هراز نیوز:درپی نامگذاری امسال بنام جهاد اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری موتور ملی دوگانه سوز د87 دومین عضو از خانواده موتورهای ملی در شرکت دیزل سنگین ایران ( دسا ) آماده بهره برداری است .
به منظور کاهش آلاینده های محیط زیستی و همچنین کاهش هزینه های تولید برق در صنایع کشور، اولین “موتورملی سنگین دوگانه سوز ” با همکاری شرکت بهینه سازی مصرف سوخت ، در “شرکت دیزل سنگین ایران ( دسا ) ” واقع در شهرستان آمل به بهره برداری رسید.

توان نامی این موتور در حالت دوگانه سوز با نسبت 80 درصد سوخت گاز و 20 درصد سوخت گازوئیل معادل 800 کیلووات می باشد.

این موتور مراحل اولیه طراحی تا ساخت موتور نمونه اول را توسط کارشناسان متخصص شرکت دیزل سنگین ایران در زمانی کمتر از هجده ماه طی کرده و اولین آزمون عملکردی خود را تا رسیدن به توان نهایی به خوبی پشت سر گذاشته است.

این موتور با توجه به استفاده ترکیبی از سوخت گاز و دیزل از نظر قیمت تمام شده انرژی تولیدی بسیار مقرون به صرفه بوده و در ساعات اوج مصرف، هزینه برق تولیدی توسط این موتورها به میزان تقریبی 50 درصد قیمت برق شبکه سراسری می باشد.

آزمونهای تکمیلی و توسعه ای این موتور در حال انجام بوده و بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا پایان سال 1390، خط تولید این موتورها با ظرفیت یکصد دستگاه در سال در شرکت دیزل سنگین ایران راه اندازی خواهد شد.

با توجه به فن آوری بالا و به روز بودن این محصول منحصر به فرد ملی، استقبال بی نظیری از سوی صنایع کشور، جهت سفارش گذاری و پیش خرید این موتورها به عمل آمده است.

بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، این محصول جدید با حضور برخی از مقامات کشوری و لشگری در روزهای آتی  رونمایی خواهد شد

(بازدید مقام معظم رهبری از موتور دیزل سنگین ملی در نمایشگاه دستاوردهای صنعت مورخ 9 فرودین 1389)

(بازدید رئیس جمهور جناب آقای دکتر احمدی نژاد از موتور دیزل سنگین ملی در شرکت دسا واقع در آمل)

( انجام آزمون های مختلف روی موتور ملی )

One thought on “موتور ملی دوگانه سوز دیزل سنگین ایران در آمل آماده بهره برداری است + (عکس)”
  1. عرض سلام خدمت مهندسین محترم/من موتور دوگانه سوز(دیزل cng)را دوسال پیش طراحی و ساخته ام و به ثبت هم رسونده ام که نیازی به سامانه برقی و جرقه زنی نداردو10درصد گاهش توان داریم و 60 درصد گاهش الایندگی داریم و با زدن یک دکمه میتوان مد را عوض کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *