هراز نیوز:  یکی از موضوعات مهم در جلسه مطبوعاتی خبرنگاران با بهمن سلیمانی مدیرعامل پرتلاش باشگاه کاله  موضوع فحاشی تماشا چیان به بازیکنان حریف است ، سلیمانی می گوید واقعا نمی دانم چه بکنیم واقعا شرمنده می شوم وقتی در سالن فحاشی می شود ، او به نقل از سرمربی کاله باخت های اخیر کاله را نتیجه همین بی اخلاقی ها و در نتیجه محروم شدن تیم کاله می داند .

بعد از حاشیه‌های فصل قبل لیگ والیبال که حتی با جریمه‌های سازمان لیگ برای فصل جدید هم فروکش نکرد، برخی تماشا گران  در آمل حاشیه ای از بی اخلاقی به پا کردند.

تماشاگران آملی در بازی یک‌شنبه تیم‌ والیبال کاله  مقابل متین ورامین سعید معروف کاپیتان تیم‌ملی را خطاب الفاظ رکیک قرار دادند ، موضوعی که وقتی سلیمانی از آن یاد می کرد با نهایت ناراحتی و نگرانی سخن می گفت .

سازمان لیگ فدراسیون والیبال جریمه ای سخت را برای آملی‌ها اعمال کرد. بازی خانگی کاله بدون تماشاگر

و این موضوع باختی تلخ را برای کاله به ارمغان آورد .

برخی معتقد هستند ضعف مدیریت در برگزاری  این مسابقات خصوصا در ایجاد نظم یکی از دلایل فحاشی در مسابقه است ، شاهدان عینی می گویند تعداد افرادی که شروع کننده فحاشی ها هستند قابل شناسایی و تعدادشان محدود است و بعضا حتی به صورت مست وارد سالن می شوند ولی کسی با آنها برخورد نمی کند .

تعدادی معتقد هستند باشگاه می تواند با راه اندازی هدایت شده کانون هواداران و اقدامات فرهنگی می تواند تا اندازه زیادی این هیجانات آنی را هدفمند کند .

جمعی دیگر تجربه کشورهای پیشرفته را دربالا بردن نظارت مثلا استفاده از دوربین های مدار بسته موثر می دانند .

شما چطور فکر می کنید لطفا نظرتان را برای ما ارسال کنید

 

به نظر شما کدام عامل نقش موثر تری در جلوگیری از فحاشی تماشاگران در بازی های کاله دارد ؟

و اگر طرح و برنامه دیگری دارید در این قسمت پیام بگذارید تا به اطلاع مسوولان کاله برسانیم

7 thoughts on “برای مقابله با فحاشی در بازی کاله چه راهکاری پیشنهاد می کنید ؟+نظر سنجی”
  1. مسوولان تیم کاله طی بیانیه ای اعلام کنند که در صورت فحاشی از طرف هواداران، زمین بازی را ترک خواهند کرد و در عمل هم این ادعای خود را ثابت کنند.
    آنوقت است که سایر تماشاگران با ایجاد خودکنترلی در بین خود، هوادار فحاش را کنترل خواهند کرد.
    به هر حال هیچ هواداری دوست ندارد تیمش امتیاز مهم یک بازی را از دست بدهد.

  2. با سلام،با توجه محرومیت سنگینی که فدراسیون برای کاله درنظر گرفت امیدواریم شاهد تکرار فحاشی نباشیم ولی به شخصه ب عنوان کسی ک پنج سال هوادار کاله هستم و در اکثر شهرهای نزدیک مثل تهران،کرج،ورامین،گنبد برای بازیهای کاله در این شهرها ب سالنشان میروم معتقدم که این مشکلات فقط برای آملی نیست اگر یکبار ب ورامین بروید متوجه میشد ک فحاشی ها بدتراز آمل است.برای بازی های آمل هم ب عنوان کسی ک در اکثرتمرینات کاله حاضر هستم و رابطه نزدیکی با بازیکنان و هواداران دارم معتقدم ک تشکیل کانون هواداران کار اشتباهی هست چرا ک باعث چند دسته شدن هواداران میشود بهترین کار استفاده از چند لیدر با تجربه میباشد درسالنی ک سه هزار هوادار حضور دارد حضور یک لیدر نمیتواند هواداران را کنترل کند.

  3. با سلام
    مشکلات بوجود آمده در ورزش می تواند ناشی از دلایل ورزشی و جتماعی و جامعه شناختی باشد:
    1- ضعف برنامه ریزی صحیح و مدیریت کارآمد در برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی در کشور است. در برگزاری مسابقات لیگ در طی این چند سال هنوز نتوانسته اند به استاندارد و معیار مشخصی برای برگزاری برسند. در مواردی که در سوال شما ذکر شده است جای عدم برنامه ریزی لحاظ نشده است. در حالی که می توان با اندکی مطالعه و برسی مدیریت برگزاری رویدادهای ورزشی در دنیا به نکات ارزشمند و کاربردی دست یافت.
    2- رویکرد های نتیجه گرایانه مسولان که منجر به بالا رفتن سطح انتظارات مردم می شود.
    3- شکاف و خلا موجود بین فضای دانشگاه و عرصه عمل در حوزه ورزش است. که طرفین کمتر حاضر به تبادل و تعامل با یکدیگر هستند.

  4. با سلام با توجه به این موضوع که رفتار تعدای افراد سبک اندیش شده نماد فرهنگ آملی خود دلیل خوبی برای پرداختن به این مقوله مهم هست . باید توجه داشته باشیم فحاشی و توهین به دیگران جدایی از جنبه مجرمانه آن نشان دهنده ضعفها و مشکلات شخصیتی این گونه افراد هست زیرا کمبودها و شکستها و عقده های دوران کودکی در اعمال این افراد کاملا مشهود هست اگر بخواهیم توجیه این بد رفتاری همشهریان را با رفتار تماشاچیان سایر شهرها توجیه کنیم خود عذر بد تر ازگناه هست دوستان عزیز ناسزا گویی به دیگران به آرامی و در طول زمان تبدیل به فرهنگ ما میشود باید سعی کنیم این معظل از جامعه ما خارج شود آمل با قدمت چند هزار ساله و اولین پایتخت شیعه ایران حال و روز خوبی ندارد بیاییم نشان بدهیم حتاکان در بین ما جایی ندارند و ما در مسابقات ورزشی احترام به تیم رقیب را فرهنگ خود بسازیم تا نمود آن را در شهر مان و زندگیمان ببینیم

  5. بسه دیگه!!!وقتی که فرهنگ سازی صورت نمی گیره!وقتی که جوانای مملکت کمتر تفریح سالم انجام میدن!وقتی که مردم بیچاره با هزاران زحمت باید از وقت کاری خود بزنند وبه سالن بیاین تا با بازی وتوهین بازیکنان مواجه بشن!وقتی که مردم …غیرتی در رگهای بعضی از بازیکنان ومربیان کاله مشاهده نمی کنند!وقتی که خود با این وضعیت اقتصادی نه وقت تفریح و ورزش رو دارند!حالا با تمام دلخوشی به سالن میان و باناملایمتی های زیادی از قبیل وضعیت بد بلیت فروشی.نبود صندلی برای تماشاگر.نبود امکانات و برنامه های مفرح وفرهنگی جهت روحیه بخشی قبل از بازی در سالن به حاضرین.بینظمی وفشردگی جمعیت.فحاشی والفاظ رکیک بعضی ازتماشاگرنماها…صد آه و ناله ازقدر نشناسی وبی برنامگی و بی توجهی مسئولان…

  6. سلام
    وقتی کسی والیبال را شروع می کند ابتدا باید فرهنگ را یاد بگیرد
    چرا به حرکت سعید معروف اشاره نکردید
    سعید معروف بازیکن تیم ملی است و الگو 70میلیون ایرانی
    اگر 10000نفر هم فحاشی کنند این بازیکن نباید …… را به مردم نشان دهد
    عکس او هم موجود است که خودم گرفتم
    ایا هر 3000نفر به او فحاشی کردند که او به همه ان حرکت را نشان داد
    شهر ورامین که بد تر از امل هست و هوادان ان شهر که اسم زن بازیکن را صدا می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *