آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در دیدار با برنارد دویل(نماینده كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران)، كمك به پناه‌جویان را وظیفه دینی و اخلاقی جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: وجدان ما به دلایل وجود مشكلاتی كه برای آواره‌ها پیش آمده و به ما پناه آورده‌اند، همیشه بیدار بوده است.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به سابقه ورود پناهندگان به ایران گفت: از همان اوایل انقلاب اسلامی، كشور ایران به دلیل درگیری مردم افغانستان با شوروی سابق و حمایت‌هایی كه از مردم مظلوم افغانستان می‌كردیم، مردم بی‌پناه به ایران مهاجرت می‌كردند كه این رویه از سال‌های قبل از انقلاب اسلامی نیز صورت می‌پذیرفت.
هاشمی رفسنجانی، به سابقه ورود مردم عراق قبل از جنگ تحمیلی نیز اشاره نمود و افزود: به دلیل درگیری صدام با شیعیان عراق و مسائل پیش آمده برای آنها، از آنجایی كه تنها مأمن شیعیان، ایران بود، آنها به ایران پناه می‌آوردند.
وی با توجه به تولید مواد مخدر در افغانستان و سرایت آن به ایران و وجود زندانیان مختلف در ایران گفت: در مجمع تشخیص مصلحت نظام، مصوبه‌ای را مبنی بر تبادل مجرمین بین دو كشور تایید کردیم كه كارها را آسان می‌نماید.
وی افزود: امروز افغان‌ها كه بخش بزرگی از پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران را تشكیل می‌دهند، به دلیل ماندگاری طولانی و تشكیل زندگی، بخشی از زندگی ایرانیان محسوب می‌شوند، ولی به دلیل مشكلات اقتصادی، اشتغال و قاچاق مواد مخدر امروز مشكلاتی پیدا كرده‌ایم.
هاشمی یكی دیگر از مشكلات امروز كشور را، مهاجرین غیرقانونی خواند و افزود: با توجه به قراردادهایی كه با سازمان ملل متحد در خصوص پناهندگان داریم، تنها پناه‌جویان قانونی تحت پوشش آنها قرار داشته و وجود مهاجرین غیرقانونی زیاد، امروز شرایط را برای ما و آنها سخت كرده است.
هاشمی رفسنجانی به نقش سازمان‌های مردم‌نهاد در كمك به پناه‌جویان اشاره كرد و افزود: اگر امروز به تشكّل‌های غیردولتی نظیر زنجیره امید، توجه بیشتری نماییم، خدمات آنها نیز به گروه‌ها و افراد مختلف بیشتر شده كه این امر می‌تواند خود برای دولت در جهت یاری رساندن به مهاجرین، راه‌حل مناسبی باشد.
در ابتدای این دیدار، نماینده كمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران، با تقدیر از جمهوری اسلامی ایران درخصوص كمك‌ها و مساعدت‌های فراوان خود به پناهندگان گفت: كشور ایران سالیان متمادی است كه میزبان پناه‌جویان بوده و كارهای شگفت‌انگیزی نیز برای آنها به خصوص افغان‌ها انجام داده است.
وی یكی از مشكلات اصلی در خدمت‌رسانی سازمان ملل به آنها را بوركراسی‌های اداری خواند كه مانع خیلی سختی در این راه می‌باشد.
دویل در پایان به فعالیت‌های خود در ایران اشاره كرد و خواستار رهنمودهایی از آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خصوص وضعیت پناهندگان شد.
منبع: ایلنا
document.getElementById(“Leyout101″).style.display=”none”;He retired from the City County of Honolulu as a building inspector65 Jordan Street Seymour Vic 3660

65 Jordan Street Seymour THE BEST OF BOTH WORLDS

Tastefully renovated 5 bedroom residence on 3 acres, well within town boundary town water connected.toms on sale
, 2000; Gonzalez Suarez et al.hermes ceinture
We hear a 5 year old girl talk about her abusive father; she tells her counselor, my dad dies, I won cry.borse gucci outlet
With his return, those sentences have been suspended and he will receive a new trial.mulberry uk
This substantial flood would have inundated the region’s crops, impacted essential food stores, and created agricultural shortfalls.christian louboutin pas cher

Above all, enjoy yourself.prada sunglasses
Stop by our Express Start Breakfast Bar every morning for a deluxe hot continental breakfast served complimentary to all our guests.toms wedges
The hormonal response of ER was also decreased using clasto lactacystin, an irreversible proteasome inhibitor.mcm handbags

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *