در کشورهای در حال توسعه جهت توسعه مناطق شهری ،ابتدا به ایجاد یک منطقه شهری و برنامه ریزی صحیح جهت ایجاد زیر ساختهای مناسب و برابری شهری در تمامی نقاط شهری می باشد.اما متاسفانه در شهر آمل مناطق بسیاری وجود دارد که ساکنان انها با مشکلات شهر بودن یا روستا بودن مواجه هستند. از این نقاط که در شهرهای استان بسیار است که نمونه آن کلاکسر آمل و شادمحل (بلوار مطهری) می توان اشاره کرد.که در این حالی که این مناطق جز کمربند شهری می باشند به دلیل مسائل سیاسی جزو نقاط روستایی بشمار می آیند.
در این متن کوتاه به مشکلات منطقه شادمحل که بنده ساکن آن می باشم اشاره خواهم کرد.
در سال 1357 تا 1365 این نقطه به عنوان آمل پارس شناخته می شد و جزو حاشیه شهر بود.این محدوده از انتهای شهرک بسیجیان تا پل کمربندی آمل نامیده می شد که رفته رفته این اسم به شادمحل تغییر نام داده شد.این منقطه در حال حاضر به عنوان دهیاری بخش دشت سر می باشد.که اولین مشکل برای اهالی محل دسترسی بسیار سخت به بخشداری دشت سر است.در حالی که فاصله با مرکز شهر بسیار کم و آسانتر می باشد.
از طرفی از سال 1391 بر روی کوچه های این مناطق نام تربیت قرار داده شده که یک نام مجهول و بدون شناسه می باشد.در حالی که بسیاری از اهالی به همراه بنده به شهرداری مراجعه نموده و در خواست تغییر نام این کوچه ها را داشتیم ،موفق به این امر نشدیم.
با اینکه این مناطق تحت پوشش دهیاری می باشد ولی تمامی خدمات توسط شهرداری ارائه می شود.ولی درامدهای دهیاری مستقیما به فرمانداری و بخشداری دشت سر داده می شود.که دلیل این امر بالابودن ساخت و ساز و پایین بودن عوارض ساخت و صدور پروانه در دهیاری می باشد که موجب افرایش  درامد دهیاری می شود.
با توجه به این درامد وخدمات دهی شهرداری آمل به این منطقه ،اهالی محل خواستار الحاق شادمحل به عنوان منطقه شهری در سال 90 بوده که متاسفانه با مخالفت فرماندار وقت مواجه شد و که پس از آن با تاسیس بخشداری دشت سر این منطقه به بخش دشت سر الحاق شد.
با توجه به گفته های این حقیر و بازدید میدانی از منطقه و دهیاری متوجه می شوید که عرایض این حقیر صحیح می باشد.با توجه به رسالت رسانه ها در جهت شناساندن مشکلات و رفع آن توسط مسئولین خواستار انتشار مطلب و درخواستهای زیر به عنوان رفع مشکلات منطقه می باشم.
1-      الحاق به منطقه شهری آمل
2-      تغییر نام شادمحل به آمل پارس سابق
3-      تغییر نام کوچه ها از تربیت به آمل پارس
4-      اختصاص بودجه مطابق با درآمد منطقه به زیباسازی و ایجاد زیر ساخت
نکته که در پایان باید به آن اشاره بکنم این است که در گوگل مپ نیز این منقطه به عنوان امل پارس شناخته شده و شامل مناطق اشاره شده می باشد.

13 thoughts on “(سخن شما ) از آمل پارس تا شادمحل”
  1. از شهردار محترم و مسئولین شهری خواستار رسیدگی را داریم
    با سپاس

  2. خدمت شهروندان عزیز عرض کنم واقعا این منطقه مورد بی مهری مسئولین قرار گرفته است،حتی ما از آب شرب شهری محروم هستیم.در حالی که آب شرب تا شهرک بسیجیان آمده است،ما باید از آب چاه روستایی استفاده کنیم.
    امیدوارم مسئولین شهری پاسخگو باشند
    با تشکر از هراز نیوز

  3. به عنوان یک شهروند خواستار رسیدگی به مشکلات همشهریان هستم

  4. اگر مسئولان شهری ،نماینده مجلس، فرماندار،شهردار و اداره آب و فاضلاب به این نقطه شهر سر بزنند متوجه می شوند.
    چرا ما هنوز از اب شرب سالم محروم هستیم
    واقعا مسئولان بخصوص نماینده مجلس و فرماندار خواهشا جوابگو باشند

  5. سلام بر آمل پارس شهرمن تانباشدتن من مبادتوروخدامسئولين يه فكري كنن

  6. چرا مسئولین جوابگو نیستند.از خبرنگار هراز نیوز و دیگر خبرنگاران خواهشمندم ،از مسئولان شهری این مسئله را پیگیری کنند
    با سپاس

  7. سلام ودرود فراوان بر مردم شادمحل سیتی آمل پارس چیه؟!!شادمحل سیتی بهتره!!! فقط خواهشم اینه که چرا این شورا ها انتخاب شدن به قول هایشان عمل نمیکنند؟مثلا آقای بوووووق میگفت:من تو شادمحل پارک میزنم وسالن درست میکنم!!!!!!یعنی میشه یه روزی شادمحل آباد بشه.مسولین بیان ببینند که جوانای این منطقه چه استعدادی دارند ولی سر از کجا ها دارن در میارند؟ با تشکر از این سایت

  8. درود برهمه دلسوزان مردم،بنده ساکن آمل پارس هستم ومشکلات وکاستی های این دیاررامیدانم وضعف وفقرمادی و فرهنگی مردم دلیل اصلی وضعیت موجود است .اگر روی درب منزل کسی واژه ای زشت نوشته شودفورا آنرا پاک می کند اما نسبت به وضع بهداشت ونامگزاری کوچه و محله وفساد اجتماعی واعتیاد و… بی اعتنا می باشند.من ازروشنفکران وتحصیلکردگان وریش سفیدان این محل خواهش می کنم چراغ هدایت راه پیشرفت مردم باشندمساجد فقط محل عبادت نباشد وبه اموراجتماعی نیز بپردازند. باسپاس.

  9. با درود به همه دوستان
    از مسوئلین نه چندان .. آمل خواهش می کنیم توجه ایی به این قسمت نادیده گرفته شهر آمل بنمایند.
    همه روستاهای امل آباد شده است ولی شوربختانه این نقطه از شهر آمل، معلق در هوا بین جزو شهر بودن یا روستا بودن ، حتی از کمترین امکانات و خدمات رفاهی بی بهره مانده است.
    نداشتن آب شرب مناسب
    نداشتن پارک تفریحی
    نداشتم آموزشگاه های مناسب
    نداشتن آرامستان
    نداشتن نقشه جامع شهری یا روستایی

  10. اولا اززحمت كشان شوراودهياري تشكر ميكنم از مسولين تقاضا دارم به اين محله نظري بيافكنن به خدا از بزرگي اين عزيزان كم نخواهد شد انشاالله يكي از از ياد رفتگان اين محله

  11. تورو خدا بیاین این کوچه ها رو آباد کنین. وضعیت آسفالت کوچه ها اسف باره. ماشینمون داغون شد بخدا… 10 بار رفتم دهیاری هی قول هفته بعد و بعدترو دادن … وضعیت همونیه که هست…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *