معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: اجرای امینانه و دقیق نیات واقفین یکی از مهمترین اهداف اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران است.

 

حجت الاسلام ˈابراهیم حیدریˈ روز شنبه در همایش طرح ˈمهر تندرستیˈ که با حضور مسئولان اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران و بابل در سالن اجتماعات مرکز خیریه معلولین نوشیروانی بابل برگزار شد؛ افزود: ترویج فرهنگ وقف و ایجاد وقفیات جدید به همت واقفین یکی از برنامه های مهم اداره اوقاف و امور خیریه مازندارن است.

وی بااشاره به اینکه بسیاری از وقف های واقفین در راستای برگزاری مراسم عزاداری حضرت سید الشهداء است ؛ گفت: بخش عمده ای از درآمدهای بسیاری از این وقفیات در راستای برگزاری مراسم تعزیه و اطعام دهی و عزاداری امام حسین هزینه می شود.

حجت الاسلام حیدری اجرای طرح هایی از قبیل پیوندآسمانی و ازداوج در مورد بسیاری از خانواده هایی که در تهیه جهیزیه نوعروسان دچار مشکل اند را از جمله طرح های جدید اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران برشمرد .

وی با بیان اینکه بسیاری از جوانان به دلیل مشکلات مالی نتواسته اند بعد از سال ها به خانه بخت بروند؛ گفت: با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران تاکنون 27 نفر از مزدوجین با کمک برخی از خیرین با تهیه جهیزیه به خانه بخت رفتند.

ˈحیدریˈ ضمن بیان این مطلب که جامعه به وقف های جدید نیازمند است؛ اظهارداشت: هم اکنون نیاز است که واقفین در بخش دارو و درمان برای تهیه تجهیزات پزشکی، بیماران صعب العلاج، معلولین و دیگر افراد نیازمند جامعه وارد این امر خیر شوند .

در ادامه رییس اداره اوقاف و امور خیریه بابل سخنان خود را با این توصیه آغاز کرد که واقفین اموال خود را برای دارو و درمان بیماران نیازمند وقف کنند.

ˈجعفر صفریˈ افزود: طرح مهر تندرستی با هدف اجرای نیات خیرین در راستای هزینه وقف در زمینه دارو و درمان است و امیدواریم خیرین توجه ویژه ای به این سمت و سو داشته باشند.

وی با بیان اینکه همه تلاش مان براین است تا وقف های جدید از سوی خیرین داشته باشیم؛ گفت: امروز افراد نیازمند زیادی اعم از معلولین، بیماران صعب العلاج و دیگر افراد نیازمند جامعه وجود دارند که نیازمند حمایت خیرین و مردم هستند .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *