مدیرعامل تراکتورسازی ایران، مقصد صادرات تراکتور طی ۹ ماه گذشته را به بیش از ۱۰ کشور جهان از جمله هلند، تاجیکستان، ترکمنستان، ونزوئلا، اوگاندا، سودان، افغانستان، عراق، قطر و امارات عنوان کرد.

به گزارش فارس از تبریز، ابوالفتح ابراهیمی امشب در حاشیه دیدار با هیئت اقتصادی عراق در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در مذاکرات انجام گرفته با هیئت عراقی در تبریز، این هیئت در مرحله نخست خواستار صادرات یک هزار و ۵۰۰ دستگاه تراکتور به کشور خود شدند.

وی با بیان اینکه عراق با داشتن پنج میلیون کشاورز به ۶۰ هزار دستگاه تراکتور نیاز دارد، ادامه داد: کشور همسایه عراق با داشتن آب و زمین‌های حاصلخیز، بازار ثابتی برای یک دهه تراکتورسازی محسوب می‌شود. مدیرعامل تراکتورسازی ایران خاطرنشان کرد: تحقق این امر و ایجاد خدمات پس از فروش، موجب رونق قطعه‌سازی بیشتر، دائمی و فعالیت صنعت استان آذربایجان‌ شرقی می‌شود.

ابراهیمی با بیان اینکه محصولات تراکتورسازی ایران هم‌اکنون به اقلیم کردستان عراق نیز صادر می‌شود، ارزش سالانه این صادرات را بالغ بر ۳۰ میلیون دلار عنوان کرد.

تولید ۱۷ هزار دتسگاه تراکتور در ۹ ماهه امسال
وی تأکید کرد: تولید تراکتور در ۹ ماه گذشته از سال در گروه تراکتورسازی ایران از مرز ۱۷ هزار دستگاه گذشته است. مدیرعامل تراکتورسازی ایران عنوان داشت: از این تعداد تراکتور ۱۳ هزار و ۶۸ دستگاه در تراکتورسازی تبریز، ۳ هزار و ۱۰۱ دستگاه در کردستان و نزدیک به یک‌هزار دستگاه نیز در تراکتورسازی ارومیه تولید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه شده است.

ابراهیمی، تراکتورهای ۲۴۰، ۲۸۵، ۲۹۹، ۳۹۹، ۴۷۵، ۴۸۵، ۸۰۰، ۹۳۰، ۹۳۸و ۹۵۰ رنج‌های تک و دو دیفرانسیل را از محصولات تولیدی در مجموعه تحت مدیریتش اعلام کرد و بیان داشت: از مجموع تولیدات ۱۲ هزار و ۴۵۸ دستگاه در بازارهای داخلی و ۳ هزار و ۶۵۸ دستگاه به بازارهای جهانی ارسال شده است.

صادرات به ۱۰ کشور دنیا
وی در مورد ارزش صادرات تراکتور به خارج از کشور، اذعان داشت: طی ۹ ماه امسال، ارزش ریالی صادرات تراکتور رقمی معادل یک‌هزار و ۱۷۵ میلیارد ریال را شامل می‌شود. این فعال عرصه صنعت کشور، مقصد صادرات تراکتور در ۹ ماه امسال را به بیش از ۱۰ کشور جهان از جمله هلند، تاجیکستان، ترکمنستان، ونزوئلا، اوگاندا، سودان، افغانستان، عراق، قطر و امارات عنوان کرد.

شرکت تراکتورسازی تبریز به منظور ساخت انواع تراکتورهای ۶۵ اسب تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل و تراکتور ۴۵ اسب در سال ۱۳۴۵ تأسیس شد. در سال ۱۳۵۴ در این شرکت طرح جایگزینی تراکتور مسی و فرگوسن و موتور پرکینز تحت لیسانس انگلستان با همکاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران و سازمان برنامه و بودجه با موفقیت انجام شد و نخستین تراکتورهای MF را در چهار مدل تولید و به بازار عرضه کرد.

از سال ۱۳۷۲ نیز با تغییر خط قدیم رومانی اقدام به تولید تراکتور سنگین MF۹۹۳ با قدرت ۱۱۰ اسب بخار در دو مدل تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل کرد. این شرکت در سال ۷۴ به منظور استفاده بهینه از امکانات موجود اقدام به ایجاد چهار مرکز سود مستقل (SBU) شامل ساخت کامیونت و ساخت ماشین و ساخت ابزار و سازمان آموزش کرد.

گروه صنعتی تراکتورسازی ایران با نزدیک به پنج دهه فعالیت در زمینه تولید، نه تنها تراکتور؛ بلکه در عرصه تولید ۷۱ نوع انواع موتور در بخش‌های کشاورزی، صنعتی و خودرو، بیش از ۶۵ هزار تن انواع قطعات ریخته از جمله قطعات پیچیده داکتیل، توپی چرخ‌های خودروهای سنگین، قطعه بلوک سیلندر برای انواع خودروهای تولید داخل مانند نیسان، روآ، تولید بیش از ۲۰۰ هزار بلوک سیلندر خودروی ۲۰۶ ،۳۰۰ هزار قطعه بلوک سیلندر پراید و تأمین نیاز ایران خودرو در ریخته‌گری این گروه نشان از ظرفیت و قابلیت‌های بالقوه این مجموعه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *