هراز نیوز : صبح سه شنبه خبری در خبرگزاری فارس مازندران در خصوص خرید خودرو برای اعضای شورای شهر آمل منتشر شد که بعد از چند ساعت موضوع اصلی بحث محافل در برخی از شهرهای استان خصوصا آمل و ساری قرار گرفت ، اگر چه تقریبا رسانه های محلی آن چنان به این خبر نپرداختند  اما سوژه خبر آنقدر داغ بود که حواشی زیادی بیافریند .

حواشی از اینجا آغاز شد که یکی از پربازدید ترین رسانه های خبری کشور که اتفاقا در چند ماه اخیر بیشترین اخبار را از دستاوردهای شورای شهر امل منعکس نموده است امروز با تیتری افشاگرانه از موضوع هدیه خودرو ها از سوی شهرداری به اعضای شورای شهر امل خبر داد ، موضوعی که اعضای  شورای شهر آنرا بر نتابیدند و در جوابیه خود آنرا تلویحا  مچ‌گیری‌ و سیاسی‌بازی‌های جهت‌دار معرفی کرده اند

هراز نیوز در راستای تنویر افکار عمومی ابعاد دیگری از دلایل احتمالی انتشار این خبر را  در خبرگزاری فارس مورد بررسی قرار می دهد .

1) برخی از منتقدین پس از  انتشار این خبر انگشت اتهام را به سوی خبرنگار فارس در آمل نشانه گرفته و اغراض شخصی را سبب تولید محتوای  این خبر با سو گیری تخریبی دانسته اند ، اتهامی که محال به نظر می رسد ، سابقه درخشان خبرنگار فارس در آمل در گذشته نشان می دهد که وی اهل مماشات با کسی نیست و عمدتا در قامت منتقد به جانبداری های مرسوم رسانه ای توجه ندارد .

2) بر کسی پوشیده نیست که گفتمان غالب در اعضای شورای شهر آمل گفتمان جهادی یعنی توجه به تخصص با تکیه بر تعهد و جوانی و پویایی است ، آرشیو اخبار خبرنگار فارس ثابت خواهد کرد که وی حامی این گفتمان بوده و همواره اگر چه براساس رسالت خبری خود مستقل عمل کرده ولی مدافع اندیشه های مذکور بوده است .

3) آنچه که مشخص است خبرنگار فارس معتقد است در خرید خودرو ها حقی از مردم ضایع شده است و به همین خاطر خود را موظف می داند در مقابل اعضای شورای شهر آمل که البته به نظر وی اقدامی ناحق کرده اند بایستد و بدون توجه به حمایت های چند ماهه خود دست به تیغ انتقاد بردارد ، رسالتی که کسی نمی تواند به آن خورده بگیرد ، مگر به انتخاب تیتر تند و معنی دار این رسانه .

4)تا اینجا موضوع روشن است ،خبرنگار فارس معتقد است اقدام شورا غیر قانونی بوده و شورا معتقد است این اقدام قانونی بوده و افراد و دستگاههای نظارتی ذی صلاح تا کنون هیچ اخطاری حتی به صورت شفاهی در این خصوص نداشته اند و حتی خرید خودرو ها در کمیته انطباق نیز تایید شده است . البته این نکته یکی از سوال های اساسی است که در دوره قبلی شورا که هفت خودرو خریداری شده است چرا هیچ رسانه ای و یا کمیته و یا نهاد نظارتی با خرید آن مخالفت نکرده است .

5) موضوع گفتگویی که در خبرگزاری فارس به نقل  از خسرو ابراهیم زاده رییس شورای شهرآمل  منتشر شده است در واقع در جلسه ای به منظور روشن شدن  موضوع برای خبر نگار فارس صورت گرفته بود که ابراهیم زاده در یک گفتگوی صادقانه و برای اگاهی کامل خبرنگار فارس اقدام به پاسخ گویی به سوالات وی کرده است ، عملی که امروز در بین مسوولان کم تر دیده می شود ، یعنی پاسخگویی توام با صداقت و صمیمیت.

6) اوج صمیمیت تا انجا بالا می کشد که در انتهای این جلسه وقتی سوالات خبرنگار فارس به اتمام می رسد او منابع خبری خود را بر خلاف عرف خبرنگاری برای ابراهیم زاده عنوان می نماید ، حتی خبرنگار فارس  به رییس شورای شهر آمل می گوید که چه کسانی قبلا در چند روز گذشته اقدام به انتشار این خبر در یکی از سایت های محلی نمودند  ، وی در پایان تصریح می نماید که منابع وی در سطح استان اذعان داشته اند که موضوع تخلف بودن خرید خودرو را چندین بار به شورای شهر امل تذکر داده اند ! ابراهیم زاده در این لحظه قسم یاد می کند که تا لحظه برگزاری جلسه کسی نه شفاها و نه کتبا این موضوع را به او و یا شورای شهر بیان نکرده است و اگر متوجه شود این موضوع خلاف هست قطعا جلوگیری خواهد کرد .

7) نکته قابل تامل اینکه چرا دستگاه های نظارتی در استان که قدرت اجرایی هم دارند ، تاکنون در این زمینه هیچ اقدامی نکرده اند و هیچ مکاتبه ای در این خصوص وجود ندارد ، نکته دیگر اینکه چرا به طور نامحسوس به یکی از سایت های خبری رسانده اند که این خبر را منتشر نمایند ، به راستی آنها چه اهدافی را در این زمینه دنبال می کنند ؟

8) آنچه نگارنده پیش بینی می نماید و از شخصیت خبرنگار فارس سراغ دارد این است که تا وی از منبع مطلعی مطمئن نباشد اقدام به انتشار گزارش خبری  نمی نماید حال بعد از جلسه با ابراهیم زاده خبر نگار فارس احتمالا چه شنیده های دیگری از این منابع استانی داشته است موضوعی است که مکتوم مانده است .

9 ) براساس انچه که ابراهیم زاده رییس شورای شهر اذعان داشته است ، شورای شهر اقدام خود را در خرید وسیله نقلیه کم هزینه ترین راهکار برای پاسخگویی به نیاز مبرم اعضای شورای شهر دانسته و تاکید کرده است اگر در هر مرحله از سوی دستگاه های نظارتی اعلام شود که این عمل قانونی نبوده است از اقدام خود بر خواهند گشت .

10) بدیهی است هیچ شهری در استان مازندران در جریان انتخابات  شورای شهر همچون امل انتخابات باشکوهی نداشته اند و هیچ شهری از نظر انتخاب شهردار مانند آمل  یک دست، یک دل و یک صدا و مقتدر عمل نکرده است ، تخلفات عدیده و درگیری های فراوان در بین اعضای شورای شهر در شهر های بزرگ استان کابوسی است که خواب مسوولان استان را آشفته کرده است موضوعی که آتش حسادت برخی را برانگیخته است ، سرعت رو به  رشد اجرای پروژه های عمرانی ، تکریم بی سابقه مردم و رسانه  ها در این دوره شورای شهر امل موضوعی نیست که بتوان به سادگی از ان گذشت . برای مثال رییس شورای شهر امل برای پاسخ گویی به همین خبرنگارفارس  پس از یک تماس تلفنی بعد از چند ساعت ، دو ساعت از بهترین زمان خود را در اختیار  یک خبرنگار قرار می دهد و پس از انتشار مطلبی نسبتا تند در واکنش به انتشار خبر فارس می گوید : خبرنگار رسالتش را انجام داده است .یا با گزارش خبری همین خبرنگار فارس اعضای شورای شهر و شهردار امل اقدامات موثر و رضایت بخشی  را برای معلولان شهر آمل انجام می دهند و چندین مورد از این دست .

11) حسودان آمل باید بدانند اینجا امل است ترکیبی که آنرا برخی ادبا “بی مرگ” معنی کرده اند ، شهری که در ولایتمداری اسوه و الگوی کشور است و امروز مفتخر است که با صدای بلند بگوید همه مسوولانش صاحب اندیشه جهادی اند و برای خدمت واقعی برای این مردم شریف در مسابقه هستند .

12) فرزندان متخصص و متعهد و منتخبان مردم شریف آمل در شورای اسلامی شهر تاکنون ثابت کرده اند که برای مردم قدم بر می دارند و ان شاء الله در آینده نیز جز برای رضای حق و خدمت در راه خلق قدمی برنخواهند داشت ، صاحبان اندیشه جهادی انقدر شجاعت دارند که اگر روزی سهوا برخلاف میثاقشان با مردم عمل نمودند از محضر شریف مردم قدر شناس آمل عذر خواه باشند .

روزبه نصیری آملی

36 thoughts on “12 نکته در خصوص 9 پژو !”
  1. این دور هم میگذرد این گفتنها فایده ای ندارد
    دور بعدی بازهم مثل قبلیها رای میارن می گن خوب کار کردیم مردم رای دادند

    فک و فامیلهای اعضائ شوراها در شهرداری جاپاشون محکمتر خواهد شد

    بی خیال شویم بهتر هست

  2. ماه تی تی عزیزیم
    – اول شما لطف کن اگر خوب به سایت شورا نگاه کنی خبر 9 عدد پرشیا رو شورای شهر انکار نکرده پس شما چشماتو بیشتر وا کن .تا حقایق رو بهتر ببینی.
    – دوم بودجه 300 میلیونی برای شما کمه مثل اینکه نفست از جای گرم بلند میشه آخه همین 300 میلیونی ها جمع میشه و به میلیارد تبدیل میشه برای شهر آمل 300 میلیون هم پول زیادیه می دونی این پول از عوارض چند تا خانواده جمع میشه .
    – سوم شان مردم آمل این که شورایش با پژو پارس رفت وآمد کنه نیسست وای بر تفکرت شانمردم آمل رو شهدای اون تعیین میکنن شان مردم آمل رو رهبرش تعیین کرد
    نه آسمون جولایی که تا چشمشون به پول افتاد گفتن برا ی خودمون ماشین بخریم
    – شورای دو سه شغله کجا میرسه شبانه روزی برای مردم کار کنه پس اینا شغل اولشون بقول شما چیز دیگه ای اینجا فقط برای حق جلسه اومدن نوش جانشون .
    – با دست خالی و با بیل وکلنگ که نمیشه با 300 میلیون تومان که نمیشه با دست خالی هم که نمیشه پس دست به دعا می بریم بقول شما از آسمون بودجه 10 میلیاردی بیاد .
    – سیاسی بازی چیه عزیزم هوچی گری چیه پول مردم رو روز روشن بعضیها دارن به باد هوا میدن شما دم از سیاسی بازی میزنی
    سیاسی بازی اینه که این قضیه رو چسبوندند به آتش سوزی تهران وجناب قالیباف

    برو عزیم ادله محکمتر بیار ما خودمون نقاشیم

  3. مهندس عزیز میدونم امثال شما خودشون نقاشن وادله محکمتر یعنی سفسته کردن شما نقاشهای عزیز این بندگان خدا هرچه قدر هم تلاش بکنند به چشم شما نمیاد باز هم بهانه ای پیدا میکنید تا کارشون رو مورد نقد و بررسی آنهم از نوع منفی قرار دهید . خدایا چنان کن سرانجام کار تو خشنود باشی و ما رستگار

  4. مهندس نصیری عزیز! چی شد این مطالب استاد عیسی زاده؟ منتظرمطالبش هستیم

  5. ماه تی تی عزیزم حرف حساب جواب نداره
    اگر شما تونستی بند بند نوشتهای من رو جواب بدهی من رسما از بچه های شورا عذر خواهی می کنم
    پس حرف حساب بزن الکی شلوغش نکن و سفسته بازی در نیار
    جواب قانع کننده بده
    قضاوت با مردم
    با کلمات بازی می کنی

  6. نان به نرخ روز چنده آقای مدیر مسئول هراز نیوز ؟ یکی به نعل زدی یکی به میخ .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *