یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اعتراض نسبت به بودجه حوزه سلامت در لایحه 93 گفت: دولت باید در برنامه بودجه مناطق محروم را مورد توجه بیشتری قرار دهد و برای محرومیت زادیی تلاش کند.

دکتر مراد هاشم زهی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سلامت خبرگزاری دانا(داناخبر)، با توجه به لایحه بودجه سال 93 حوزه سلامت گفت: متاسفانه در این لایحه برای برخی از دانشگاه های علوم پزشکی بودجه کاهش بسیار منفی و برای برخی دیگر رشد بسیار مثبت داشته است که در این میان بیشترین ظلم در حق دانشگاه های مناطق محروم شده است.

نمیانده مردم سربیشه و نهبدان با اشاره به بازدید مقام معظم رهبری از مناطق سربیشه و نهبدان طی سال ها اخیر و فرمایشات ایشان گفت: رهبر معظم معظم رهبری طی دیدار خود اعلام کردند باید محرومیت زادیی شود و این مناطق را بیشتر مورد توجه قرار داد اما متاسفانه لایجه بودجه سال 93 هیچ توجهی به این فرمایش نداشته است.

دولت تدبیر و امید در لایحه بودجه 93 نهایت بی تدبیری را انجام داد

این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه برنامه بودجه تعیین شده مغایر با اهداف و سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران است عنوان کرد: دکتر روحانی رییس جمهوری و تمام دولتمردان وی با دولت قبلی مخالف بودند و هیچ یک از سیاست های آن را قبول نداشتند اما متاسفانه این دولت با شعار تدبیر و امید بر سر کار آمد با برنامه بودجه تدوین شده نهایت بی تدبیری را انجام داده است.

وی افزود: در بسیاری از قسمت ها و پروژها دقیقا همانند بودجه سال های قبل پیش بینی شده است به گونه ای که می توان گفت برنامه بودجه، کپی شده دولت قبل است و استراتژی دکتر محمود احمدی نژاد را ادامه می دهند.

سلامت باید هم پای امنیت باشد

نماینده مردم سربیشه و نهبدان در بخش دیگری از سخنانش با اعتراض به بودجه در نظر گرفته شده برای حوزه سلامت کشور گفت: دولت باید اولویت حوزه سلامت را هم پای اولویت امنیت قرار دهد و برای محرومیت زدایی تلاش کند زیرا با ادامه این روند مناطق برخوردار، برخوردارتر و مناطق محروم  محروم تر می شوند.

دکتر هاشم زهی در پایان خاطر نشان کرد: تمام نمایندگان مناطق محروم نسبت به برنامه بودجه سال 93 اعتراض دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *