانب داری نکن

  10. خبر آمل رو اول فارس می زنه بعد شما چرا اینقدر محافظه کار شدی هراز نیوز؟
    بیخود نیست می گن خسرو نیوز
    نگاه نیوز که این رو به آقای قالیباف نسبت داد و نگاه سیاسی داد
    آخه چه ربطی زبه هم دارن عزیزم

  11. می دونستم بالاخره این قضیه رسانه ای میشه…
    با توجه به تیز بینی، شجاعت و صراحت کلامی که از خبرنگار فارس سراغ دارم، غیر از این انتظار نمی رفت
    مطمئنا اعضای جدید شورای شهر هم اگر می دونستند این اقدام خلاف قانون هست این کارو نمی کردند.

  12. آخر آقای عزیز که این تیتر رو در سایت خودت زدی ؟
    تسویه حساب سیاسی ؛ از تهران تا آمل / مدیریت جهادی ؛ مسئله این است
    آخر با پرشیا می شود مدیریت جهادی کرد ؟
    آخر این قضیه چه ربطی به سیاسی بازی دارد؟
    آخر آقایان شورای ما کجا جناب قالیباف کجا؟
    آخر چرا انتقاد سازنده نمی کنی ؟
    آخر تا کی محافظه کاری ؟
    مردم الان دیگه حالیشون هست چرا مردم رو بازی میدین ؟
    خود شما میدونین اینکار اشتباه بود.
    راست وحسینی جلوی اینکارو بگیرین چرا کار منکر رو تایید میکنی

  13. شهرداروشورای شهر آمل

    بودجه‌هایی شهرداری و سازمان‌های وابسته که از محل عوارض مردمی و مالیات‌های ارزش افزوده که همان پرداختی‌های مردمی است که برای تامین وارائه خدمات شهری با برنامه ونظارت شورا که باید توسط شهردارانجام شود . واقعا” چه زیبا وخداپسندانه هزینه میگردد حال این هزینه چه زیبا با برنامه ارائه شده توسط شورا وشهردار جبران می شود که همان دزدی محترمانه وقانون مدارانه، پس قسم به خدمت ونوگیری مردم کجاست که باید هزینه خرید این تعداد خودرو که ارزش آنها قریب به 300 میلیون تومان است و 100در صد اعتبارات آنها هم از محل اعتبارات شهرداری‌ تامین وردیف دقیق آن را باید شهرداری با دو برابرکردن عوارض شهری مستقیم از جیب مردم دریافت وتعیین وبدون توجه به جایگاه وکیل که امین وامانت دار بودن وناظر بر انجام هزینه های شهرداروشهرداری آنهم با دست توانای شهردارانی که با داشتن پشتیوانه شهدای گرانقدر و روحیه خدمت لیکن بدنبال قدرت هستند و شعار خدمت را وسیله ای برای تامین رفتار های نامشروع خود قرار داده اندانجام می شود .حال باید به چه کسی اعتماد کرد…………….که دیگرخیانت بجای خدمت به مردم نفروشند کشورهای غربی و…. را مقصر بی عدالتی شهروندی وعقب ماندگی شهری معرفی نکنند.؟؟

  14. متأسفانه اینگونه موارد در تمامی شوراها و شهرداریها وجود دارد که نشأت گرفته از فقدان فرهنگ اسلامی در بین بعضی از مسئولین است .
    آقایان فکر می کنند عضویت در شوراهای اسلامی برای آنان نان و آب می شود ، به همین خاطر در زمان انتخابات خودشان را به آب و آتش می زنند که رأی بیاورند . در صورتی که اگر هدف آنان خدمت به مردم بود صدها میلیون تومان هزینه نمی کردند . حالا هم به طرق مختلف دارند جبران هزینه های انجام داده را می کنند .
    به نظر می رسد که در هر دوره از انتخابات و تشکیل شوراها این روند تشدید می شود .
    مقصر اصلی در این فرآیند خود مردم هستند ، وقتی با فروش رأی و یا به خاطر ساز و دهل کاندیداها پای صندوق های رأی می روند ، بیش از این هم انتظاری نباید داشته باشند . می گویند خودکرده تدبیر نیست .

  15. این چشم اندازی که از آن صحبت میشد توسط سخن گوی شورا این بود .
    عجب مثل اینکه شخصیت مردم آمل این است شورایش با پ=رشیا باشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *