عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه کلیات طرح ممنوعیت اشتغال بازنشستگان در سمت اجرایی به دوسوم رأی نیاز نداشت، گفت: کلیات طرح رأی آورده است، از این رو در جزئیات این طرح باید ماده ها را با قوانین بالادستی تطبیق دهیم.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، احمد توکلی در نشست علنی امروز ( سه شنبه 12 آذرماه) مجلس شورای اسلامی در اخطاری با استناد به اصل 65 قانون اساسی گفت: من با طرح دوفوریت ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی مخالف بودم اما براساس توضیحات می گویم که کلیات این طرح به دوسوم آرای نمایندگان نیاز نداشت.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه روح ماده واحده طرح دوفوریت ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی و بند ب ماده 65 به منع استخدام بازنشستگان اشاره می کند، افزود: تفسیر بند ب ماده 65  قانون برنامه پنجم استخدام بازنشستگان را مشروط به مصوبه هیات دولت می داند اما روح ماده واحده و بند ب ماده 65 استخدام بازنشستگان را منع کرده است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه کلیات طرح ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان در مشاغل اجرایی و ستادی رأی آورده است، گفت: به طور حتم در جزئیات این طرح باید ماده ها را با قوانین بالادستی تطبیق دهیم.

محمدحسن ابوترابی فرد با وارد ندانستن اخطار این نماینده گفت: طرح دوفوریتی مذکور با قوانین برنامه پنجم و ماده ماده 41 قانون الحاق موادی به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت تعارض داشته و از این رو به دو سوم رأی نیاز داشته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *