شهردار آمل از پایان عملیات مرمت و بازسازی راسته عطاران واقع در بازار قدیم آمل در مرکز شهر خبر داد.

خبرگزاری فارس: پایان عملیات بازسازی منطقه عطاران بازار قدیم آمل

به گزارش روابط عمومی شهرداری آمل، احمد امیرسلیمانی گفت: طرح بازسازی بازار سنتی آمل با همکاری شورای اسلامی شهر، شهرداری و اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز شد که با همت سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری در مرحله نخست مرمت و بازسازی راسته زرگرها انجام شد و در حال حاضر راسته عطاران به پایان رسید و به‌زودی عملیات سنگ‌فرش بازار نوراسته نیز آغاز  می‌شود.

شهردار آمل بیان داشت: برای بازسازی بازار قدیم آمل که شامل چندین راسته است در فاز نخست دو میلیارد و 600 میلیون ریال هزینه شد‌ و مقرر شد‌ که 90 درصد هزینه توسط شهرداری و 10 درصد دیگر توسط بازاریان تامین شود.

وی با بیان اینکه این بازار یکی از معبرهای اصلی و مرکز تجاری آمل در قدیم بوده است، افزود: طرح بازسازی و مرمت بازار قدیم آمل توسط سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری تهیه و ارائه شد که پس از تحقیق و بررسی‌های مورد نیاز، طرح نهایی تائید و در دستور کار سازمان بهسازی و نوسازی شهرداری به عنوان مجری پروژه قرار گرفت.

شهردار آمل افزود: در کف‌سازی با استناد به معیارهای مهندسی، شیب‌بندی به گونه‌ای طراحی شد که امکان تردد افراد کم توان جسمی نیز به راحتی مسیر باشد و علاوه بر این از مصالح مناسب و مرغوب استفاده شده تا در جلوه و کارایی بازار مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: در طول عملیات مرمت و بازسازی بازار سعی کردیم هیچ گونه اخلالی در تردد روزمره شهروندان به منظور تامین مایحتاج و فعالیت‌های تجاری اقتصادی به وجود نیاید و به همین منظور تمام عملیات در شب و یا روزهای تعطیل انجام شده است.

به گزارش فارس، بازار قدیم آمل تنها بازار چهار سوق شمال کشور است.

One thought on “پایان عملیات بازسازی منطقه عطاران بازار قدیم آمل”
  1. خدا رو شکر سازمان بهسازی هم طراح هم مجری است بگو یکسره تمام سازمان های شهردار ی شدند پیمانکار !!!
    اینست توسعه بخش خصوصی توسط شهرداری و شورای مکرم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *