عزت‌اله یوسفیان ملا در نشست علنی (چهارشنبه 8 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی، در نطق میان دستور خود با درود بر ساحت مقدس امام عصر(عج)، ملت شریف ایران، امام خمینی(ره)، مقام عظمای ولایت، خانواده معظم شهدا، ایثارگران و درود و سپاس بر مردم حوزه انتخابیه خود گفت: امروز کشور ایران با مشکلات بسیاری در داخل و خارج روبرو است در داخل فقر و گرانی کمرشکن تار و پود خانواده ها را دریده همه شعار حل مشکل می دهند ولی عمل همان است که بود.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:‌ کشوری که سومین ذخیره گاز دنیا را داشته و بر اقیانوس نفت است چرا خانواده ایرانی برای ازدواج دخترش مبادرت به فروش کلیه می کند انداختن همه گناهان به پای تحریم تا چه حد می تواند درست باشد با شعار قانونگرایی قانون شکنی می کنیم و با حمایت از قشر آسیب پذیر و به کار گرفتن مقامات و مسئولان مرفه و ثروتمند عملاً در جهت مخالف حرکت می کنیم.

وی تصریح کرد: شعار حمایت از کشاورزان را سر می دهیم ولی در جهت نابودی کشاورزان حرکت می کنیم. ورود بی رویه محصولات خارجی کشاورزی به خصوص برنج آن هم مازاد بر نیاز کشور افزایش قیمت کود، هزینه بالای تولید و تبدیل اراضی به ساخت و ساز و امروز هیچ کشاورزی شمالی نیست که از ابتدای شروع به کاراز مسئله شغل، آلات و ادوات کشاورزی، آب کشاورزی، کود، سم و سایر امور دچار مشکل نباشند.

این نماینده مردم در مجلس نهم بیان کرد: بلکه چون مجبور و ناگزیر است مبادرت به کشت برنج می کند برنج خارجی که تقریباً وجود آرسنیک در آن ظن نزدیک به گمان و یقین رسیده است سرطان زا و دارای انواع بیماری است و به حد وفور وارد کشور می شود در بخش مبارزه با مفاسد اقتصادی معمولاً در سیستم هایی که در هر دوره برای مبارزه با مفاسد اقتصادی تعیین می شود چهره هایی که خود برای مسائل و مواردی در این بخش بوده اند متصدی و مسئول مبارزه با فساد می شوند.

یوسفیان گفت: متأسفانه کم نیست جنگل های شمال کشور که با طرح های قبلی سرو چمان آن رو به نابودی نهاده است و اکنون همان هایی که در این مسئله دخالت مستقیم داشتند مسئولیت و تولیت استان را بر عهده گرفته اند. براساس مطالبات متولیان کشاورزی خود بسیار ذینفع این مسئله هستند 42 میلیارد دلار به 18 بانک داخلی از طرف بانک مرکزی پرداخت شده است اما متاسفانه هیچ یک از این بانک ها حتی حاضر به دادن لیست کلی که این پول ها را کجا صرف کرده اند نیستند.

وی ادامه داد:‌ در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی بارها و بارها این اتفاق افتاد رئیس کل بانک مرکزی البته قانونا عمل کرد ولی ناگزیر شد تهاتر کرده و از محل دیگری وجوهی که بانک ها به امانت گذاشته بودند را تأمین کند و دیوان محاسبات که زیرنظر مجلس است در اسرع وقت حکم انفصال این مدیر را صادر کرد. دیوان محاسباتی که برای یک میلیون تومان خطا و تخلف در جابجایی پول 4 یا 5 سال رسیدگی به آن طول می کشد.

یوسفیان افزود: اکنون که سالیانه حدود 25 هزار نفر در جاده‌های کشور جان می‌سپارند به فکر پرواز مستقیم به فلان کشور هستند، همکاران محترم من از بعضی از وزارتخانه ها گله مندم اما این گله بسیار زود است و نباید به این سرعت اتفاق می‌افتاد وزیر محترم کشور با نمایندگان در همین مجلس دو بار صحبت کردند که انتظار می رود در این خصوص عنایت بیشتری داشته باشند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در قوانین استخدام کشوری و برنامه پنج ساله به کارگیری بازنشسته ها یک خلاف اصل است اصل این است که مشاغل و مناصب متعلق به افراد شاغل است این در حالی است که در حال حاضر با یک انتصاب در دستگاهی 10 هزار انتصاب دیگر اتفاق می افتد ما جداً انتظار داریم از دولتی که قانون گرایی را شعار می دهد خلاف اصل عمل نکند.

منبع :خانه ملت

35 thoughts on “یوسفیان ملا :کسانی که جنگل های شمال را به نابودی کشاندند اکنون تولیت استان را عهده دارند”
  1. استاندار محترم وقتي مبادي آداب باشي و با اينكه نمايند ه ها حق دخالت در انتصاب فر مانداران را ندارند، ولي شما صبوري به خرج دهيد وسعي كني تعامل برقرار شود و سپس فرمانداران را معرفي كنيد نتيجه اش ميشه كه تمام مشكلات و مسائل كشور كه از دولت گذشته به ارث رسيده را دولت جديد بايد پاسخگو باشي و سن شما جاي تجربه شما را ميگيره و وزير كشور هم زير سوال ميره ..

    استاندار مردمي استان مازندران مردم در رفتار و گفتارت صداقت را حس مي كنند اميدواريم دولت تدبير و اميد با اينكه شايد اينجور ي مورد بي مهري قرار ميگيرد بتواند شرائط اقتصادي كشور را بهبود ببخشد..

  2. درود بر دکتر ربیع فلاح استاندار مردمی مازندران . آقای یوسفیان تاریخ مصرفتان دیگر گذشته است

  3. کاملا معلومه یوسفیان از چی ناراحته اگه اینجوریه چرا زمان حضورتان در دادگستری اقدام نکردید چرا ان زمان دلتان نسوخت جناب یوسفیان حالا چون فرماندار تحمیلی شما را قبول نکردند مشکل دار شدند جای تاسف که شما همیشه سر فرماندار شدن واسه شهر هزینه ساز میشوید نهایتا موفق نیستید و این شهر هست که باید تاوان ناسازگاری شما با دولت را بدهد لطفا تمام کنید این بد سلیقگی سیاسی را از شما بیشتر انتظار میرود

  4. با سلام
    آقاي نماينده چه عجب يكبار هم كه شده از عملكرد تاريخي نماينده مردمي و رزمنده دلاور آمل جناب آقاي مهندس تورنگ در قطع ايادي سوجو در سال 1376 شركت سروچمان سخن بيان فرموديد. آفرين بر اين شجاعت آن نماينده دلاور كه زماني حكومت در دست آنان بود توانست دست آنان را براي هميشه از قطع جنگلهاي شمال و آمل قطع نمايد.

  5. متــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــرو…!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  6. .. تو که پول اون معلمی که واست سایت هواداران رو در زمان انتخابات ساخت را نپرداختی! اگه تو اون موقع در مازندران بودی هم شریک اونا میشدی!!!!

  7. دیگران خوردند ما مُردیم.. ما می میریم تا دیگران بخورند..

    من حرفم اینه.. اگه واقعن کسانی خورند در استان و اقایان هم شواهد و اسناد مکفی دارند چرا به پای محاکمه نکشانیمشان.. البته محاکمه به معنای واقعی.. نه اینکه چند تا دله دزد را علنا محاکمه و بعد اعدام کنیم سرنوشت پرونده ها با ارقام نجومی هنوز مبهم باشد چون پای کسان خط قرمز ها در میان است…

    من فکر میکنم باید علی (ع) و مکتبش را درست نشناختیم که چطور در مقابل کسانی به بیت المال چشم طمع دوخته بودند شدیدترین برخوردها و مجازات ها را داشتند..

    کاش واقعن مکتب علوی در جامعه ی شیعی مان اجرا می شد.

  8. با حرفای آقای “سلام بر استاندار مردمی” موافقم تا حدودی
    حالا هم که به قول آقا هاشم شجاعت پیدا کرده یکی از از دلایلش حرفهای “سلام بر استاندار مردمی” هستش. اگه استاندار واسه گذاشتن مسئولین شهری با ایشون هماهنگ بود الان میگفت بهترین انتخابا بودند روسا…..
    عجب دنیایی یه …..

  9. قالیباف رای نیاورده عصابش خورده و ایرادات هشت ساله رو میزاره پای این چند ماه …..

  10. باسلام -و ادب و احترام -جناب آقای نماینده از اینکه به فکر شهر هستی تقدیر و تشکر -از اینکه به فکر این هستی که از حق یک رزمنده دفاع می کنی تقدیر و تشکر -چرا عوامل پشت پرده این موضوع در مورد آنها سخن نمی گویی مثل مشاور اعظم آقای اجودانی و………… که ادعای مدیر کلی داشتند حال به مشاور بند شدند عده ای که هیچ گونه کاری برای شهر نکردند ولی ادعای صندلی خیابان امام را دارند حال چرا نمی دانم -جناب آقای یوسفیان مطئن با شید این حمایت شما از برادر رزمنده جواب می دهد و پیروزی

  11. به به.وقتی آقای یوسفیان دید فرماندار ورئیس ادارات طبق نظر
    ایشون انتخاب نمیشه نطقش باز شد وهر اونچه که تو8سال
    گذشته بوجود اومد ودولت قبل مسئول اون بود به گردن دولت
    جدید انداخت درحالی که تازمانی که قدرت دردست اصولگرایان
    بود ایشون سکوت اختیار کرده بودند.ظاهرا مردم آمل برای دور
    بعد باید به فکر نماینده دیگه ای باشند.

  12. تنها ” آجودانی” بخواند!!!

    برای آن هایی که به جای روز تولد آدمها !!!
    روز مرگشان را به تهنیت می نشینند.
    چه خوب شد که “سلمان” نیست
    شاعری که ناتمام ماند!!!
    و چه خوب تر که “سهراب” نیست
    چون
    این روزها خیلی ها چشم هایشان را نمی شویند و ….
    شعر می خوانند…..
    چشم ها را باید شست ، جور دیگر باید دید!!!

    …!

    شناخت رابطه ی اخلاق با سیاست و اخلاق با هنر ، مستلزم شناخت و آگاهی از رسالت و وظیفه ای است که “هنر” و ” سیاست” در جوامع انسانی داراست اما از آنجا که گروهی هنر و سیاست را دستمایه ی ذهن بیمار خویش ساخته اند و چه بسا عیار سنجی ها و نقد و نظر ها_ اگر فاقد شعور سیاسی و درک هنری باشند _ گمراه کننده، کینه توزانه و یا دوستانه است و در این میان ، مخاطب و یا خواننده با گمگشتگی به دنبال ضابطه های راستین هنر و اعتدال و سیاست است… در حالی که:
    شاید شما این توان را دارا باشید که بتوانید به مدد بلاغت و هنر القاء، دیگران را در مسیر فکری و عاطفی خود قرار دهید اما این عامل ذوقی یا خصیصه ی موجود در شما، چه بسیار مواقع ممکن است زمینه ساز بد آموزیها و انحرافات اخلاقی ، سیاسی و مذهبی فراوان شود و حرکتهای فکری و اعتقادی ناروایی را سبب شود.

    و اما در مورد هنر: تا جایی که ” بسیار بوده است که به یک بیت ، عظایم امور ساخته شده است… و ضغاین موروث به مودت و محبت بدل شده و بر عکس بسی بوده است که یک بیت موجب اثارت فتنه های بزرگ شده است و سبب اراقت خونهای خطیر گشته.”( شمس الدین محمد بن قیس الرازی، المعجم فی معائیر اشعار العجم به تصحیح: محمد قزوینی و به کوشش: مدرس رضوی، چاپ تهران: 1335 انتشارات دانشگاه تهران، ص 446).

    ولی شما که خود را دوستدار فرهنگ و تاریخ می خوانید روزی برای یادبود” سلمان هراتی” متن می نویسید که قلبش برای اعتلای انسانیت می تپید و روزی از ابزارهای محرک نامطلوب برای نابودی خدمتگزاران این آب و خاک…

    اینها تنها نشانه ی آتش زدن کشتگاه حیات ارزشهای فرهنگی این مرز و بوم است. و اینکه نابغه های سیاسی و فرهنگی ما هم دچار لغزش های کودکانه می شوند و “عفت قلم” و ” بلندی روح” خود را از دست می دهند و در این میان متظاهران درجه دوم و سوم از این آزادی مطلق سوء استفاده می کنند و در این هرج و مرج سیاسی و فرهنگی و لگام گسیختگی ، با رکاکت و ابتذال ، چهره زیبای شهر ما را لکه دار می سازند.

    “بالاخره رودخانه هم خواهد خشکید
    و ماهی ها می فهمنندکه
    آب همیشه مایع حیات نیست
    گاهی یک قلاب
    هدیه ای است برای زندگی
    در سال جدید….!!!

  13. با چشم خودم دیدم که این شرکت سرو چمان چه بلایی به سر جنگلهای هم مرز نور و آمل در منطقه ماهان و یوسف گردن آورد

  14. جناب یوسفیان بد نیست کمی منطقی تر عمل میکردین تا این اندازه محکوم نشوید چرا این حرفها رو در زمان انتصاب ایشان نزدید وفقط سعی کردید تا با روشهای نخ نما شده همه جیز عادی نشون بدین بد نبود ان زمان لطف میکردین انزمان افشا گری میکردید حالا خیلی تابلو شده این حرفها واسه عدم فرماندار شدن گزینه ضعیف فرمانداری شماست لطف کنید این شرایط را با درایت خود تمام کنید درست نیست هر دوره این شهر سر لجبازیهای شما دچار مشکل شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *