عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس با بیان اینکه دیدگاه های فرهنگی علی مطهری با دیدگاه سیاسی وی متفاوت است، گفت: آقای مطهری تصور می کند مدرس مجلس است که من از طریقی به وی تذکر داده ام.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین «سید مرتضی حسینی» شامگاه یکشنبه در نشست هفتگی انصار حزب الله افزود: آقای مطهری خلاف مبانی پدرش حرکت می کند و امروز اگر آن شهید بزرگوار زنده بود، جواب فرزندش را می داد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یکی از عوامل سخنان اخیر مطهری را خبرنگاران روزنامه های اصلاح طلب عنوان کرد و گفت: خبرنگاران دور مطهری جمع شدند و وی نیز تصور کرد کسی شده است که باید در رویکردش تجدید نظر کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال دیدگاه فرهنگی مطهری را مناسب توصیف کرد و افزود: دیدگاه فرهنگی آقای مطهری همگام با اصولگرایی بوده و با مسائل سیاسی متفاوت است.

** مخالف توقیف هفته نامه یالثارات هستیم

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در جمع انصار حزب الله درباره توقیف هفته نامه این حزب نیز گفت: به مسئولان و وزیر ارشاد در این باره گفته ام و نداشتن رضایت در این باره را اعلام کرده ام.

حسینی همچنین درباره مرتضوی و رفتارهای احمدی نژاد با وی نیز گفت: مرتضوی برخی خلاف ها و اشتباهاتی داشت که دل همه را رنجاند و یکی از آنها انتشار آن فیلم در مجلس شورای اسلامی بود.

وی یادآور شد: در آن دوران به احمدی نژاد گفتم که فیلم را نشان نده اما فیلم را نشان داد و شیخ الاسلام دیگر رای اعتماد نیاورد که باید گفت آن فیلم به ضرر نظام، مملکت و اصولگرایی تمام شد.

**وحدت اولویت اصولگرایان برای انتخابات آینده است

نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی به آغاز فعالیت برخی اصولگرایان برای انتخابات مجلس دهم اشاره کرد و گفت: وحدت و انسجام اولویت جریان اصولگرایی برای انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی است.

بنا داریم اصولگرایان را به انسجام و وحدت برسانیم و اگر اصولگرایان با یکدیگر متحد باشند ترکیب آینده مجلس با آنان خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه داشتن وحدت باعث کسب اکثریت کرسی ها خواهد شد، اضافه کرد: باید دقت کنیم که خبرگان نیز بسیار اهمیت دارد و به آن توجه کنیم.

**فعالیت برخی مراکز فرهنگی بی فایده است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی فعالیت برخی مراکز فرهنگی در کشور را بی فایده خواند و گفت: برخی مراکز فرهنگی فقط از بودجه کشور پول می گرفتند و هیچ کار فرهنگی را ترتیب نمی دادند که تمامی آنها به تدریج حذف شدند.

حسینی درباره بودجه فرهنگی سال 93 نیز افزود: ما شاهد کاهش 20 درصدی این بودجه از سوی دولت بوده ایم و حتی در کمیسیون نیز جلساتی در این باره با مسوولان امر برگزار کردیم که هیچ تغییری در این موضوع حاصل نشد.

وی اضافه کرد: تلاش های کمیسیون برای افزایش بودجه فرهنگی نتیجه ای نداد و این مهم اجرا خواهد شد و بودجه فرهنگی به غیر از 170 رده که وجود دارد در اختیار نهادها و سازمان هایی چون وزارت ارشاد، تبلیغات و … قرار می گیرد.

**اقدامات فرهنگی احمدی نژاد در دولت دهم اشکال داشت

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره اقدامات فرهنگی دولت های نهم و دهم گفت: احمدی نژاد در 4 سال اول رویکرد مناسبی را ارائه داد اما در دوره دوم حضورش اشکالاتی را در زمینه فرهنگی داشت که البته عملکرد وزیر ارشاد دولت یعنی آقای حسینی مثبت بوده است.

حسینی خاطر نشان کرد: وزیر ارشاد دولت احمدی نژاد با مجلس همگام بود اما در دولت دهم کارهای خوبی درباره فرهنگ انجام نشد.

** فقط نیروی انتظامی به صورت نیم بند درباره حجاب و عفاف فعالیت می کند

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی درباره معضلات بدحجابی و برخورد شواری عالی انقلاب فرهنگی در این باره نیز گفت: برای حجاب و عفاف، شورای انقلاب فرهنگی 350 ماده مصوب کرده و 20 دستگاه در این زمینه مسولیت دارند که فقط نیروی انتظامی به صورت نیم بند به فعالیت می پردازد.

حسینی ادامه داد: نیروی انتظامی هم البته با جرم علنی مقابله می کند که باعث شده فریاد برخی ها در آید و بگویند که کار فرهنگی باید انجام شود.

وی به نقش رییس قوه مجریه در این باره اشاره کرد و افزود: احمدی نژاد و روحانی همه حرف ها را درباره حجاب و عفاف بیان کرده اند که صحبت های رییس دولت یازدهم مناسب تر بوده است و به شناسایی حیطه وظایف آشنا بوده و آن را اعلام کرده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با مطرح کردن این پرسش از ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما که شما برای حجاب و عفاف چه کرده اید؟ گفت: متاسفانه برخی هنرمندان و بازیگران، پوشش مناسبی در خارج از زمان فیلمبرداری ندارند و این تاثیر منفی دارد.

حسینی تصریح کرد: باید همه نظام پای این کار و توجه به عفاف و حجاب آیند تا ین معضل حل شود؛ اگر نیروی انتظامی و مسوولان هم برخورد تند کنند، نتیجه نمی دهد.

** فرجی دانا مراعات نکند، طرح استیضاحش را مطرح می کنیم

این عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان مجلس درباره فرجی دانا وزیر علوم، تحقیقات و فناوری نیز اظهار داشت: اگر وی در رویکردش مراعات نکند، موضوع استیضاح را مطرح خواهیم کرد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با عنوان اینکه مشارکتی ها در وزات علوم حضور دارند، گفت: فرجی دانا زیر قولش زده و باید در این باره رعایت کند.

** تمام هم و غم مجلس کمک به دولت است

نماینده مردم قزوین و آبیک درباره کارت زرد مجلس به نمایندگان گفت: پرسش های نمایندگان از وزرا روند قانونی دارد یعنی بر اساس سوال ابتدایی، نشست در کمیسیون و در صورت قانع نشدن پرسش ملی در صحن علنی و در نهایت کارت زرد است.

حسینی خاطر نشان کرد: برخی صحبت ها که از سوی یکی از مشاوران دولت بیان شد و آورده اند که مجلس چوب لای چرخ دولت می گذارد، غوغاسالاری و توهین به نمایندگان بود.

وی تاکید کرد: تمامی هم و غم مجلس کمک به دولت یازدهم است و این رویکرد را از ابتدا انجام داده تا مشکلات اقتصادی کشور هر چه زودتر رفع شود؛ البته نمایندگان این همکاری را با دادن رای اعتماد بالا به وزرای اقتصادی دولت به اثبات رسانده اند.

این نماینده مجلس همچنین خواستار رفتار اعتدالی در پست ها شد و گفت که اگر امکان دارد از افرادی که افراطی اصولگرایان نیستند، نیز استفاده شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *