محمود احمدی نژاد رئیس جمهور ایران در گفتگو با «فرید ذکریا» نویسنده و مجری شبکه آمریکایی «سی ان ان» ، در مواجه با این ادعا که اقبال ملت های منطقه به ایران کم شده است ، پیشنهادات جالبی به وی داده است . که خود فرید زکریا که پیشنهاد رئیس جمهور ایران را یک «آزمایش سیاسی» برای غرب نامگذاری کرده است .

به گزارش« تابناک » و به نقل از وبلاگ فرید ذکریا ، فرید ذکریا از رئیس جمهور ایران پرسیده است که به نظر می رسد اقبال به ایران در از سوی ملت های منطقه در بهار عربی کم شده است و بر اساس آخرین نظر سنجی فقط 14 درصد از مردم کشور های عربی از سیاست های ایران در منطقه حمایت می کنند و این شاید به خاطر حمایت ایران از سوریه بوده است . وی ادامه می دهد البته این بر اساس آخرین نظر سنجی به دست آمده است و این نظر شخصی من نیست .

بر اساس این گزارش ، احمدی نژاد در پاسخ گفته است بهتر است دست به یک آزمایش سیاسی بزنیم ، باراک اوباما ، صدراعظم آلمان ، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه می توانند هر کجا که فکر می کنند مردم آنجا از آنان طرفداری می کنند ، همراه من و دست در دست من به آن کشور ها برویم و در خیابان ها بدون وجود نیروهای امنیتی با مردم حرف بزنیم آن زمان است که به صورت عملی می توان نظرات مردم را درباره رهبران کشور ها جویا شد.

رئیس جمهور ایران همچنین افزوده است که می توان در همه کشور ها از اروگوئه تا ژاپن و از آمریکا تا اندونزی و از اسکاندیناوی تا کشور های عربی این مساله را تجربه کرد . هیچ احتیاجی به نظر سنجی نیست ، آگر آنان حاضر باشند می توانیم به اقصی نقاط جهان برویم و به صورت مستقیم نظرات مردم را جویا بشویم . در این صورت نیازی به نظر سنجی نخواهد بود ، چرا که عملا واکنش کشور ها مشخص خواهد شد.

3 thoughts on “پیشنهاد احمدی نژاد به «فرید ذکریا» :باراک اوباما ، صدراعظم آلمان ، نخست وزیر انگلیس و رئیس جمهور فرانسه دست در دست من بین مردم برویم”
  1. بيماري توهم كه خيلي از سياستمداران به ان دچارند

  2. بيماري توهم كه خيلي از سياستمداران بدان دچارند

  3. منم پيشنهاد ميكنم محمود جون بدون هيچ اسكورتي در هرنقطه از تهران كه مايلند درخيابون يه قدمي بزنن تا دل خيليا شاد يشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *