هراز نیوز: زمانی که فرانسیس فوکویاما در کنفرانس “باز شناسی هویت شیعه” در اورشلیم  با اتکا به تحقیقاتی که در زمان پهلوی از ایرانیان بعمل آورده بود گفت:شیعه پرنده ی است که افق بال هایش خیلی بلند تر از تیر های ما است ،پرنده ی که یک بالش نشات گرفته از گذشته ی سرخ (کربلا ) و بال دیگرش نشات گرفته از آینده ی سبز و باور به مهدویت است و این دو بال با زرهی به نام ولایت فقیه محافظت میشوند ،انقلاب اسلامی ایران تنها یک دهه از عمرش می گذشت.

دو دهه بعد از انتشار این نظریه معاندان نظام اسلامی در روز عاشورا دست به هتک حرمت میزنند ،طبق تئوری مهندسی معکوس فوکویاما برای نابودی شیعه ابتدا باید ولایت فقیه از بین می رفت سپس بال سرخ و در نهایت بال مهدویت .این پروسه طولانی و مرحله بندی شده بود که در حال حاضر توضیح بند بند این مراحل از حوصله ی مخاطب خارج است اما مسئله ی اصلی اینجا است که فتنه ی 88 فضایی توسط خودی ها ایجاد کرد که مورد هدف قرار دادن هر سه عامل اقتدار اسلام و شیعه را یکجا فراهم میکرد و این دقیقا همان استدلالی است که نگارنده را مجاب به خیانت کار نامیدن سران فتنه میکند .

نابخشودنی فتنه

و اما با توجه به تمامی این صحبت ها در چارچوب ذهن نمی گنجد که چرا برخی در داخل در حمایت از سبز ها خواهان رفع حصر خائنین هستند..!در کدام منطق و استدلال به سهولت از گناه خیانت کاران می گذرند ،حتی اگر در نظر بگیرم که اعتراض سران فتنه درست بوده (که اینطور نبود) آیا باز هم آنان اجازه ی همچین فضاسازی رو داشتند؟

170632_650

برای فهم بیشتر بهتر است مثالی زده شود از مهد آزادی جهان(این جمله ابدا کنایه آمیز نیست!) آمریکا و تحولات این کشور جایی که ادوارد اسنودن با افشای خیانت دستگاه جاسوسی این کشور علیه مردم خود تحت تعقیب و محاکمه قرار میگیرد ، اما در ایران نه تنها بابت محاکمه نشدن سران فتنه روشن فکران فیتلیه ی زیاده خواهی ها رو پایین نمی کشند بلکه خواهان رفع حصر هم میباشند ..!

The United States Drug Enforcement Administration cooperate with Thai police to take 'Most Wanted' Campaign

فکر میکنم برای رفع این سو تفاهم باید اجازه دهیم که سبز ها هم بیایند و در درون جامعه مانند دانشگاه ها در فضای مناظره و بحث شرکت کنند .البته این نقد همواره بر مسئولان بوده که همواره یک طرفه به قاضی میروند اما بنده بعنوان یک نمانده ی کوچک جامعه اصولگرایی معتقد به سیاست اسلامی حاضر به مناظره و بحث در حد و اندازه های خودم با هر فرد،دانشجو و مسئولی هستم و اساسا معتقدم کسی که به اندیشه ی خودش ایمان داره از مناظره با دیگران نمی ترسد مگر اینکه طرف مقابل از منطق خارج و بر جهل خود اصرار داشته باشد یا اینکه اساسا از بطلان عقاید خود اگاه و در مناظره تنها به فکر فضا سازی باشد که البته این خصایص هم در سبز ها کم دیده نمی شود.

محمد قنبرنیا هراز نیوز

5 thoughts on “ردپای تئوری معکوس فوکویاما در وقایع 88”
  1. البته‏ ‏فوکویاما‏ ‏این‏ ‏جملات‏ ‏و‏ ‏انتساب‏ ‏اون‏ ‏رو‏ ‏به‏ ‏خودش‏ ‏قویا‏ ‏تکذیب‏ ‏کرده‏ ‏اما‏ ‏واقعیت‏ ‏اینه‏ ‏که‏ ‏برای‏ ‏تغییر‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏سرنگونی‏ ‏حکومتهای‏ ‏انقلابی‏ ‏بهترین‏ ‏راه‏ ‏استحاله‏ ‏از‏ ‏درون‏ ‏و‏ ‏هدف‏ ‏قرار‏ ‏دادن‏ ‏اصول‏ ‏و‏ ‏مبانی‏ ‏ارزشی‏ ‏است.ضمن‏ ‏اینکه‏ ‏اگر‏ ‏شما‏ ‏بخواهید‏ ‏با‏ ‏مفروضات‏ ‏انتهای‏ ‏متن‏ ‏با‏ ‏کسی‏ ‏مذاکره‏ ‏و‏ ‏یا‏ ‏مباحثه‏ ‏کنید‏ ‏اساسا‏ ‏بحث‏ ‏فایده‏ ‏ای‏ ‏نخواهد‏ ‏داشت.

  2. جناب سید مهدی سلام دررود بر شما و سپاس بابت بیان نظرتون
    فوکویاما سه ماه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تحقیقاتش در ایران رو به اتمام رسوند و نظریه شو در کتابی که در دهه ی 60 منتشر شد بیرون داد البته ممکن ایشون این صحبت هاش رو در اورشلیم تکذیب کرده باشه اما اصل نظریه صادقه.
    و در مورد بحث دوم هم باید گفت که حاضر با مناظره با هر سبزی که اون دو خصیصه ی که در متن بیان شده رو نداشته باشه هستم.البته سخت معتقدم این مناظره ها بهتره در فضای دانشگاه صورت بگیره.

    موفق ودر پناه حق

  3. وقایع88؟
    جناب اصول گرای عزیز، تیترت شبیه تطهیرکنندگان فتنه است.
    اگر اصلاح کنید بهتره
    موفق باشید.

  4. سلام آقای قنبر نیا با تشکر از مطلب بسیار خوبتان
    اگر لطف کنید و نام کتابی که فوکویاما در دهه 60 به چاپ رساند را بفرمایید.اگر هم فایلی از آن دارید برای بنده هم بفرستید. البته امیدوارم منظورتان کتاب پایان تاریخ نباشد که هیچ ربطی به موضوع ندارد.
    ممنون می شوم به ایمیلم جواب دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *