رییس جمهوری با بیان اینکه دولت عشایر و اقوام را فرصت می داند، گفت: تبعیض در حقوق شهروندی نسبت به عشایر و اقوام را نمی پذیریم.

حجت الاسلام و المسلمین «حسن روحانی» روز چهارشنبه در جریان دومین روز از سفر به استان خوزستان در دیدار سران عشایر این استان، اظهار داشت: ما باید امروز برای دوران جدید از عشایر به عنوان یک فرصت بزرگ برای حضور در میدان توسعه ایران دعوت کنیم.

رییس جمهوری گفت: برای من شنیدن این حرف سنگین است که در پروژه های اقتصادی در این استان از نیروی محلی استفاده نشده است.

روحانی خطاب به استاندار خوزستان گفت: این خواست نه تنها عشایر و مردم خوزستان بلکه خواست ملی و دولت است که می خواهد هیچ تبعیضی نباشد.

وی اظهارداشت: دولت می خواهد هیچ تبعیضی نباشد اگر هم هست باید از این سو باشد یعنی از نیروی محلی بیشتر استفاده شود.

رییس جمهوری ادامه داد: در دولت تاکید خواهم کرد که در شرایط امتیاز مساوی حق تقدم با نیروهای محلی است.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه باید کشور توسعه یابد، گفت: امروز ساختن کشور مبارزه با قدرت های بزرگ است.

به گفته وی، تنها با شعار و فریاد مساله حل نمی شود، بلکه باید برنامه ریزی کنیم چرا که دشمن با برنامه ریزی روبروی ما ایستاده و ما باید با برنامه مقابل آن بایستیم و کشور را بسازیم.

رییس جمهوری گفت: انقلاب اسلامی فرصتی برای بروز و ظهور تنوع های قومی و فرهنگی در این سرزمین شد.

وی با بیان اینکه عشایر در نقاط مختلف کشور به نهضت و انقلاب اسلامی کمک کردند، گفت: در طول نهضت عشایر و طوایف مختلف در سراسر کشور حامی انقلاب بودند تا پیروز شد.

روحانی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب عشایر برای استقرار امنیت نیز وارد صحنه شدند در واقع می توان گفت که کمیته های انقلاب و سپاه پاسداران چیزی جز مردم نبود چرا که سازماندهی نیروهای مردمی و آموزش آنها بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *