خبرگزاری والیبال مازندران
طی حکمی از سوی وفایی نژاد ریاست محترم هئیت والیبال استان مازندران محمود شاکری مدیرگروه تربیت بدنی دانشگاه امام محمد باقر (ع)ساری به سمت ریاست کمیته استعداد یابی والیبال مازندران منصوب شد .

 

محمود شاکری در جلسه معارفه روز گذشته و در حضور مربیان فعال مازندرانی اظهار داشت من از آقای اولادی و وفایی نژاد بابت مسولیت خطیری که در اختیار من گذاشتن تشکر میکنم و امیدوارم در این راستا بتوانیم نقش موثری در شناسایی نسل جدید استعدادهای والیبال مازندران داشته باشم .
اول از همه ما باید گروه کاری خود را مشخص کنیم افراد مختلف با توانمدی های مختلف راجذب کنیم تا با تبادل نظرو همدلی بتوانیم در جهت اهداف و خواسته های فدراسیون و هئیت والیبال مازندران گام برداریم .

 

من طرحی را به فدراسیون والیبال ارائه دادم که کاملا به شکل علمی بوده و در حال حاضر موجود میباشد .
دکتر شاکری در ادامه سخنانش گفت :فرایند استعداد یابی با عدم دانش مربیان همخوانی ندارد و اول از همه مربیان ما باید به علم روز والیبال دست یابند ،تا بتوانند توامندی هایی که در رده سنی پایه وجود دارد را شناسایی کنند .

 

آقای شاکری در ادامه صحبت های خود در باره تک تک بندهای ارائه شده کمیته استعداد یابی فدراسیون به شیوه علمی به تشریح طرح پرداخت و بعد ازآن مربیان سوالات مهم خود را در رابطه با این طرح با ایشان در میان گذاشتند.

 

در ادامه سخنرانی سمینار مربیان در قائمشهر جناب اولادی دبیر هئیت والیبال مازندران به جمع بندی بحث استعدادیابی و مشکلات مربوط به مربیان مازندران پرداخت و گفت :من و همکارانم از مربیان عزیز و دلسوزی که در این گرد همایی شرکت نمودند کمال تشکر و سپاسگزاری را دارم و همچنین از اقای رضا شهابی عضو اسبق تیم ملی جوانان و مربی حال حاضر چمستان نوربابت حضورشان در این جلسه که باعث گرما بخش این سمینار گردید ممنون هستم ،این ششمین جلسه هیئت والیبال استان مازندران از بدو ورود ما ( مهر ۹۲) میباشد و دومین جلسه طرح استعدادیابی هستش که برگزار میگردد جلسه اول با حضور آقای وفایی نژاد و روسای هئیت های شهرستانها در فریدونکنار انجام گرفت و ما در آن جلسه با آموزش و پرورش استان به تفاهم و توافق های درجهت پیشبرد اهداف مشترکمان رسیدیم .

 

دبیر هیت والیبال مازندران در رابطه با معارفه محمود شاکری افزود : آقای محمود شاکری فرد تحصیل کرده ورزش میباشند طرح و برنامه های علمی خوبی ارائه دادند ما برنامه ای ایشان را مطالعه کردیم و کمیته استعداد یابی را به ایشان محول نمودیم ،آقای شاکری زیر مجموعه اش را تعین کند تا هرچه سریع تر باطرح استعدادیابی فدراسیون هماهنگ بشویم ،و اینطور نیست که اعضایش را من انتخاب کنم کار ما گروهی است و تمامی کمیته ها باید سازمان دهی شوند و همه تصمیمات نباید تنها به عهده من باشد ،هدف ما برگشتن به اوج است و این مهم اتفاق نمی افتد مگر اینکه مربیان و کمیته ها دست همکاری با ما بدهند،مربیانی که در این جلسه حضور نداشتن در واقع دارند به استعدادهای شهرشان لطمه میزنند تمام تفکر این مربیان این است که چون قبلا همکاره والیبال بودند باز هم باید ادامه دهند نه اینطور نیست همیشه یک سری می آیند و یکسری میروند ،این افراد دائم دارند انتقاد میکنند ،ما هراسی از انتقاد نداریم ما در این والیبال داریم هزینه پرداخت میکنیم باز هم پرداخت میکنیم و عقب نشینی نمیکنیم و ادامه میدهیم ،بارها گفتم و باز هم میگویم مجموعه ما از جنس والیبال هستند و جملگی مثبت فکر میکنند ، من مثل روز های اول کاری دیگر تنها نیستم به یک تیم کاری منسجم و قوی تبدیل شدیم و باز هم قوی تر خواهیم شد به امید خدا والیبال مازندران را دوباره به اوج میرسانیم .
حسین اولادی در پایان صحبت هایش گفت:در بحث استعدادیابی ملاک ما هئیت های شهرستانها میباشند و هئیت ها باید کانون ها را زیر پوشش خود قرار دهند و آنها را سامندهی کنند و اینطور نیست که هرکس دست بازیکنان مستعد را بگیرد و تحویل فدراسیون دهد.

3 thoughts on “محمود شاکری ریس کمیته استعداد یابی والیبال مازندران شد”
  1. ارسال مطلب جدید
    آقای وفائی نژاد روسای هیئت هایی که درجا میزنند باید تعقییر کنند
    خبرگزاری والیبال مازندران
    بدون شک مازندران یکی از قطب های مهم والیبال در کشور میباشد ،اما روند کشف استعداد و برنامه ریزی اصولی درشهر ها و شهرستانها حساب شده نیست و حتی آموزش مربیان و داوران هم در این ده سال اخیر یا صورت گرفته نشده و یا اگر گرفته بدون پشتوانه رها شده است .
    به عنوان یک خبرنگار ریزبین به مسائل والیبال باید صراحتا عرض کنم این روسای هیئت ها هستند که در طول برنامه کاریشان در مدت ۴سال باید به نتیجه دلخواه برسند ،چراکه یک خردسال وقتی در سن یازده سالگی مستعد نشان میده و زیر نظر مربیان در طول ۴ سال آموزش داده میشود و قد و وزنش سنجیده میشود و در مسابقات نونهالان تجربه کسب میکند باید در سن ۱۵ سالگی بهترین عملکرد را داشته باشد ، اگر غیر این باشد کم کاری ازروسای هیئت هااست که برنامه کاری ندارند و یا عملکرد مربیانش را زیر نظر نگرفته اند یا جهت ارتقای سطح مربیان شان از آنها حمایت نشده است .
    برنامه کاری یک هیئت چیست ؟؟۱-درخواست میزبانی کلاس آموزش مربیان با هماهنگی هیئت استان از فدراسیون ۲-گماردن مربیان باهوش و علاقه مند در کانون های شهر و شهرستان ها ۳-ترغیب و تشویق علاقه مندان و مربیان به ایجادباشگاه خصوصی و حمایت از آنها ۴-یکسان سازی تمرینات در کانون ها و باشگاهها ۵-برگزاری مسابقات نونهالان و نوجوانان حداقل ماهی یکبار با شهرهای همجوار و سالی یکبار بصورت لیگ داخلی و استانی ۷ -برگزاری کلاس های آموزش داوری ۸-پیگیر مسائل درسی ، تربیتی و پشتیبانی و حمایت مالی از بازیکنان مستعد و کم درآمد و خیلی کارهای دیگه که فقط از نبوغ و هوش مدیران علاقه مند بر میآید .
    اما در اکثر شهرها و شهرستان های استان دیده میشود روسای هیئت ها علاقه ای به این برنامه ها ندارند ، فقط و فقط به دادن یک تیم در طول سال به مسابقات استانی اکتفا میکنند و برنامه ای برای مسابقات نونهالان و کلا هیئت والیبال شهرشان ندارند وقتی کم میارند به زمین و زمان ناسزا میگویند تا کارشان را پیش ببرند ، تمام هم و غمشان دخالت غیر اصولی و غیر فنی در کار مربیان و داوران است با توجه به داشتن نائب ریس که اصولا این پست مختص بانوان است بارها مشاهده شده در اموربانوان دخالت های مقرضانه میکنند افراد باسواد و با دانش را کنار میگذارند تا در ریاست بی رقیب بمانند !!؟ با توجه به اینکه چندین ساله در راس اجرایی قرار دارند اما کمیته های مشخصی ندارند و در واقع دارند درجا میزنند .
    و این مهم فقط و فقط بخاطر این است که ۹۹درصد این روسا به واسطه دوستی با روسای ادارات ورزش بر سر کارند و بعنوان شغل سوم یا چهارم این پست را قبول میکنند !! ریس هیت والیبال استان هیچ نقشی در گماردن این افراد ندارد و حتی به واسطه ضعف و کم کاری این افراد توان گرفتن این پست را از آنها ندارد.
    حال این سوال پیش می آید که چرا اینگونه باید باشد ؟ریس یک هیئت والیبال شهری یا شهرستانی چگونه باید انتخاب گردد ؟معیار دانش و سوادشان بر پایه چیست ؟آیا لزومه کاریشان در اختیار هیئت استان قرار گرفته یا هیچ سابقه ای در هیئت والیبال استان ندارند !؟ مربیانش که استعدادهارا در اختیار دارند خود ذاتا مربی است یا صرفا جهت کسب درآمد مربیگری میکند .
    امروزه ورزش به واسطه علم ودانش پیش میرود و مثل گذشته دیمی نیست اگر ریس و دبیران هیت ها خود مربی و یا داور و یا تحصیل کرده ورزش نباشند چگونه و با چه نگاهی باید مربی و روسای کمیته ها را مشخص کنند ؟
    جناب اولادی میگوید هیئت والیبال استان به آرامش رسیده !حال این سوال پیش میآید که آیا در شهرستانها هم اینگونه است !؟آیا در نوشهر ،تنکابن ،عباس آباد ،رامسر ،نور ،محمودآباد ،ساری ،سلمانشهر ،گلوگاه بر همین منوال است .
    شهرهای همچون کیاسر ،کلارآباد،هچیرود،زرگر شهر و بندپی و خیلی از شهرهای کوچکی که استعداد دارند اما هنوز هیئت والیبال ندارند اینگونه است آیا کسی به دابودشت شهر ده هزار نفری که روز گذشته ساری ۶۰۰هزار نفری را ۳بر ۱ میبرد توجه ای میکند .
    در پایان از حاج آقا وفائی نژاد و دبیر فعال و زحمت کش ایشان تقاضامندیم جهت اعتلای والیبال استان و سرافرازی والیبال در کشور با روسای هئیت های شهرها و شهرستانهای کم کار و بی توجه برخورد قاطع نمایند چراکه این کادر اجرایی قوی شهر ها و شهرستانهاست که هیئت والیبال مازندران را با اقتدار میسازد ،و همچنین از مدیر کل ورزش مازندران میخواهیم بااین عملکرد سلیقه ای روسای ادارات شهرها و شهرستانها برخورد جدی صورت گیرد .
    وثوق محمد پور خبرنگار اختصاصی والیبال مازندران
    تاریخ انتشار ۹۲/۱۱/۰

  2. این خبررا حتما به دست اقای شاکری برسانید به اقای شاکر بگویید که هر چه زودتر مسابقات نونهالان را اغاز کندمتشکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *