تولید و توسعه علوم بشری حاصل تلاش های دانشمندان و محققان در کشور های مختلف دنیاست، به طوری که هیچ کشوری نمی تواند ادعا نماید که به تنهایی در زمینه خاصی (پزشکی، زیستی، علوم پایه و یا مهندسی) علم و دانش را توسعه داده است.

در این میان تنها یک استثنا وجود دارد و آن هم دانش IT و کامپیوتر است. اولین کامپیوتر های دنیا در آمریکا اختراع شدند و در نهایت نیز شرکت های آمریکایی بودند که دست به تولید انبوه کامپیوتر های شخصی و خانگی زدند. اولین شبکه های مخابراتی و انتقال اطلاعات از آمریکا متولد شدند. اولین شبکه اینترنت و وب توسط دانشگاه ها و شرکت های آمریکایی توسعه پیدا کرد.

در حال حاضر نیز غول های دنیای اینترنت و کامپیوتر (…,Google, Microsoft, Yahoo, Apple ) در آمریکا هستند.

این موضوع ظرفیت فوق العاده ای را برای سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا پدید آورده است که با استفاده از آن توانسته اند به شبکه های مخابراتی و اینترنتی کشور های مختلف نفوذ نمایند و اطلاعات بعضا محرمانه را رصد کنند.

پس از افشا گری های ادوارد اسنودن می توان به این نتیجه رسید که قوانین مربوط به حیطه خصوصی هیچ ارزشی در نظر سازمان های اطلاعاتی و امنیتی آمریکا از قبیل NSA  ندارد. البته نکته جالب اینست که دامنه این جاسوسی ها از رقبای آمریکا مانند چین نیز فراتر رفته و حتی متحدان اروپایی آمریکا نیز هدف بوده اند.

مقابله با سلطه طلبی امریکا در زمینه فناوری اطلاعات با از بین بردن انحصار این کشور در این زمینه محقق می شود.

ایران اسلامی به عنوان پرچم دار مقابله با استکبار جهانی به رهبری امریکا باید در زمینه های نرم افزاری شامل ساخت و توسعه سیستم عامل ها، نرم افزار های مدیریت شبکه و نرم افزار های کاربردی و امنیتی به خود کفایی دست یابد. این مهم جز با آشنا سازی و هدایت نسل آینده با فناوری های نوین از سنین پایین میسر نمی گردد.

توسعه مدارس هوشمند و تربیت دانش آموزانی که  پرچم دار علم و دانش باشند و بتوانند زیر ساخت های فناوری را در کشور بومی سازی کنند، مهم ترین راهکار مقابله با انحصار طلبی امریکا در سال های پیش رو خواهد بود.

3 thoughts on “مدارس هوشمند سنگر مهم مبارزه با سلطه طلبی آمریکا”
  1. با سلام و احترام خدمت شما
    مطلب جالبی بود و همه ی ما به آینده ای می اندیشیم که در آن فرزندانمان بتوانند از تولیدات مستقیم کشور خود استفاده کرده و باعث بالندگی ما شوند به امید آن روز که ایران اسلامی عزیز مهمترین اختراعات دنیا را به نام خود ثبت کند .

  2. مهمتر از آموزشITبه دانش آموزان اینست که بدانیم چه چیزی را میخواهیم با این ابزار به آنها منتقل کنیم.متاسفانه در کشور ما ابتدا ابزار وارد می شود و بعد بدنبال فرهنگ سازی برایش میرویم.کودکان ما از دو سالگی کار با کامپیوتر را یاد می گیرند و براحتی با این ابزار کار میکنند.پس مشکل هوشمند سازی مدارس نیست چرا که با هوشمند سازی منازل، مشکلات ما کم نشد که هیچ بیشتر هم شد.فراموش نشود که ما در این عرصه مصرف کننده هستیم و توفیقاتی هم که داشتیم عمدتا به لطف مهندسی معکوس بوده است.ورود تکنولوژی بصورت کپی PASTEدردی دوا نمیکند.باید آنرا بومی کرد.و به تعبیر رهبری انقلاب باید برای پیشرفت و حل مشکلات به داخل کشور چشم دوخت.

  3. باسپاس ازجناب اصغرنژاد
    دولت که به مدارس اعتبار نمیدهد،علاوه برآن اعلام کردند از دانش آموزان وجهی دریافت نشود!جناب اصغرنژادعزیز این کارباید با همکاری دولت ومردم خیر ودانش آموزان صورت گیردتا مابه نتیجه دلخواه برسیم وانحصارغرب را بشکنیم و تولیدعلم نماییم هرچند اگرمتخصصین ایرانی رایانه ازآمریکا به وطن خودایران برگشت کنند مسلما زودتر به این مهم دست خواهیم یافت!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *