رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور از ابطال کارت سوخت خودروهای فرسوده با عمر بیش از ۲۵ سال و موتورسیکلت های فرسوده با عمر بیش از ۱۵ از امروز در تهران خبر داد و گفت: این طرح تا ۳ماه آینده در شهرهای بزرگ اجرایی می شود.

سید مجتبی شفیعی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر به نقش وسایل نقلیه فرسوده در افزایش آلودگی هوای کلان شهرها اشاره و تصریح کرد : کارت سوخت موتورسیکلت های فاقد پلاک ملی تا یک ماه آینده ابطال می شود و دارندگان این نوع موتورسیکلت ها می توانند در این زمان تعیین شده برای دریافت پلاک ملی خود اقدام کنند .

وی تصریح کرد: در مرحله دوم این طرح ، کارت سوخت موتورسیکلت های فرسوده با عمر 10 سال و خودروهای فرسوده با عمر 20 سال ابطال می شود.

رئیس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور، سهم آلودگی وسایل نقلیه فرسوده را در کلان شهرها بیش از 70 درصد دانست و افزود: یک خودروی فرسوده می تواند تا 20 برابر یک خودروی استاندارد آلودگی ایجاد و 3 برابر آن سوخت مصرف کند .

وی گفت: بررسی ها نشان می دهد با اجرای طرح ابطال کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت های فرسوده 12 درصد مصرف بنزین کاهش می یابد.

شفیعی میزان مصرف سوخت موتورسیکلت های فرسوده در کشور را روزانه حدود 4 میلیون و 600 هزار لیتر دانست.

وی همچنین از مالکان خودروهای فرسوده خواست : هرچه سریع تر با استفاده از کمک های بلاعوض دولت برای تامین خودرو جایگزین اقدام کنند.

One thought on “ابطال کارت سوخت خودروها و موتورسیکلت های فرسوده از امروز”
  1. تنبیه ای بنام کارت سوخت برای قشر کم درامد و ضعیف
    قشر کم درامد بخاطر درامد کم و پائین همیشه مورد ظلم واقع میشوند در صورتی که همه میدانند خودرو نو از مزایایی مانند
    مصرف کم
    نیاز کمتر به تعمیر کار
    ایمنی و راحتی بیشتر
    و…….
    پس چرا حاضر به ترک این خودروهای وارفته نمی شوند
    این سوالی هست که هیچ مرجعی زحمت پاسخ دادن به این سوال را به خود نمیده ?
    بنزین چینی بی کیفیت تو پالایشگاه شیراز خالی نکنید که هوا کمتر کثیف بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *