مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور جزییات تخلفات در مناطق آزاد و اقتصادی را اعلام کرد.

اکبر ترکان  در گفت‌وگویی مبنی بر دغدغه نمایندگان مجلس در خصوص حقوق و مزایای 30 تا 50 میلیون تومانی اعضای هیئت مدیره مناطق آزاد و ویژه اقتصادی که عمدتا از قشر بازنشسته کشور هستند، گفت: حقوق و مزایای اعضای هیئت مدیره این مناطق تابع آئین‌نامه است.

وی افزود: چون آنها شرکت دولتی هستند به صورت رسمی برطبق آئین‌نامه به آنها حقوق داده می‌شود، اگر چنانچه اشخاصی در ادوار گذشته کارهای غیرقانونی انجام دادند به خودشان مربوط است زیرا از این سنخ کارها در بقیه زمینه‌ها نیز انجام شد و آن حق نیست بلکه به ناحق دست بردن به بیت‌المال است.

مشاور رئیس جمهور و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور با اعلام اینکه دست‌هایی که به ناحق به بیت‌المال دست‌برد زدند را قطع می‌کنیم، تصریح کرد: دست‌هایی در گذشته بر اموال بیت‌المال مناطق آزاد و ویژه اقتصادی وجود داشته است، 16 میلیارد تومان برای کارهایی برداشت شد که نباید برداشت می‌شد و همچنین ماشین‌هایی برای استفاده در برخی کارها بهره‌گیری شد که نباید از آنها استفاده می‌شد.

ترکان اضافه کرد: این افراد ساختمان‌هایی متعلق به مناطق آزاد را دست برد زده و در نشست‌هایی با تصویب‌شان آنها را به قیمت‌های ناچیز و مفت به جایی به نام “خانه ایرانیان” اجاره دادند که به سند آن روزی که منتقل شد به نام معاون رئیس جمهور وقت بود ولی خصوصی است و دست بردن به بیت‌المال محسوب می‌شود.

وی با ابراز اینکه ما این دست بردن به اموال بیت‌المال را به صورت جدی پیگیری می‌کنیم، عنوان کرد: این اموال را نیز از طریق قوه قضائیه پس می‌گیریم.

ترکان به سئوالی دیگر در خصوص چگونگی مراحل بررسی پرونده افراد متجاوز به اموال بیت‌المال در مناطق آزاد و ویژه پاسخ داد: شکایت‌های لازم به دادگستری انجام شد و با اختصاص دادن وکیل خواهان بازگشت دوباره اموال بیت‌المال به دولت هستیم.

گفتگو : قربانعلی مسافر

 

One thought on “اعلام جزییات تخلفات در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی از سوی ترکان”
  1. خودتی آقای ترکان….
    از فعالیت دوباره شرکت های وابسطه به دور و دسته شما تو کیش و قشم و پتروشیمی معلومه که کی قراره بخوره… ولی الان با ۱۰ ساله ‍‍‍‍پیش فرق داره …چون احمدی نژاد مردم رو روشن کرده…. الکی جفتک نزنین ۳ سال بیشتر وقت ندارید. تو مناظره منتظرتونیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *