عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه عمده فساد مالی کشور از بانک‌ها شکل گرفته و هیچ پرونده فساد مالی در کشور وجود ندارد که از مسیر بانک‌ها عبور نکرده باشد، گفت: روزانه حدود 16 هزار چک بلامحل در بانک‌ها برگشت می‌خورد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، عزت الله یوسفیان ملا در نشست علنی امروز(سه شنبه 17 دی‌ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود درباره لایحه بودجه 93 تصریح کرد: کارشناسی در قانون بودجه به ویژه در احکام و برنامه‌ها قابل توجه است، این کارشناسی تاکنون تقریبا بی‌نظیر است و نگاه قانون از هر منظری ابتکارانه است.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نیاز مردم و برنامه پنج ساله باید در لایحه بودجه لحاظ شود گفت: متأسفانه بسیاری از بندهای برنامه پنج ساله فقط در قانون نوشته می‌شود و به باد فراموشی سپرده می‌شود و در برنامه بعدی به کلمه تنفیذ اکتفا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تشکیل پلیس قضایی یک ضرورت است، افزود: در قانون برنامه پنج ساله توسعه به این مسئله تأکید شده که متأسفانه اقدامی در جهت آن انجام نشده، اصلاح ساختار نظام بانکی کشور نیز از موارد دیگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه متأسفانه عمده فساد مالی کشور از بانک‌ها شکل گرفته و هیچ پرونده فساد مالی در کشور وجود ندارد که از مسیر بانک‌ها عبور نکرده باشد، گفت: برای مبارزه با فساد مالی در قانون برنامه لازم دیده شده که بانک مرکزی ابتدا خود و ساختارش را اصلاح کند و سپس به سایر امور بپردازد، در رسیدگی به پرونده‌های مفاسد اقتصادی پرونده‌های عدیده‌ای وجود دارد، اما بعضی از پرونده‌ها به جهاتی سیاسی می‌شوند و تصور این است که پرونده‌های فساد مالی فقط در همین تعداد هستند.

یوسفیان ملا اضافه کرد: پرونده‌هایی مثل پرونده‌های فاضل خداداد به رأی رسید و اجرا شد، اما بعد از حکم کسی نگفت” چه بکنیم که دیگر این اتفاق تکرار نشود”؛ بعد از مدتی پرونده شهرام جزایری و سپس پرونده 3 هزار میلیاردی و اکنون نیز پرونده موجود به وجود آمده است، خط پایان این مسائل کجاست؛ انتظار مردم از نظام جمهوری اسلامی فقط کشف جرم و پیگرد مجرمان نیست، بلکه اصلاح ساختار و بستن گلوگاه‌های ورودی است و باید به آن هم توجه شود.

وی ادامه داد: قوانین بسیار خوب و مؤثری در مجلس تصویب شده، قانون پولشویی در مجلس نهم، قانون ارتقای سلامت اداری در مجلس هشتم سال سوم و سال پایانی را طی می‌کند که تصویب شده، ولی دریغ که یک ماده از مواد این قانون 36 ماده‌ای تصویب شد اما به اجرا نرسید.

عضو کمیسیون برنامه،‌بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به  گردش چک‌های بلامحل در بانک‌ها گفت: روزانه حدود 16 هزار چک بلامحل در بانک‌ها برگشت می‌خورد و این به معنای این است که 16 هزار خانواده در ایران هر روز یا مالباخته و اموالشان توقیف و سپس راهی زندان می‌شوند.

وی با طرح این پرسش که عامل این مسئله کیست، خاطرنشان کرد: آیا جز این است که بانک‌ها فقط به درآمد خود فکر می‌کنند و به هیچ وجه قصد خدمت رسانی ندارند. آیا نظام بانکی کشور فقط برای اضافه شدن درآمد و دادن پاداش به مدیران و مجریان بانک‌هاست یا خدمت رسانی؟ خدمت رسانی این است که در روز 16 هزار خانواده مالباخته و 16 هزار خانواده راهی زندان شوند و اموالشان توقیف شود؟

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس دربخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه متاسفانه در بخش کشاورزی علی رغم گذشته ماه ها از فصل کشت، برنج روی دست کشاورزان مانده است، تاکید کرد: آمارهای اشتغال نیز واقعا تکان دهنده است و 40 درصد جوانان تحصیل کرده بیکار هستند . ما طرحی را به مجلس آوردیم که از بازنشتگان استفاده نشود ولی بنا به دلایلی اجرا نشد بعد از این طرح تعداد زیادی بازنشسته دوباره روی کار آمدند./

One thought on “یوسفیان ملا :خط پایان فساد مالی کجاست/ برگشت روزانه 16 هزار چک بلا‌محل”
  1. نمایندگان محترم توجه فرمایید :
    نمایندگان محترم بدانند مردم مازندران با رای قاطع خود به آقای روحانی اعلام کردند که روند کنونی می بایست تغییر کند. مردم با درایت در حال رصد کردن اوضاع استان هستند و نمایندگان در حال تلاش جهت ادامه روند کنونی و عدم تغییر مدیران دستگاههای مختلف …. این را بدانید برای مردم تعیین تکلیف نکنید و بگذارید دولت محترم با تدبیر ، امید را به استان برگرداند. خصوصا آموزش و پرورش استان که در سالهای اخیر با بی برنامه گی و عدم کفایت آقایان علی الخصوص مدیر کل فعلی (امیری ) به انحراف و تباهی کشیده شده است . لطفا برای ابقاء ایشان تلاش نکنید . چون باعث عدم محبوبیت شما خواهد شد . . چون هم وزیر محترم مصمم به تغییر امیری هستند و هم گزینه های مدیرکلی مشخص شده و حتی مصاحبه و.. هم شده اند. ….نمایندگان محترم ازما گفتن بود و مردم به موقع پاسخ شما را خواهند داد …..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *