هرازنیوز: فرماندار آمل گفت: با متجاوزان به عرصه‌های ملی در مازندران به شدت برخورد می‌شود.
هراز نیوز، یدالله اکبرزاده بعدازظهر دوشنبه در جلسه ساخت‌وسازهای غیرمجاز با اشاره به اینکه امروز تجاوز به عرصه‌های منابع ‌طبیعی و ساخت‌وساز غیرمجاز در مناطق جنگلی و ییلاقی افزایش یافته، گفت: این امر از حساسیت بیشتری برخوردار است و با باید با آنها برخورد شود.
وی با تاکید بر اینکه تمامی دستگاه‌ها در برخورد با متجاوزان به عرصه‌های ملی مسئولیت دارند، ابراز داشت: بخشداران، منابع طبیعی و شوراهای اسلامی و دهیاران باید با متجاوزان به عرصه‌های ملی برخورد کنند.
این مسئول با بیان اینکه تجاوز به بستر رودخانه‌ها و نهرهای زراعی باعث ایجاد خسارت به واحدهای مسکونی می‌شود، یادآور شد: این امر موجب آب‌گرفتگی در شهرها و روستاها شده و زندگی مردم را به خطر می‌اندازد.
مدیر ستاد بحران فرمانداری آمل با اعلام اینکه تجاوز به حریم رودخانه‌ها و نهرها لایروبی را غیرممکن می‌کند، بیان داشت: تغییرات در حریم و بستر رودخانه‌ها برای امور آب و شهرداری‌ها مشکلات زیادی ایجاد کرده است.
وی با اشاره به اینکه ساخت‌وساز غیرمجاز و تغییر کاربری اراضی کشاورزی از جمله معضلات در این زمینه است، گفت: باید با گشت ویژه و بازرسی‌های روزانه از این امر جلوگیری شود.
اکبرزاده ساخت‌وساز در حریم‌ راه‌های اصلی و فرعی روستایی از جمله دیگر معضلات در این بخش عنوان کرد و یادآور شد: ادارات راه‌ و ترابری آمل و هراز باید به شدت به این تجاوزها مقابله کنند.
فرماندار آمل در تذکری به دهیاری‌ها برای نظارت بیشتر در امر ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه‌ رودخانه‌ها و در زمین‌های کشاورزی اذعان داشت: هر اداره و بخشی در این زمینه کوتاهی کند باید پاسخگو باشد.
وی از شهرداران آمل، رینه، دابودشت و گزنک خواست به ساخت‌وسازهای غیرمجاز درون شهری برابر با مقررات برخورد شود.

منبع فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *