تفاوت منابع واریزی به صندوق توسعه ملی نسبت به گذشته در این است که در گذشته اگر درآمدی نصیب دولت می شد دولت آن را هزینه می کرد و اگر درآمدی باقی می ماند به صندوق واریز می کرد اما از این به بعد 20 درصد سهم صندوق توسعه از درآمدهای دولت باید ابتدا به صندوق توسعه واریز شود اگر منابعی باقی ماند مجاز به استفاده از آن است.

 

“عزت‌الله یوسفیان ملا”عضو‌‌‌ فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس با اشاره به میزان واریز درآمدهای ارزی به صندوق توسعه ملی در سال آینده گفت: همه درآمدهای ارزی در لایحه بودجه 93 ارقام فرضی است و این بستگی به میزان تحقق این درآمدها دارد.

 

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فروش روزانه دو میلیون بشکه نفت برای سال آینده پیش بینی شده است، ادامه داد: مشخص نیست که بتوانیم این میزان نفت در روز صادر کنیم.

 

 وی افزود: تفاوت منابع واریزی به صندوق توسعه ملی نسبت به گذشته در این است که در گذشته اگر درآمدی نصیب دولت می شد دولت آن را هزینه می کرد و اگر درآمدی باقی می ماند به صندوق واریز می کرد اما از این به بعد 20 درصد سهم صندوق توسعه از درآمدهای دولت باید ابتدا به صندوق توسعه واریز شود اگر منابعی باقی ماند مجاز به استفاده از آن است.

 

به گزارش مجلس نیوز(پایگاه خبری فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس)عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه منابع ارزی واریزی به صندوق توسعه ملی در سال آینده قابل پیش بینی نیست، درباره اظهارات نوبخت معاون برنامه ریزی و نظارت راهبردی رئیس جمهور در جلسه علنی روز سه شنبه (19 آذر) مبنی بر اینکه دولت در سال آینده 31 درصد به صندوق توسعه ملی واریز می کند، گفت: در هر حال زمانی که دولت خود را مکلف به واریز این میزان به صندوق توسعه می کند به احتمال زیاد به تعهد خود پایبند است. /
پایان پیام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *