در جامعه ای که بیش از 80 درصد اقتصادش در تصدی دولت و یا با مالکیت عمومی و حتی خصوصی تحت مدیریت دولتی اداره می‌شود؛ توزیع سرمایه برای بودجه های فرهنگی و اجتماعی نیز از سویه و رویکرد دولتی صورت خواهد گرفت. نتیجه عملکرد برآیند فضای رسانه‌ای جامعه ای که غالبا رسانه های آن دولتی هستند به چه سمتي خواهد رفت؟
ـ هجدهمین دوره نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری های کشور در حالی برگزار می شود که به راحتی و با کوچکترین نگاه به یک غرفه، ماهیت خصوصی و یا دولتی بودن رسانه حاضر در آن غرفه قابل تشخیص است.
به گزارش «تابناک»، سالهاست که اقتصاد ایران و به تبع آن سایر عرصه های فرهنگی و اجتماعی و گاه حتی سیاسی، از معظل دولتی بودن رنج می‌برند.
طبیعی است در جامعه ای که بیش از 80 درصد اقتصادش در تصدی دولت و یا با مالکیت عمومی و حتی خصوصی تحت مدیریت دولتی اداره می‌شود؛ توزیع سرمایه برای بودجه های فرهنگی و اجتماعی نیز از سویه و رویکرد دولتی صورت خواهد گرفت. با نگاهی تخصصی به این مساله در عرصه مطبوعات می توان دريافت نتیجه عملکرد برآیند فضای رسانه‌ای جامعه ای که غالبا رسانه های آن دولتی هستند به چه سمتي خواهد رفت؟
به امید آنکه در اجرای ابلاغیه اصل 44 مقام معظم رهبری كه تاكنون در بي تفاوتي مسئولين 5 سال از آن گذشته است، روزی شاهد واگذاری حقیقی و همزمان مالکیت ها و مدیریت ها در عرصه اقتصاد کشور به بخش خصوصی باشیم تا بتوانیم از اثرات مثبت آن در عرصه رسانه و فرهنگ نیز بهره‌مند گردیم، ضمن اینکه امیدواریم دوستان رسانه ای نیز سعه صدر به خرج داده و فارغ از آنچه بیان شد به این مطلب از زاویه نگاه نهی از منکر -اسراف و تبذیر – بنگرند.

 

رسانه های غیر خصوصی
رسانه هاي غير دولتي

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *