انگار از خاطرتان رفته است که واحد مرکزی خبر همان مجموعه ای است که در جریان فتنه، به استناد اظهارات صریح کارشناسان توانست در جنگ نرم ضربات محکمی به دشمن و عوامل آگاه و ناآگاهش وارد سازد.
به گزارش مشرق در این یادداشت آمده است: بنده به عنوان یک دبیر خبر در واحد مرکزی بر یادداشت شما را خواندم. واحد مرکزی خبر مثل هر سازمان دیگری حتما نقاط منفی دارد اما نقد واحد مرکزی خبر نباید یک جانبه باشد.به هر حال در حاشیه تمام اتفاقات سال های اخیر بودم و می توانم نسبت به داده های شما در این یادداشت نکاتی را یادآوری کنم.
درباره آقای کامران نجف زاده نوشته اید که چرا واحد مرکزی خبر مثل او را تربیت نکرده؟ اما فراموش کرده اید بنویسید خود کامران بارها گفته است اوج گیری حرفه ای اش در همین واحد مرکزی خبر و در این چند سال اخیر صورت گرفته.
اعزام خبرنگار سابق نیویورک به لیبی را از نقاط ضعف واحد مرکزی دانسته اید حال اینکه آشنایان به اصول ارتباطاتی می دانند اعزام چنین خبرنگار پخته ای، ارنج و چیدمان حرفه ای همین واحد مرکزی خبر را نشان می دهد. چه کسی این انرژی را در مرتضی غرقی 50 ساله ایجاد کرده؟ این نشان میدهد که واحد مرکزی خبر همچون سی سال گذشته جوان است که مسن ترین خبرنگارانش تمایل به حضور در بحرانی ترین مناطق را دارند.
آقای دلاوری و بقیه خبرنگاران خود بهتر از همه می توانند قضاوت کنند که واحد مرکزی خبر برای استفاده از انرژی حرفه ای آنها تلاش مستمر می کند و بد نیست بدانید که آقای شجاعی از نزدیکترین دوستان آقای دلاوری است که مشترکا برنامه صرفاً جهت اطلاع را اجرا می کنند.
بد نبود از کسانی که این اطلاعات ناقص یا غلط را با اهداف خاص در اختیار شما قرار داده اند می پرسیدید که آقای آخوندی الان کجاست؟
آقای محمدرضا آخوندی خبرنگار سابق دفتر برلین اکنون سردبیر باتجربه سرویس اجتماعی است. ده خبرنگار زیر دست رضا آموزش می بینند و از روحیات و اخلاق او بهره میبرند.
آقای محمد شفیق به خواست خودش برای مدتی از حرفه خبرنگاری کنار کشید و به خواسته خودش هم با پایان مأموریتش در تلاش برای بازگشت به حرفه خبرنگاری در واحد مرکزی خبر است، که واحد مرکزی خبر نیز از بازگشت او استقبال می کند.
آقای ایمان مراتی دو ماه است که در مأموریت عراق به سر می برد. تعجب می کنم گزارش های تأثیرگذار و ویژه ایشان در خصوص جانبازان و… را قبل از مأموریتشان چنین زود فراموش کرده اید.
درباره تک تک اشخاصی که نام بردید می توان مطالبی واقعی بیان کرد که ممکن است با طرح مسائل فردی و شخصی آنها بیانجامد، به همین علت ضمن احترام کامل به فرد فرد عزیزانی که نامشان در این شبه مقاله برده شده است از طرح این مطالب خودداری می کنم.
عملکرد خبرنگاران صدا و سیما در داخل و خارج از کشور مانند همه سازمان های دیگر دارای نقاط ضعف و قوت است که نمی توان با یک نگاه سطحی و غیرمنصفانه همه آنها را زیر سوال برد.
دوستان مشرقی عزیز! حتما از سر دلسوزی این مطالب را منتشر کرده اید اما انگار از خاطرتان رفته است که واحد مرکزی خبر همان مجموعه ای است که در جریان فتنه، به استناد اظهارات صریح کارشناسان توانست در جنگ نرم ضربات محکمی به دشمن و عوامل آگاه و ناآگاهش وارد سازد.
فراموشتان نشود تولیدات فاخر و منحصر به فرد مستندهای سیره عملی امام، دفاع مقدس، شاخص و مستند راه را که در اوج پیش و پس از فتنه چگونه کمر پیاده نظام غرب را خم کرد.
و در آخر اینکه برخی اطلاعات غلط یا ناقص که ممکن است براساس منافع یک فرد به شما رسیده باشد نباید مبنای قضاوتی ناقص و بدور از انصاف قرار گیرد. این یک اصل حرفه ای است.
One thought on “پاسخ یکی از مدیران واحد مرکزی خبر به یادداشت مشرق”
  1. سلام و وقت به خير هر چند دير چرا که تازه اين مطلب بدستم رسيد. نظري خاصي در خصوص اين مطلب ندارم فقط محض اطلاع بگويم مجموعه خبرنگاراني که در واحد مرکزي خبر مشغول به کار داراي پتانسيل هاي مختلفي هستند که در رويدادهاي مختلف نشان داده اند همچون جناب نجف زاده اما بهر دليلي برخي همکران بيشتر به چشم ميايند کافي است سوابق کاري ،تحصيلي و صحنه هائي را که همکارانمان در ان حضور داشته اند را به دقت بررسي کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *