سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل براساس ماده 84 قانون شهرداری و بند 15 ماده 71 قانون تشکیلات ، وظایف انتخابات شورای اسلامی شهر و انتخاب شهرداران ، با هدف اصلی نجات جان انسانها ، مهار و اطفاء حریق ، حفاظت از ثروت های ملی در مقابل آتش سوزی عوارض و سوانح ناشی از آن و ارائه آموزش های تخصصی و عمومی لازم در امور مربوط به آتش نشانی وخدمات ایمنی و … در تاریخ 1/4/ 1381، بعنوان سازمان وابسته به شهرداری آمل تاسیس گردید .

 

 

سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل در راستای تحقق یکی از وظایف سازمان ، مبنی بر اقدامات لازم در جهت ارتقاء سطح دانش و بینش فنی کارکنان و ارتباط با مراکز علمی ، فنی و دانشگاهی به تاسیس مرکز آموزش علمی کاربردی ساخا اقدام کرده است.
مرکز آموزش علمی کاربردی ساخا وابسته به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آمل ، از اردیبهشت ماه سال  1385، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور آغاز به کار کرد.
این مرکز در سال 85 با شصت دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد ،در حال حاضر تعداد دانشجویان  این مرکز ( سال 92 ) به بیش از(  732 ) رسیده است وهم اکنون بیش از ( 900 )  دانش آموخته از اين مرکز فارغ التحصيل شدند.
استقبال از رشته آتش نشانی با گرایش های اطفاء حریق- ساختمان های بلند و رشته نجات ، با هدف ارتقاء علمی آتش نشانان موجب شد تا این مرکز ، رشته های شهرسازی،عمران ( گرایش امور پیمانها) حمل و نقل و ترافیک شهری، امداد و سوانح، ایمنی و بهداشت در واحد های صنفی، حسابداری( گرایش حسابداری دولتی و حسابرسی) فناوری و اطلاعات (گرایش خدمات رایانه ای در شهرداریها)، معماری, را در راستای نیاز های تخصصی شهرداری های کشور ارائه دهد

 

One thought on “معرفی مرکز آموزش علمی -کاربردی سازمان آتش نشانی آمل”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *