رییس کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی گفت که طرح تبدیل کمیسیون اصل 90 به دیوان به هیات رییسه ارائه شده است.

 

به گزارش هراز نیوز عزت‌الله یوسفیان ملا  اظهار کرد: کمیسیون تدوین آیین‌نامه مصوب کرده تشکیلات کمیسیون اصل 90 تبدیل به دیوان و سازمان شود.

 

وی افزود: ما این طرح برای بررسی و تصویب در صحن علنی به هیات رییسه مجلس ارجاع کرده‌ایم و قاعدتا این طرح در نوبت رسیدگی در صحن علنی قرار می‌گیرد.

 

یوسفیان ملا همچنین گفت که این طرح به صورت عادی پیگیری می‌شود و فوریتی برای آن در خواست نشده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از تشکیل جلسه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق در هفته آینده خبر داد و گفت:سناریوهای مختلفی برای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها باحضور دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه‌ریزیی در جلسه دیروز کمیسیون برنامه و بودجه بررسی شد.

 

عزت الله یوسفیان ملا در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، درباره زمان انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق ،تصریح کرد: انتخابات هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق با حضور تمام اعضای کمیسیون برنامه و بودجه و نمایندگان کمیسیون های تخصصی به طور قطع هفته آینده در یکی از روزهای یکشنبه یا سه شنبه برگزار می شود.

 

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی افزود: جلسه انتخاب هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق احتمالا در روز سه شنبه هفته آینده تشکیل می شود.

 

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با بیان اینکه مجلس و دولت باید به صورت مشترک مشکلات اجرای قانون هفمندی یارانه ها را یک‌بار برای همیشه برطرف کنند، درباره جزئیات جلسه روز گذشته اعضای کمیسیون برنامه و بودجه با نمایندگان دولت گفت: روز گذشته درباره زمان ارائه لایحه هدفمندی از سوی دولت موضوعاتی مطرح شد ،به طوری که دولت باید تا زمان بررسی لایحه بودجه در صحن، به مجلس ارائه شود.

 

یوسفیان ملا ادامه داد: اگر بررسی بودجه با برنامه ریزی های صورت گرفته پیش برود لایحه بودجه 93 در اسفندماه به اتمام می رسد و در اسفند زمانی برای اصلاح قانون هدفمندی نداریم؛ از طرفی اگر دولت  لایحه هدفمندی را در سال آینده ارائه دهد اجرای این قانون به شکل فعلی همچنان ادامه می یابد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه دژپسند معاون بودجه معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور نماینده ارشد دولت در جلسه روز گذشته بود ،گفت: بحث هایی بین نمایندگان مجلس و دولت در باره چکونگی اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مطرح شد به طوری  که ارائه بن کالا، حذف چند دهک درآمدی از دریافت یارانه نقدی، قیمت بنزین از جمله این موارد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *