آیت الله سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کل کشور در مراسم گرامیداشت حماسه 6 بهمن، خطاب به مردم آمل گفت، شما تاریخ این منطقه را نوشتید و در تاریخ این استان با خون شهدای 6 بهمن یک نقطه افتخار به نام خود ثبت کردید.

 آیت الله تقوی با اشاره به اینکه شهدا را باید با گوش و چشم دل دید و شنید گفت اگر بخواهیم با شهدا هماهنگ و هم آوا شویم باید گامی به سمت اقلیم عشق به خدا برداریم.

وی با تاکید بر اینکه شهدا در صحنه  دفاع و مبارزه، از جان خود مایه گذاشتند و این صحنه ها باید ترسیم و به نسل چهارم و پنجم منتقل شود؛ منازل متعددی را برای رسیدن به مقام شهادت برشمرد و گفت:ایمان و بصیرت قلبی و عملی، هجرت از گناه به ثواب و به ویژه جهاد میادینی شکوهمند هستند و کسی که به این میدان ها قدم گذارد با خدا معامله کرده است.

 

 آیت الله تقوی با اشاره به منزلت و عظمت خون شهیدان و قدرت و جایگاهی که کشور به واسطه آنها کسب کرده است تصریح کرد: مسائل موجود در منطقه، بدون حضور و خواست ما حل نمی شود. ما راه حل امریکایی را قبول نداریم.

وی همچنین با اشاره به اقدامات و اهداف امریکا و صهیونیست در غزه، لبنان، عراق، افغانستان و سوریه گفت در همه این اقدامات کشور ما چنان سیلی محکمی به صورت صهیونیست زد که هنوز هم نمی توانند این تحقیر را جبران کنند.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با تاکید براینکه سوریه خط مقدم مبارزات است اظهار داشت برخی به حمایت ایران از سوریه ایراد می گیرند، در صورتی که این افراد باید بدانند منافع ملی ما، فقط کشور ایران نیست، بلکه بخشی از منافع ملی ما در دنیا وجود دارد. ما باید آنها را بشناسیم و آن منافع را حفظ کنیم.

 

وی همچنین با اشاره به اقدامات غیر انسانی امریکا و صهیونیست علیه مسلمانان بیان کرد، مستشاران نظامی ما، همان جوانان مخلصی هستند که در جنگ تربیت شدندو اکنون طرح های نظامی را طراحی و اجرا می کنند.

وی با بیان اینکه کشور ایران مانع موفقیت امریکا و صهیونیست در منطقه شد تاکید کرد، امروز امریکا بیشتر به مذاکره با ما نیاز دارد. بنابراین باید شجاعانه و قهرمانانه و از موضع عزت وارد مذاکره شد. ما نرمش به خرج می دهیم و این نرمش بدین معناست که ما اهل منطق هستیم و درصورت وجود منطق پای میز مذاکره می نشینیم.

 

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه افزود ما از گزینه نظامی آمریکا نمی ترسیم و معتقدیم آنها نمی توانند از طریق نظامی اقدام کنند چراکه اگر می توانست دریغ نمی کرد. امریکا از تبعات حمله به ایران آگاه است و می داند اگر حمله کند دیگر تنگه هرمزی وجود نخواهد داشت، خروجی نفت به امریکا بسته می شود و دیگر صهیونیستی وجود نخواهد داشت چراکه از همین تهران، تل آویو را مورد جمله قرار می دهیم.

 

 تقوی خطاب به آمریکا و اسرائیل گفت، ما را تهدید نکنید، سال 88 مردم ما را آزمایش کردید، فتنه به راه انداختید تا بساط نظام را بر چینید اما موفق نشدید. این ملت همان ملت 9 دی است. ملتی که در 6 بهمن سال 60 کمونیست ها و منافقان را بدون کمک از نیروهای نظامی تهران و شهرهای دیگر در ظرف چند ساعت از شهر خارج و بساط فتنه آنها را جمع کردند. در آن روز آمل به شهر هزارسنگر تبدیل شد.

 

وی در ادامه با اشاره به اعتراف جک استراو وزیر خارجه انگلیس مبنی براینکه دنیا اگر با ایران کنار نیاید ضرر می کند زیرا ایران یکی از قدرت های اثر گذار منطقه است، گفت در واقع  34 یا 35 سال است که امریکا و متحدانش مارا تحریم و در سال های اخیر حلقه های تحریم را تنگ تر کردند، اما در همین تحریم ها، ما به رشد و پویایی رسیدیم.

 

آیت الله تقوی تاکید کرد امریکا باید مراقب حرف زدنش باشد و کسانی که به این لبخند ها دلخوش کرده اند. باید توجه داشته باشند که این لبخند ها گاهی فریبنده است. فتنه گران هم توجه داشته باشند که راه به جایی نمی برند. وی افزود باید همه دست به دست هم دهیم. حتی در شرایط تحریم دولت و مردم باید زیر سایه ولایت این کشور را بسازند و مشکلات را با تدبیر، یکپارچگی و وحدت و حفظ ارزش ها حل کنند.

 

 تقوی  در پایان گفت بدین وسیله خواستم راهی را ترسیم کنم که اسلام و قرآن و به تبعیت از آنها، شهدای 6 بهمن سال 60 برای ما ترسیم کردند.

 

وی با بیان اینکه آمل مهد حماسه، علم وعالمانی چون آیت الله میرزا هاشم آملی، آیت الله حسن زاده آملی، آیت الله جوادی آملی است  افزود باید بیشتر به این حماسه عظیم 6 بهمن بپردازید چراکه این حماسه یک مسئله عادی نبود. وظیفه ماست که آن را تقویت کنیم و روحیه ایثار و فداکاری شهدای 6 بهمن را به نسل های آینده انتقال دهیم.

 

همچنین در این مراسم، آیت الله رحمانی امام جمعه آمل با خیرمقدم به خانواده شهدا، ائمه جمعه، علما، ایثارگران، جانبازان، مدیران و مسئولین شهرستان آمل اظهار داشت، انسان بزرگترین جدول بحر وجود است. اگر این جدول به درستی لایه روبی شود، مجرای آب حیات و ذات انسان با ذات و صفات پروردگار یکی خواهد شد.

 

آیت الله رحمانی با تاکید بر اینکه ما بر حق و درمسیر درست هستیم گفت، همت کنیم تا دغدغه ای پیش نیاید که در پی آن مسیر ها عوض شود چراکه انسان کاری جز خودسازی ندارد و انبیا و اولیا آمده اند تا انسان بسازند.

 

وی همچنین افزود مردم آمل یکپارچه در خدمت ولایت و سرباز و جانباز ولایت هستند.

لازم به ذکر است، پیام تصویری مقام معظم رهبری و آیت الله جوادی آملی در باب حماسه عظیم 6 بهمن، اهمیت این روز و گرامیداشت یاد و خاطره  شهدای حماسه ساز 6 بهمن، به شکوه معنوی مراسم افزود.

3 thoughts on “ما راه حل آمریکایی را قبول نداریم”
  1. آیت‌الله امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران: مواضع وزارت خارجه مواضع تمام ملت و رهبری است/با استحکام و قدرت تمام از این موضع حمایت می شود

  2. باهنر: بازی برد- برد در مذاکرات هسته ای طبق نظر رهبری مطرح شده/نیروهای روحانی تندرو نیستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *