رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی گفت : پژوهش باید در جامعه نهادینه شود ودرهمه شئونات وارکان جامعه نقش داشته باشد .

 

دکتر فاضل لاریجانی در جمع خبرنگاران ضمن تبریک فرارسیدن هفته پژوهش به اساتید، دانشجویان، کارکنان و همه فرهیختگان و محققان بیان داشت : پژوهش را نمی توان به یک روز یا هفته خاص نسبت داد لذا ما بایستی در همه شئون و لحظات زندگی از پژوهش غافل نشده، بدون پژوهش و تحقیق در هیچ کاری وارد نشویم.

 

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با اشاره به برگزاری موفقیت آمیز و با شکوه واستقبال زاید الوصف علاقه مندان در همایش ملی گیاهان دارویی در آبان ماه سال جاری عنوان کرد : وب سایت دائمی گیاهان دارویی در واحد آیت الله آملی راه اندازی شد .

 

وی ادامه داد :این وب سایت به صورت پیوسته و مستمر به دریافت و نمایه کردن کلیه موضوعات عرصه گیاهان دارویی می پردازد که بروز شدن آن از الویت های پژوهشی دانشگاه به شمارمی آید .

 

لاریجانی راه اندازی مرکز رشد را از جمله دستاورد هاو موفقیت های حوزه پژوهش و فناوری در سال جاری دانست و گفت : این مرکز با محوریت مواد و صنایع غذایی، گیاهان دارویی، شیمی و داروسازی می تواند نقش بسزایی در نهادینه کردن شعار علم به ثروت داشته باشد .

 

وی افزود : در همین راستا از کلیه محققینی که صاحب ایده و فکر در این زمینه می باشند دعوت به همکاری می شود.

 

لاریجانی با اشاره به تشکیل جلسات منظم ارتباط با صنعت با استفاده از اعضای هیات علمی فعال در این دانشگاه تصریح کرد : از همه کسانیکه دستی در صنعت دارند و متخصصین دلسوخته صنعت که می توانند با دانشگاه ارتباط تنگاتنگی داشته باشند در موفقیت هرچه بیشتر مرکز رشد و ایجاد شرکت های دانش بنیان نقش داشته باشند ، دعوت می نماییم .

 

دکتر محمد وحدت معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی با اشاره به برگزاری 57 سخنرانی و 2 کارگاه علمی در هفته پژوهش، از برگزاری برنامه های متنوع همزمان با آغاز هفته پژوهش در این دانشگاه خبر داد .

 

معاون پژوهش و فناوری واحد آیت الله آملی با اشاره به جذب صددرصدی بودجه پژوهشی در این واحد گفت : تعداد 295 مقاله ISI، 27 مقاله ISC و 65 مقاله علمی-پژوهشی از سوی اعضای هیات علمی این واحد به چاپ رسیده است .

 

وی افزود : اساتید واحد علوم و تحقیقات آیت الله آملی 45 کتاب نیز تالیف کرده اند .

 

وحدت با اشاره به امکانات و توانمندی های پژوهشی ، کارگاهی در این واحد دانشگاهی بیان داشت: 14 انجمن علمی، ادبی، هنری فعال با 74 عضو،برگزاری 187 سخنرانی علمی، حضور 164 نفر از اعضای هیات علمی واحد در کنفرانس های خارجی و 287 نفر در کنفرانس معتبر داخلی اجرای 216 طرح پژوهشی اتمام یافتهاز جمله دستاورد های این حوزه می باشد .

 

این استاد دانشگاه از حمایتهای دانشگاه از فعالیتهای پژوهشی دانشجویان خبر داد و گفت : این واحد دانشگاهی 60 عضو فعال باشگاه پژوهشگران جوان دارد که این نخبگان تا کنون 29 ثبت اختراع داشته اند .

 

وی در پایان با اشاره به تاکید دکتر فاضل لاریجانی بر کاربردی شدن پایان نامه های دانشجویی تصریح کرد : 600 پایان نامه کارشناسی ارشد در این دانشگاه به تصویب رسیده است .

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *