هراز نیوز :حجه السلام محسن قمی معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری صبح روز سه شنبه یکم بهمن در همایش بین المللی بزرگداشت ناصر کبیر با ارائه تحلیلی عمیق و تاریخی از شخصیت تمدن ساز ناصر کبیر به گوشه ای از معارف زلال اهل بیت اشاره و حضار را از دیدگاه های  مقام معظم رهبری و مضامین اخلاقی و مهدوی در نهج البلاغه و صحیفه سجادیه  بهره مند ساخت.

 

قمی با تبریک ایام میلاد نبی اکرم و امام صادق (ع) و عرض سلام و خیر مقدم به فرهیختگان، علما، دانشمندان و به ویژه میهمانان خارجی از کشورهای لبنان، یمن، بحرین و سوریه گفت دراین همایش قصد داریم در سایه این تکریم رویکردی به قرآن، صحیفه سجادیه و نهج البلاغه داشته باشیم و از شخصیتی سخن بگوییم که عالمی فقیه، متکلم، شجاع و مدیراست و دارای شخصیتی تمدن ساز می باشد.

قمی در وصف ناصر کبیر افزود:وی در کنار علم و حکمت و معرفت توانست در گوشه ای از میهن اسلامی تمدنی را براساس آموزه های نهج البلاغه ایجاد کند که پس از حدود 2 قرن علی رغم فراز و فرودهای پیش روی خود همچنان ادامه یابد. تمدنی که توانست در کنار حکومت های مصر، مغرب عربی و دیگر حکومت های منتخب به اهل بیت، نقطه های طلایی و برجسته ای را در طول تاریخ رقم بزند.

 

قمی همچنین گفت: ناصر کبیر در طول عمر خود 150  کتاب و رساله را تالیف کرد که از این تعداد تنها یکی دو مورد به دست ما رسیده است.

وی افزود این شخصیت برجسته با حمایت مردم کجور، کلار، آمل درمنطقه طبرستان و بعد ها گیلان تمدنی اسلامی را شکل داد که با نگاه دقیق تر در آن، درمی یابیم ایشان در آن، حکومت 5 ساله حضرت علی (ع) را به عنوان یک الگو سرلوحه کار خویش قرار دادند.

 

قمی با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری از آمل در سال 77 گفت، ایشان در این دیدار از ناصر کبیر به نیکی یاد کردند و فرمودند که منطقه شما جایی است که قدیمی ترین حکومت های علوی در آن شکل گرفت.اندیشمندانی چون دایه کبیر و ناصرکبیر و بقیه خاندان حسنیون و اولاد پیامبر با تکیه بر مردم این منطقه توانستند پرچم اسلام و ولایت و معارف زلال قرآنی را دراین منطقه برافرازند.

 

مقام معظم رهبری در دهه 70 دستور بازسازی و تعمیر آرامگاه اطروش را دادند که با همت مسئولین بازسازی شد و مجددا در سال گذشته دستور دادند این بارگاه مرمت و آباد شود.

 

معاون دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت بااشاره به ماه پرفیضی که درآن هستیم تصریح کرد: هدف برگزاری این همایش در این مقطع زمانی هم روشن  می باشد و دعوت به احیا مجدد تمدن پرافتخار اسلامی در عصر جدید از جمله مهمترین آنها ست.

 

وی افزود :اندیشمندان قرن بیستم را قرن علم و ایمان می نامند که به عنوان دوبال برای بشریت لازم هستند .

قمی  همچنین گفت: ما امروز شاهد این هستیم که دانشگاه‌ها و مراکز علمی دنیا به سوی اخلاق، عرفان و معنویت گرایش یافته‌اند.

درپایان قمی اظهار داشت :مسلمانان باید با اتکا به نهج البلاغه این میراث کهن و صحیفه سجادیه و انتشار بیشتر آنها به معنویت و اهل بیت  بازگردند.

فائزه سلیمی هراز نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *