عضو هیئت رئیسه مجلس ضمن تشریح جزئیات جلسه طیب نیا با هیئت رئیسه مجلس که ظهر امروز در مجلس شورای اسلامی با حضور رئیس مجلس برگزار شد، درباره برنامه دولت برای ارائه لایحه هدفمندی به مجلس گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته از سوی دولت قرار است این موضوع هر چه زودتر در دولت نهایی شود و لایحه آن قبل از سال آینده به مجلس تقدیم شود.

حسین سبحانی نیا ضمن تشریح جزئیات جلسه مشترک وزیر اقتصاد و دارایی با هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: وزیر اقتصاد در این جلسه گزارشی از وضعیت حوزه اختیارات وزارت اقتصاد و دارایی درباره مسائل اقتصادی کشور، برنامه‌های این وزارت خانه، سیستم بانکی، صندوق های بازنشستگی، هدفمندی یارانه ها، موارد مربوط به خصوصی سازی ارائه داد.

نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزیر اقتصاد همچنین گزارشی از روند کاری این وزارتخانه در آینده به منظور بهبود شرایط اقتصادی به هیئت رئیسه ارائه داد، درباره برنامه دولت برای ارائه لایحه هدفمندی یارانه ها افزود: دولت برای بخش هدفمندی یارانه ها در لایحه بودجه 93 اعتباری در نظر نگرفته و قرار است از سوی دولت لایحه ای جداگانه برای هدفمندی به مجلس ارائه شود.

وی ادامه داد: قرار است در لایحه هدفمندی یارانه ها به هدف اصلی قانون گذار یعنی اجرا واقعی این قانون توجه بیشتری شود و در مجموع لایحه ای که هدفمندی یارانه ها را واقعی تر به نتیجه برسد در برنامه دولت که در این راستا بنا شد دولت لایحه ای جداگانه برای هدفمندی به مجلس ارائه دهد.

سبحانی نیا درباره زمان ارائه لایحه هدفمندی از سوی دولت به مجلس با بیان اینکه این لایحه باید به نحوی در اختیار مجلس قرار گیرد تا برای سال آینده قابل اجرا باشد، افزود:‌ بر اساس برنامه ریزی دولت قرار است این موضوع هر چه زودتر به جمع بندی برسد و لایحه آن قبل از سال آینده به مجلس تقدیم شود.

لازم به ذکر است رئیس جمهور روز گذشته که برای ارائه لایحه بودجه 93 کل کشور در مجلس حضور یافت از ارائه طرح جامع مدیریت یارانه در آینده نزدیک در قالب لایحه به مجلس خبر داد.

عضو هیئت رئیسه مجلس افزود: ممکن است در یارانه نقدی دهک های بالای جامعه که نیازی به آن ندارند تجدید نظر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه در جلسه امروز هیئت رئیسه مجلس با وزیر اقتصاد همه اعضا از جمله دکتر لاریجانی رئیس مجلس نیز حضور داشت، ادامه داد: آقای ابوتراتی فرد به دلیل حضور در مراسم اجلاس مجمع عمومی مجالس آسیایی در پاکستان در جلسه امروز حضور نداشت.

سبحانی نیا با اشاره به اظهارات رئیس مجلس در جلسه امروز با وزیر اقتصاد گفت:‌ رئیس مجلس به هماهنگی کمیسیون اقتصادی مجلس و وزارت اقتصاد درباره لایحه اصلاح قانون مالیات که در دستور کار مجلس است، تاکید داشت؛ ضمن اینکه در این جلسه رئیس کمیسیون اقتصادی و محمد قاسمی مدیر دفتر مطالعات برنامه و بودجه پژوهش های نیز حضور داشت.

وی افزود: همچنین بحث هایی در رابطه با افزایش سرمایه سیستم بانکی و توجه به تولید و مواردی از این قبیل از سوی اعضای هیئت رئیسه مطرح شد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به این سوال که آیا در این جلسه موضوع استعفای وزیر اقتصاد مطرح شد یاخیر، گفت: این موضوع مطرح نشد؛ ضمن اینکه مشخص بود موضوع استعفای طیب نیا جدی نبود ضمن اینکه سوال از وی جز وظایف مجلس است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *