هراز نیوز :عزت‌الله یوسفیان‌ملا در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در خصوص دستاورد اقتصادی مذاکرات ژنو برای ایران تصریح کرد :اگر چه مذاکرات  ژنو یک تابوشکنی بوداما از این مذاکرات نباید انتظار اقتصادی داشت چون کشورهای مذاکره‌کننده به خوبی می‌دانند چه میزان پول به ایران بدهند که ایران کارش راه نیفتد.

وی همچنین در خصوص عملکرد صد روزه دولت گفت :دکتر روحانی در این گزارش راهکار ارائه نکرد و نشان داد که دولت به مذاکرات ژنو اعتماد زیادی کرده است و این درست نیست، آمار بیکاری و تورم در کشور بالا است اما هنوز راهکاری برای آن ارائه نشده است.

عضو ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در پاسخ به سوال خبر نگاران در خصوص اقدامات انجام شده در این ستاد گفت :نشست می‌گذاریم، حرف می‌زنیم اما عمل نمی‌کنیم و این یعنی یا خودمان مشکل داریم یا پای منافع خودمان هم در میان است.

وی افزود :فاضل حداد، رفیق‌دوست، شهرام جزایری و مه‌آفرید از این نظام سواستفاده‌ کردند و مانند بابک زنجانی در کشور ده‌ها نفر وجود دارند اما این‌ها خودشان اشتباه کردند و به دام افتادند چون نظام بانکی خودش این تخلفات را کشف نمی‌کند.

یوسفیان‌ملا تاکید کرد : بسیاری از تخلفات توسط مدیران شعبی صورت گرفت که 6 ماه تا بازنشستگی آنها باقی مانده بود ،مثلا در یکی از شعبات خیابان فلسطین تهران وام‌های 15 و 20 میلیارد تومانی جابه‌جا می‌شود.

وی در خصوص موضوع هدفمندی یارانه ها گفت :دولت و مجلس هیچ کدام نمی‌خواهد بار سیاسی و روانی حذف دهک‌هایی از یارانه‌بگیران را بر عهده بگیرند، افزود: اگر قرار باشد یارانه‌ها حذف شود 50 درصد افراد فعلی باید یارانه‌شان حذف شود و این یعنی برای نماینده‌ها و دولتی‌ها حذف 50 درصد رای‌دهندگان و دولت و مجلس هیچ کدام این ریسک را نمی‌کنند.

عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت :دولت گذشته یک فرم خوداظهاری در اختیار مردم قرار داد تا دارایی‌های خود را مرقوم کنند بدون اینکه متخلفان را از مجازات آن آگاه کند که در این فرم فقط یک میلیون نفر در کشور حقوق خود را بیش از یک میلیون تومان نوشتند و یک بار هم احمدی‌نژاد از متمولان خواست که از دریافت یارانه انصراف دهند که فقط 492 نفر انصراف خود را پیامک کردند حتی فرم انصراف را نیز پر نکردند و فقط سیاسیونی بودند که برای نمایش این کار را انجام دادند.

 

2 thoughts on “مذاکرات ژنو تابوشکنی بود ، انتظار اقتصادی نداشته باشید /فقط 492 نفر انصراف خود را برای دریافت یارانه پیامک کردند”
  1. مترو چي شد؟ بقول 20:30 مورخه 14/9/92 چند خطه اش مي خواهيي ..؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *