چه خبر از مردی که پس از به دار آویخته شدن زنده شداخبار رسیده حکایت از آن دارد که ، مردی که پس از اعدام زنده شده بود ، به دلیل جو عمومی نظر قوه‌قضاییه درباره زندانی بجنوردی به سمت تخفیف حکم است

هراز نیوز : غلامحسین اسماعیلی در پاسخ به این سوال که آیا پرونده زندانی بجنوردی که از اعدام نجات پیدا کرده بود، به کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌قضاییه منتقل شده یا خیر اظهار داشت: پرونده این فرد هنوز به کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی نیامده اما ظاهرا در کمیسیون استانی مطرح شده است.

وی ادامه داد: معمولا اینگونه عفو و بخشودگی‌ها در مناسبت‌های خاص مذهبی و ملی ارائه می‌شود و اگر هم قرار به اقدامی در این زمینه باشد در اولین مناسبت پیش‌روی مذهبی و ملی که مربوط به ایام میلاد پیامبر اعظم و ۲۲ بهمن است، اعلام نظر می‌شود.

عضو کمیسیون مرکزی عفو و بخشودگی قوه‌قضاییه خاطرنشان کرد: هنوز در کمیسیون مرکزی در این‌باره بحث یا اظهارنظری صورت نگرفته زیرا روال کار در این مجموعه تشریفات خاصی دارد. ابتدا موضوع باید در کمیسیون استانی مطرح و اعلام نظر شود و بعد از آن پرونده به کمیسیون مرکزی می‌آید. این کمیسیون نیز بعد از تصمیم‌گیری نهایتا نظر خود را به رئیس قوه‌قضاییه اعلام و رئیس قوه‌قضاییه نیز این موضوع را به محضر مقام معظم رهبری اعلام می‌کند.

اسماعیلی در پایان با بیان اینکه اطلاعی از نظر کمیسیون استانی درباره این زندانی ندارد، گفت: اما جو عمومی و جو قوه‌قضاییه به سمت صدور رأی تخفیف درخصوص این زندانی است.
منبع:افکار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *