خلبان شهید حسین قاسمی از جمله تیز پروازان هوانیروز است که به شهید نماز معروف شد.

 

او در مقابله با مزدوران  در غرب کشور، مبارزی شاخص بود. در تاریخ 61/8/25، هنگام نبرد با دشمن و وطن فروشان، بالگردش مورد هدف نیروهای مقابل قرار گرفت و پس از سقوط اسیر شد.

 

بازجویان در برابر آزادی او تنها خواسته شان این بود که وی به انقلاب و رهبر اسائه ادب کرده و از خواندن نماز در زندان خودداری نماید.

 

اما او با روحی تسخیر ناپذیر و ایمانی استوار شکنجه ها را تحمل کرده و هیچ گاه با اسائه ادب به رهبری که در وجودش عشق و ایمان کاشته بود اسائه ی ادب نکرد و از خواند نماز هم دست نکشید.

همین استقامت و پایداری او، دشمن را به ستوه آورد و پس از 6 ماه اسارت در حالی که حکم اعدام را روی سینه اش گذاشته بودند، در تاریخ 62/3/2 این رادمرد پولادین هوانیروز را تیر باران کرده و او را از زندان تنگ دنیا به سمت بی کران پرواز دادند.

 

مزار او در گلزار شهدای آمل می باشد. از این شهید دو فرزند به نام های فرزاد و مه زیار به یادگار مانده است. که هر دو از چهره های نخبه علمی هستند .

حسین قاسمی

31 thoughts on “شهید خلبان حسین قاسمی +عکس پس از شهادت”
  1. عكس خلبان كه معلومه/اين عزيزي كه سر شهيد رو بغل كرده فرمانده سپاه آمل دردوران دفاع مقدس حاج عليرضا غياث پوره.خدا خيرش بده….اجركم عندالله….

  2. به خاطر توهین نکردن به حضرت امام این شهید را به گلوله می بندند -نعیمه اشراقی نوه امام بخواند و خجالت بکشد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

  3. روح پرفتوح شهیادن شادباشدبایک صلوات برمحمد(ص)و آلش.انشاءالله درهفته های آتی باشهیدان بزرگوار دیگر همراه بازندگی نامه اشان آشنا شویم

  4. کامنتی برایتان ارسال شد در مورد درجه این شهید بزرگوار چرا درج نکردید.

  5. درود بیکران به روح پر فتوح همه شهدا و شهید قاسمی عزیز و به امید آنکه در روز ملاقات با ایشان شرمنده انها نشویم…

  6. خدایا تو میدانی که تضاد فکری ما با اصل اسلام و انقلاب و راه شهیدان نیست! همه این مصادیق محترمند! اما در تفسیر واقعیت که به اقتضای منافع دنیایی مفسران است من نوعی مشکل دارم! شهیدان تاج سر ما هستن اگر چه اصلاح طلب و سبزی باشم!!

  7. شهید عزیز هزاران مرتبه شرمنده شما هستم..

  8. درود بیکران بر روح بزرگ خلبان شهید حسین قاسمی

  9. شمایی که کامنت رو طبق نظر شخصی خودت گلچین میکنی و اصلاً برای تفکر مخاطب هیچ ارزشی قائل نمیشی ، از این قضیّه مطمئن هستم که منافع شما در این است که از ع…. حتی با توسل به خون شهید تعریف و تمجید کنی چیه پیشنهاد مدیرعاملی داری ، مبارکت باشه …
    با علم به اینکه این کامنت رو نمیزاری یا حداقل کامل نمیزاری نوشتم فقط به این خاطر که به شما بگم از پشت پرده خیلی ها خبر دارن .

  10. خواهر یا برادر گرامی
    سلام
    این پست برای معرفی شهید عزیزی است که به خاطر مسایل سیاسی به او وفرزندان عزیزش جفا شده است ،
    شهدا در مرام نامه هراز نیوز خط قرمز محسوب می شوند .
    هراز نیوزاهل معامله نیست و هیچ عنوانی وپست ومقامی را با لاتر از رسالت خبرنگاری خویش نمیداند .
    هر کامنت توهین امیزی که به ساحت این شهید و یا هر شهید دیگری در هراز نیوز ارسال شود منتشر نخواهد شد .
    موفق باشید

  11. درود بیکران بر شهیدان بزرگوار میهن

  12. سعی شده از شهدا چیزی ننویسیم تا خدایی نکرده پشت خط قرمز نمانیم .

  13. به روح بلند شهدا و شهید قاسمی صلواتی هدیه فرمائید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *