مدير كل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي در پي مقاومت در برابر تبليغات شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان و با اعمال فشار برخي افراد وابسته به جريان انحرافي از سمت خود بركنار شد.

به گزارش مشرق به نقل از کیهان عليرضا كريمي؛ مدير كل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از سمت خود بركنار شد و با وجود عدم حضور كريمي در تهران، عصر روز يكشنبه مراسم توديع و معارفه در غياب وي برگزار شد.
لازم به يادآوري است كريمي در سمت مديركل دفتر تبليغات و اطلاع رساني وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي تلاش زيادي را در راستاي قانونمند كردن فضاي تبليغات كشور همچنين اجراي قانون «ممنوعيت تبليغات كالاهاي مختلف از طريق شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان» انجام داد.
وي در تاريخ ۲۳ مهر ماه جاري، طي نشستي خبري با اشاره به تبصره ماده ۱۰ قانون ممنوعيت به كارگيري تجهيزات دريافت از ماهواره اعلام كرد: براين اساس «نشر آگهي هاي تبليغاتي از طرق مختلف توسط مطبوعات، صدا و سيما يا تبليغات شهري كه متضمن جواز استفاده از برنامه هاي ماهواره اي باشد، ممنوع است.»
مدير كل تبليغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به صورت صريح اعلام كرد: عرضه و فروش كالاهايي كه در ماهواره ها تبليغ مي شوند، ممنوع است و ممنوعيت فروش اين كالاها به تمامي صنف ها اعلام شده است.
وي همچنين متذكر شده بود: افرادي كه با سفارش تبليغات كالاهاي خود به شبكه هاي ماهواره اي در واقع اين شبكه هاي معاند را تقويت مي كنند به آنها اعلام شده است كه در داخل كشور اجازه تبليغات ندارند.
شايان ذكر است طي ماه هاي اخير، تحرك هاي گسترده اي از طريق برخي عناصر وابسته به جريان انحرافي براي اخذ مجوز دفاتر شبكه هاي ماهواره اي فارسي زبان در داخل كشور صورت گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *