ساکنان شهر سیدی بوزید در تونس در ادامه اعتراضات خود به باطل شدن آرای انتخاباتی چند تن از کاندیداهای محبوبشان در نخستین انتخابات آزاد تونس به یکی از ساختمان‌های دولتی این شهر حمله کردند.

به گزارش یورونیوز شب گذشته نیز گروهی از معترضان با حمله به دفتر حزب النهضه در شهرسیدی بوزید برخی اسناد موجود در آن را به آتش کشیدند.

این درگیری‌ها پس از آن صورت گرفت که حمادی جبالی، فرد دوم پیروز شده در انتخابات از سوی حزب النهضه که گفته می‌شود احتمالا نخست وزیر آینده تونس خواهد بود، در یک برنامه تلویزیونی در پاسخ به هاشمی حامدی که رهبری لیست کاندیداهای مستقل شهر سیدی بوزید را برعهده داشت، گفت: «چیزی که واقعا خطرناک به نظر می‌رسد این است که شایعاتی از اطراف به گوش می‌رسد که می‌گویند حامدی جبالی به مردم شهر سیدی بوزید توهین کرده وبه آنها گفته تفاله…. کوتاه بگویم که این یک تهمت است.»

روز پنجشنبه کمیسیون انتخاباتی تونس، پیروزی چند نفر از کاندیداهای موجود در لیست کاندیداهای مستقل شهر سیدی بوزید را باطل کرد.

حزب النهضه که به عنوان پیروز انتخابات مجلس موسسان برگزیده شده، اعلام کرده که به احتمال زیاد دولت جدید تونس را در ائتلاف با دو حزب سکولار دیگر تشکیل خواهد داد.

فعالیت حزب اسلامگرای النهضه در زمان حکومت زین العابدین بن علی برای چند دهه ممنوع شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *