نگاه نیوز – فرهاد عزیزی: مشکلی که در اکثر شهرهای کشور بالاخص آمل وجود دارد این است که همچنان از عدم برنامه ریزی دقیق قبل از وقوع بحران و مدیریت بحران ها رنج میبریم ؛ اما در این میان نمیتوان برخی از زحمت ها و کوشش ها را ندیده گرفت و بر طبل خالی انتقاد های بی اساس کوبید.

اینکه آمل به مانند دیگر شهرهای کشور هنوز دارای یک سیستم کامل فاضلاب شهری که تمام مناطق شهر را تحت پوشش قرار دهد نیست و یا هنوز نتوانستیم به مرحله ای برسیم که بتوانیم کانال تاسیسات را در زیر پوست شهر تعبیه کنیم تا شهروندان رنج کمتری را متحمل شوند مشکلیست اساسی که هماهنگ کردن همه ادارات و سازمانهای ذیربط برای حل این معضلات مستلزم یک عزم جدی از سوی مسئولین در سطح کلان است و این را نمیتوان بعنوان ضعف مدیران شهری به حساب آورد.

البته این چند خط دلیلی بر سرپوش گذاشتن به برخی از کاستی های موجود نیست و مدیران شهری باید عزم خود را جزم و همه ی سختی ها را یک به یک آسان کنند ؛ چرا که شهری خوب لایق شهروندانی خوب است و هر که در این راه کوتاهی کند حق الناس به گردنش می افتد.

امروز یکی از سایت ها با زیر سوال بردن عملکرد شهرداری و سازمان پسماند در مورد آب گرفتگی معابر و کوچه های آمل از بی توجهی به این امر در سطح شهر گلایه و اقدام به انتشار مطالبی خلاف واقع نمود که این احساس را در مخاطب به وجود می آورد که گویی دستگاه های مربوط کم کاری میکنند و به وظایف ذاتی خود عمل نمی کننند؛ نگاه نیوز ضمن انشار صحبت های سرپرست سازمان پسماند شهرداری آمل در مورد این معضل شهری در جهت تنویر افکار عمومی شهروندان تصاویری را منتشر میکند که شاید از لنز دوربین برخی رسانه ها پنهان مانده است !

تصاویری که مشاهده میکنید کارگران و پرسنل خدوم سازمان مدیریت پسماند و شهرداری آمل را نشان میدهد در زمان باران و پس از آن اینچنین خالصانه و جهادی انجام وظیفه میکنند که به عقیده بنده احتیاجی به پوشیدن چکمه  نیست ؛ فقط کافیست با همان موبایلی که در دستتان بود به جای جمع کردن مدرک برای نا کارآمد نشان دادن مدیران شهری به شماره های مربوط زنگ بزنید تا مشکل آبگرفتگی کوچه تان حل شود.

به گزارش نگاه نیوز محمد للهی سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با بیان اینکه با فرا رسیدن فصل سرد و بارش باران احتمال آبگرفتگی معابر وجود خواهد داشت اعلام کرد : واحدهای اجرایی و ستاد مقابله با بحران سازمان برای پیشگیری از آبگرفتگی بر اثر بارش باران مجهز به چندین دستگاه ماشین آلات ، پلیس خدمات ، 5 دستگاه پمپ آب متحرک به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان عزیز آملی در آمادگی کامل می‌باشند .

وی افزود : شناسایی نقاط بحران‌خیز و همچنین استقرار نیروی انسانی و آماده باش در این معابر و خیابان‌ها با هدف ارائه خدمات در حداقل زمان ممکن از دیگر برنامه ها و اقدامات این سازمان است .
للهی گفت : همانگونه که شاهد بودیم در بارندگی و رگبارهای شدید روزهای گذشته ، سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل با برنامه‌ریزی دقیق و اقدام به موقع از ایجاد هرگونه آبگرفتگی در معابر و خیابان‌ها جلوگیری کرد .

وی به تنظیف عمومی معابر و لایروبی انهار قبل از شروع بارش در راستای هدایت بهینه آب های سطحی اشاره کرد و اظهارداشت : جمع آوری درختان شکسته و خشک شده همچنین درختان آسیب دیده و پاکسازی شوارع از شاخ و برگ پیش از بارندگی و زمان بارش باران و لایروبی رودخانه های مسیر بلوار طالب آملی ( کوچه تختی و کوچه نیما و … ) از دیگر اقدامات سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در این خصوص بوده است .

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری آمل در ادامه از شهروندان خواست در صورت مشاهده‌ی هرگونه آبگرفتگی با شماره تلفن‌ 2229014 تماس گرفته تا جهت رفع آبگرفتگی اقدام شود .

للهی یکی از علل اصلی آبگرفتگی انهار را تخلیه‌ی زباله به داخل جوی‌ها و انهار دانست و از تمامی همشهریان درخواست نمود تا از تخلیه‌ی هرگونه زباله در محیط ، خصوصاً جوی‌ها و انهار خودداری کنند ، وی همچنین از همراهی مردم در زمان بارندگی با پرسنل خدمات شهرداری تقدیر و تشکر نمود .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *