شهردار تهران گفت: جوان گرایی و اعتماد به جوانان در سایه اسلام، تفکر انقلابی و جهادی بزرگ ترین سرمایه حل مشکلات و فائق شدن بر چالش های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی است.

 

 

به گزارش ایرنا، ˈمحمدباقر قالیبافˈ در مراسم معارفه شهردار منطقه 13 تهران گفت: از رویکرد و باور جوان گرایی که تجربه انقلاب است غفلت شده و باید به این امر توجه بیشتری شود تا شاهد برخی از این ناهنجاریها همچون اعتیاد و رفتارهای ناپسندی که در جامعه می بینیم، نباشیم.

 

شهردار تهران گفت: امروزه کمتر به رویکرد جوان گرایی می پردازیم و باید به جوانانی که به برکت انقلاب اسلامی ظرفیت های بالای علمی نیز پیدا کرده اند در مجموعه مسوولیت ها و مدیریت ها توجه شود.

 

وی افزود: ممکن است در قانون وظیفه ای برای توجه به جوانان برای ما ننوشته باشند اما این امر وظیفه انسانی، انقلابی، شهروندی و دین ما به مردم، شهدا و انقلاب است.

 

شهردار تهران گفت: غفلت امروز توجه به جوانان است و این در حالی است که یکی از موقعیت های طلایی برای هر جامعه و کشوری است که بخش قابل توجهی از جمعیت آن بین سنین 15 تا 65 سال باشد.

 

وی اضافه کرد: این فرصت را فراهم نکردیم که جوانان هم از کار خود و هم از کار جامعه گره گشایی کنند و این در حالی است که هم گره به کار خود انداخته ایم و هم به کار جوانان.

 

قالیباف اظهارکرد: اینکه همه تقصیرها را در بروز ناهنجاری های اجتماعی به گردن جوانان، خانواده و فرزندان می اندازیم درست نیست و بخش قابل توجهی ازتقصیرات متوجه مدیران شهری و مدارس و هیات امنای مساجد است و البته، سهم های هرکدام از ما متفاوت می باشد.

 

شهردارتهران با تاکید براینکه شهرداری مسوولیت مستقیمی در جذب جوانان برای اداره کشورندارد، افزود: وقتی می گوییم شهرداری باید یک نهاد اجتماعی باشد، یعنی باید چنین فرصت هایی را فراهم کند و اگر بتوانیم این اعتماد را ایجاد کنیم و ذهن ها را تغییر دهیم، اتفاقات مهمی در شهر رخ می دهد و مشکلات حل و فصل خواهد شد.

 

وی با اشاره به تجربه عظیم انقلاب و دوران دفاع مقدس با حضور جوانان کشور افزود: متاسفانه این فرصت را برای جوانان فراهم نکردیم که در عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی همچون عرصه های دوران انقلاب و دفاع مقدس ایفای نقش کنند.

 

شهردارتهران خاطرنشان کرد: جوانان چه در دوران پیروزی انقلاب اسلامی و چه دوران دفاع مقدس و فراز و نشیب های بیش از سه دهه گذشته در همه وقایع تاریخی انقلاب نقش کلیدی و اساسی داشته اند.

 

وی با اشاره به آمار شهدای انقلاب اسلامی گفت: حدود 70 درصد رزمندگانی که از فرماندهان، رزمندگان، جانبازان، اسرا و … در جنگ حضور داشتند، از میان جوانان 17 تا 25 ساله بودند و این بدان معناست که جوانان کشور با تکیه بر تفکر مسجدی و تربیت اسلامی توانستند ایفای نقش کنند و این ایفای نقش نیز بدون شک در سایه وحدت و ولایت و همچنین اطلاعات از ولی و امام آن ها اتفاق افتاد.

 

قالیباف اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم در اصلاح جامعه تلاش کنیم و حتما شهرداری تهران باید در این مدار حرکت کند، بدون شک اهمیت تربیت انسان ها، شهروندان و توجه به این امورها کمتر از امور عمرانی و خدماتی نیست.

 

وی ادامه داد: باید کالبد شهر در خدمت روح و روان و اندیشه های شهر باشد و در مسیر رشد و تعالی شهروندان قرار گیرد، بنابراین امیدوارم این جهت گیری را با سرعت و دقت بیشتری دنبال کنیم.

 

شهردار تهران ابراز امیدواری کرد: با روحیه جوانی، انقلابی و رویکردی کاملا فرهنگی، اجتماعی و انقلابی و نیز همکاری خوب مجموعه شهرداری و مردم منطقه، بتوانیم تحولی جدی در منطقه 13 به وجود آورد.

 

قالیباف در این مراسم از ابراهیم مداحی شهردار منطقه 13 قدردانی کرد و هادی ذاکری را به عنوان شهردار جدید این منطقه معرفی کرد.

 

شهردار تهران همچنین امروز در مراسمی وحید نوروزی را به عنوان شهردار جدید منطقه 18 معرفی کرد و محمد صارمی زاده از تصدی این منطقه شهرداری تهران خداحافظی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *