هراز نیوز : ترجمه اختصاصی هراز نیوز / مریم مرادی /احتمالا برای شما هم پیش آمده که به هر دلیلی بخواهید دوربین تلفن همراهتان را به کار بیندازید و با آن لحظه هایتان را ثبت کنید. این عکاسی به صورت حرفه ای نیست اما این عکس های شخصی برای فرد گیرنده گاهی از هزاران عکس حرفه ای زیباتر و دلنشین تر است. اما از چه ترفندهایی می توان استفاده کرد تا این عکس ها را شفاف تر و با کیفیت بهتری گرفت؟

1- درباره امکانات پیشرفته عکسبرداری با دوربین موبایلتان تحقیق کنید.

بسیاری از گوشی های هوشمند جدید بدون نیاز به تنظیمات دستی می توانند خود را با محیط اطراف خود هماهنگ کنند و عکس های خوبی بگیرند. اکثر کاربران گوشی های هوشمند تنها از تنظیم اتوماتیک استفاده می کنند. با خواندن بخش راهنمای دوربین گوشی خود می توانید به راحتی از آن حداکثر استفاده را ببرید. شما ممکن است هرگز از برخی از تنظیمات پیشرفته گوشی خود استفاده نکنید اما استفاده از آن را یاد بگیرید، این آموزش به شما کمک می کند ایده های جدیدی برای عکسبرداری به دست آورید. اگر نمی توانید دفترچه راهنمای گوشی خود را پیدا کنید سری به اینترنت بزنید.

به یاد داشته باشید: دوربین ها تنها ابزار هستند، اینکه شما چگونه بتوانید از آن استفاده کنید ارزش واقعی آن ها را مشخص می کند.

2- از نرم افزارهای عکس استفاده کنید

سیستم عامل های مختلف تلفن همراه، نرم افزارهای مختلفی برای عکسبرداری و روتوش عکس در اختیار شما قرار می دهند. این نرم افزارها بسیار متنوعند بنابراین شما می توانید با صرف کمی وقت نرم افزار مورد علاقه خود را پیدا کنید و اطلاعات لازم برای استفاده از نرم افزار را به دست آورید.

3- با فلاش دوربینتان نورپردازی کنید

تنظیمات اتوماتیک فلاش دوربین، گاهی عکس های خوبی می گیرند اما این عکس ها شانسی خوب در می آیند. برای اینکه عکس های خوبی بگیرید بهتر است تنظیمات فلاش را آزمایش کنید. این به این معناست که فلاش دوربین خود را روشن و خاموش کنید.

بدون در نظر گرفتن دوربینی که با آن کار می کنید، نور یکی از اجزای مهم در عکاسی با کیفیت است. نور طبیعی، نور خوبی است اما نور بد هم داریم. نور بد، نور مخلوط با سایه است. بدترین زمان عکاسی ظهر است چون نور مخلوط با سایه است. نور نرم بهتر از نور زیاد است. بهتر است صبح و یا بعد از ظهر عکاسی کنید. فلاش دوربین مقداری نور مصنوعی در اختیار شما قرار می دهد. از طرف دیگر نرم افزارهایی برای روشن کردن تصاویر وجود دارد. در هر صورت، نکته مهم این است که عادت کنید نور فلاش دوربین خود را امتحان کنید و در مواقع لازم از آن استفاده کنید.

4- فیلترها، دوست و دشمن عکس

فیلترهای مختلفی را بر روی عکس می توان امتحان کرد. فیلترهای عکس می توانند به تصاویر شما شخصیت بدهند اما می توانند آنها را خراب هم بکنند. فیلتر می تواند عکس ها را بهتر یا جالب تر کند اما عکس عالی ترکیبی از زمان بندی درست، سوژه جالب و نور خوب است و اغلب خود عکس داستانی برای خود دارد.

5- لنز خود را تمیز کنید.

لنز روشن و تمیز بهتر و شفاف تر از لنز کثیف عکس می گیرد. بسیاری از افراد لنز خود را تمیز نمی کنند مگر اینکه به طور واضحی کثیف شده باشد. ما تلفن همراه خود را در جیب یا کیف خود حمل می کنیم به همین خاطر لنز دوربین اغلب گرد و غبار اطراف خود را جذب می کند. این گرد و غبارها حتی اگر به صورت لک و محسوس نباشند، بر کیفیت تصاویر دوربین تاثیر دارند. بنابراین بهتر است لنز گوشی خود را با یک دستمال نرم به طور منظم پاک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *