فوتبال ایران > نوستالژی – اوایل هفته قبل بود که پدر احمدرضا عابدزاده، مرد بزرگ تاریخ فوتبال ایران دارفانی را وداع گفت. عابدزاده به هر ترتیبی بود از آمریکابه ایران بازگشت. او دو مراسم در اصفهان و عصر دیروز یک مراسم ختم در مسجد نور تهران برگزار کرد و البته بسیاری از دوستدارانش به دلیل شیوه اطلاع‌رسانی از مراسم دیروز بی‌خبر بودند.

برای همدردی و عرض تسلیت به احمدرضای عزیز به مسجد نور رفتیم و نکات بسیار جالبی در حاشیه این مراسم دیدیم که بخشی از آن را روی کاغذ آورده‌ایم.
مراسم ساعت 15:30 آغاز شد. علی پروین، کریم باقری، افشین پیروانی، جلال طالبی، حمید استیلی، علیرضا منصوریان، مهندس فائقی و مهدی تاج از همان ابتدای مراسم وارد مسجد شده و به احمدرضا عابدزاده تسلیت گفتند و به غیر از باقری و پیروانی، بقیه این افراد پس از 15، 20 دقیقه رفتند.

تاج‌گل‌های بزرگی در جای‌جای مسجد دیده می‌شد. دسته‌گل‌هایی از طرف پیتزافروشی و قنادی‌ها در شمال‌شهر تهران تا تاج‌گل‌هایی از طرف کتابخانه‌ها، انجمن‌های مددکاری، شرکت‌های بازرگانی، شرکت‌های مهندسی، باشگاه‌های مختلف و سازمان لیگ. اینکه عابدزاده در اصناف مختلفی دوستدار دارد، طبیعی است اما هرقدر چشم‌مان چرخید، تاج‌گلی از طرف فدراسیون فوتبال ایران و باشگاه‌های استیل‌آذین، استقلال و سپاهان دیده نشد. به هر حال عابدزاده مرد پرافتخار تیم ملی بوده و در این تیم‌ها نیز به عنوان مربی و بازیکن زحمت کشیده است.

محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس همراه با چند پرسپولیسی برای عرض تسلیت مجدد وارد مسجد شد. او در غیاب احمدرضا به اصفهان رفت و در مراسم خاکسپاری مرحوم جبار عابدزاده حاضر شد و احمدرضا نیز از او تشکر کرد. سعید شیرینی، سرپرست پرسپولیس حالا به چهره‌ای شاخص تبدیل شده و در ورودی مسجد چندین نفر با او عکس یادگاری گرفتند و تقاضای امضا کردند!

در مراسم یکی از دو اسطوره دروازه‌بانی تاریخ فوتبال ایران، سه دروازه‌بان شرکت کردند و همسر ناصر حجازی به نمایندگی از خانواده این چهره محبوب که در این دنیا نیست، حضور داشت. احمدرضا عابدزاده در مراسم‌های مربوط به ناصر حجازی حضور پررنگی داشت و خانم شفیعی از در مردانه مسجد به ورودی این قسمت رفت و پس از عرض تسلیت به عابدزاده، به ورودی زنانه و طبقه دوم مسجد رفت اما از جمع دروازه‌بان‌ها بهزاد غلامپور، هادی طباطبایی و سیدمهدی رحمتی با احمدرضا عابدزاده به صورت حضوری ابراز همدردی کردند.

جعفر کاشانی، علی‌اصغر مدیرروستا، احمدزاده مجری تلویزیون، امین‌آقا مسئول اتحادیه لوطی‌های جنوب‌شهر!، زندی رئیس اتحادیه کامیون‌داران!، حمید مطهری، جواد منافی، محمد پنجعلی، محمد نوازی، مهدی هاشمی‌نسب، مهندس عابدینی، حیدرپور مدیرعامل باشگاه گهر دورود، لیدر باشگاه پرسپولیس که دو سال قبل با سیلی عابدزاده مضروب شد!، سعید مظفری‌زاده و حمید علی‌عسگری تنها بازیکن کنونی پرسپولیس نیز یکی پس از دیگری در مسجد حاضر شدند.
داخل مسجد چشم برخی به در ورودی بود و مردم نگاه می‌کردند ببینند چه چهره‌هایی وارد می‌شوند که حجت‌الاسلام والمسلمین مداح، سخنران مراسم با لبخند خطاب به آنها گفت: آخوند به این خوش‌تیپی جلویتان نشسته، چرا جلوی در را نگاه می‌کنید؟ مرا نگاه کنید! البته ایشان اکثر فوتبالی‌ها را می‌شناخت و خطاب به کریم باقری، مهندس عابدینی و افشین پیروانی گفت: چرا عقب نشسته‌اید، بفرمایید ردیف جلو!

زانوهای احمدرضا عابدزاده به دلیل مصدومیت‌ها و جراحی‌ها درد می‌کرد. یک صندلی پشت‌سرش گذاشته بودند تا بنشیند اما هرکس وارد مسجد می‌شد، به احترامش می‌ایستاد و می‌توان گفت دیروز بیش از هزار مرتبه نشست و برخاست.
طبق معمول اکثر مراسم‌ها، علی دایی آخرین نفری بود که وارد مراسم شد. جالب است بدانید در مراسم مختلف، علی پروین زودتر از همه در مجلس حاضر می‌شود و پس از 10، 15 دقیقه آن محل را ترک می‌کند. علی دایی نیز همیشه طوری برنامه‌ می‌ریزد که در چند دقیقه پایانی وارد مجلس شود اما نحوه ورود علی دایی به مسجد بسیار جالب بود. او از در سرویس بهداشتی که پشت عابدزاده به عنوان صاحب مجلس بود، ‌آمد. عابدزاده ناگهان دید تمام عکاسان مشغول فلاش‌زدن شده‌اند. تا سرش را برگرداند، دید دایی از پشت سرش او را در آغوش گرفت و تسلیت گفت. برایمان سؤال شده بود که علی دایی چگونه از این محل وارد مسجد شده که یکی از کارمندان مسجد نور گفت؛ یک در مخفی در سرویس‌های بهداشتی به ورودی شبستان در ضلع شمالی مسجد وجود دارد و دایی مسیر آن را بلد است!

متأسفانه باید بنویسیم هستند افرادی که منبع درآمدشان تأسف‌برانگیز است! 10، 15 نفر که پای ثابت تمام مراسم‌ها هستند و جلوی چهره‌ها را می‌گیرند و از آنها طلب پول می‌کنند. چند نفری که یک‌شنبه شب در مراسم ختم برادر داود سیدعباسی از فوتبالیست‌های قدیم و جدید درخواست پول می‌کردند تا دیروز جلوی مسجد نور و در محل مجلس ختم پدر احمدرضا عابدزاده. برخی از آنها بسیار جوان و تنومند هستند و از عهده کارهای سخت برمی‌آیند ولی ترجیح می‌دهند از طریق کف دست پول به دست بیاورند نه نیروی بازو!

دو چهره از ابتدا تا انتهای مراسم در مسجد نور حضور داشتند، دو رفیق واقعی احمدرضا عابدزاده که البته این جمع با یکدیگر رفت و آمد خانوادگی و دوستی ناب دارند. کریم باقری و افشین پیروانی از اول تا آخر در کنار احمدرضا عابدزاده بودند و دوستی این سه فوتبالی با یکدیگر قابل‌تحسین است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *