رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با اشاره به لزوم اطلاع وزرا پیش از حضور در صحن از انتشار اسناد و پخش فیلم ،گفت:در حال حاضر فضای طرح سوال از وزرا در مجلس فضای عادلانه ای نیست و با توجه به این مسئله یکسری اقدامات در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در حال انجام است.

 

به گزارش هراز نیوز ؛عزت الله یوسفیان ملا،عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت  با اشاره به کارت زرد امروز –یکشنبه 9دی- مجلس به فرجی دانا وزیر علوم گفت: حقیقت این است که در حال حاضر فضای طرح سوال از وزرا در مجلس فضای عادلانه ای نیست و با توجه به این مسئله یکسری اقدامات در کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس در حال انجام است.

 

 نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود: از اسا نباید زمان در اختیار سوال کننده و پاسخ دهنده برابر باشد چرا که سوال کننده می تواند در به طور مثال دو دقیقه سوال خود را طرح کند اما پاسخ دهنده به طور قطع به یک یا دو ساعت برای پاسخگویی زمان نیاز دارد و همین شروع مسئله ناعادلانه است.

 

 

یوسفیان ملا هم چنین تصریح کرد:در سوال هیچ گاه نباید اسناد و مدارک ارائه شود چرا که اینجا محکمه و دادگاه نیست که نمانده فیلم نشان دهد و اوراق توزیع کند بلکه قرار است یک جلسه سوال برقرار شود که سوال شفاهی است و پاسخ نیز شفاهی.

 

 

وی ادامه داد:اگر کسی اسنادی در اختیار دارد باید قبل از جلسه سوال در اختیار پاسخ دهنده قرار دهد تا وی پاسخ خود را بیاورد و به راستی اگر نماینده در صحن سی دی می گذارد شاید سوال شونده نیز اگر از قبل در جریان قرار گیرد مدرک تصویری برای رفع اتهام داشته باشد.

 

 

یوسفیان ملا تاکید کرد: بارها شده است که وزیر از عالم بی خبری در صحن مجلس حاضر شده و بعد ناگهان اوراق در صحن توزیع می شود و باید وزیر روزهای قبل این اوراق را در اختیار داشته باشد.

 

 

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان این که این دست از مسائل همگی دلایلی بود که کمیسیون تدوین آیین نامه روند طرح سوال از وزرا را بازنگری کند،گفت:متاسفانه در حال حاضر برخی از سوالات به این صورت است که از وزیر فعلی در خصوص وزرای قبل و رفتارهای انان سوال می شود و این رویه های غلط است که باید بازنگری شود.

 

 

وی تصریح کرد: سوالی که در مورد یک شخص است چرا باید شخص دیگری پاسخ دهد و قرآن تاکید دارد که هیچ کس بار کس دیگری را به دوش نمی کشد.

 

 

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات هم چنین افزود: اصلاح اول در کمیسیون آیین نامه داخلی در خصوص روند سوال از وزرا این است که به محض اعلام وصوصل سوال هیئت رییسه باید تشخصی دهد که آیا سوال مربوط به این وزیر است یا خیر و اگر نیست این اعلام وصول را انجام ندهد.

 

 

وی ادامه داد: علاوه بر این کمیسیون نیز مکلف است سوال را بررسی کند که آیا سوال مربوط به وزیر است یا خیر و بعد از آن نیز دیگر این بحث ملی و منطقه ای مطرح نمی شود و کمیسیون تنها موظف است که اعلام کند که این سوال وارد است یا خیر.

 

رییس کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس با بیان این که طرح اصلاح آیین نامه داخلی مجلس نیازمند دو سوم آراء در صحن است و به زودی راهی صحن می شود گفت:در پایان نیز نمایندگان مجلس نمی گویند قانع شدیم یا نشدیم بلکه می گویند وزیر سوال را درست پاسخ داد یا خیر و به این ترتیب روند سوال از وزرا اصلاح می شود.

2 thoughts on “یوسفیان ملا :روند فعلی سوال از وزرا عادلانه نیست”
  1. این کلمه لاریجان بعد از آمل چه صیغه ایه!!؟ لاریجان فی النفسه چندنفر جمعیت داره!!؟ این طوایف لاریجانی که در آمل مقیم اند خودشونو آملی میدونن!!؟ اگر جواب بله باشه پس لاریجان کجای این جغرافیا میگنجه!!!؟ یا آمل یا آمل و لاریجان و دابودشت و دشت سر و امامزاده عبدلله!!!

  2. استاد ابوالحسن پورشریعه مرد اول آموزش و پرورش مازندران است . معتدل دیندار ومردمی .مدیری لایق و آگاه به همه مسائل آموزش و پرورش . گزینه برتر مدیرکلی آموزش و پرورش مازندران . مورد حمایت خانواده شهدا و فرهنگیان. پورشریعه از این آقایان تند رو بهشهری ها بهتر است. فقط استاد ابوالحسن پورشریعه گزینه برتر ما همه معلمان منتظر حضور آقای پورشریعه هستیم تا با تدبیر خود امید را دردل ما روشن نماید. هشدار به سیاستمدارن بازنشسته اگر مانع حضور ایشان شوید امت حزب الله و معلمان مقابل شما خواهند ایستاد. گزینه بهتر و برتر فقط ابوالحسن پورشریعه …….انشا الله

    جمعی از خانواده شهدا و فرهنگیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *