رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل با بیان اینکه شهریورماه امسال برای جذب هیئت علمی 37 رشته گرایش اعلام نیاز کردیم، گفت: تاکنون 475 متقاضی عضویت در هیئت علمی این دانشگاه اعلام آمادگی کردند.

 

  اکبر حاجی‌زاده عصر امروز در گردهمایی دانشجویان ورودی جدید دانشگاه تخصصی فناوری نوین این شهرستان اظهار داشت: پشتوانه عزت و اقتدار هر جامعه‌ای جایگاه علوم، تحقیقات و فناوری در آن و تراز جهانی‌اش است.

وی با اشاره به اینکه جوانان مهیاترین اقشار اجتماعی جامعه در نیل اهداف علمی و پژوهشی هر کشوری هستند، گفت: جوانان ما نیز با اعتماد به نفس و به دور از خود کم‌بینی وارد عرصه‌های جهانی شده و در منطقه رتبه نخست علمی را به خود اختصاص دادند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه دانشگاه‌های ایران اسلامی 2/2 رشد علمی دنیا را در اختیار دارند، ابراز داشت: بالای 60 درصد تحقیقات و پژوهش‌های علمی منطقه از آن ایرانی‌ها است.

وی فناوری‌های نوین را به عنوان کلید راه‌گشای بشریت در زمینه‌های علمی عصر حاضر دانست و اظهار داشت: در نگاهی به سیر تکاملی دانشگاه‌ها سه نسل این مراکز در حال سپری شدن است که دانشگاه‌های آموزشی نسل اول را تشکیل داده که در کشور ما هم‌اکنون در انتهای آن هستیم.

حاجی‌زاده ادامه داد: دانشگاه‌های پژوهشی دومین نسل سیر تکاملی دانشگاه‌ها بوده و دانشگاه‌های کارآفرینی سوم نسل است که اکثر دانشگاه‌های پیشرفته دنیا به این سمت و سو حرکت دارند.

وی با تاکید اینکه دانشگاه‌های کشور ما با سپری کردن مراحل آموزشی و پژوهشی در حال تبدیل به دانشگاه‌های کارآفرین هستند، اذعان داشت: با تحقیق در بین بهترین دانشگاه‌های مازندران در می‌یابیم که در بین دانشکده‌های ان دانشکده فناوری نوین در جهت رشد و ارتقای علمی فعالیت دارند.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل با اعلام اینکه در مازندران پنج دانشگاه دولتی فعال هستند، تصریح کرد: دانشگاه کشاورزی، فنی بابل، مازندران، دانشگاه تخصصی فناوری‌های نوین و دانشگاه علم و صنعت مازندران که از اردیبهشت ماه امسال دانشگاه فناوری‌های نوین کار خود را در آمل آغاز کرد که دورنما، ساختار و چشم‌انداز آن نیز مشخص شده است.

وی با اشاره به اینکه دانشکده دامپزشکی و پنج دانشکده دیگر نیز در دستور کار این دانشگاه جای دارند، یادآور شد: دانشکده‌های علوم گیاه‌های و دارویی، زیست فناوری، فضای مجازی، فناوری‌های نرم، مدیریت و فناوری‌های مهندسی نیز در آن کار خود را دنبال می‌کنند.

* ثبت‌نام 475 نفر برای عضویت در هیئت علمی

حاجی‌زاده با بیان اینکه شهریورماه امسال برای جذب هیئت علمی 37 رشته گرایش اعلام نیاز کردیم، ادامه داد: تاکنون 475 متقاضی عضویت در هیئت علمی این دانشگاه اعلام آمادگی کردند تا بررسی‌های لازم در پرونده و مدارک افراد در آینده‌ای نزدیک افرادی متخصص در هیئت علمی این دانشگاه جذب شوند.

رئیس دانشگاه تخصصی فناوری نوین آمل هدف اصلی این واحد دانشگاهی را تحصیل با کیفیت و پذیرش رشته‌های بین‌دانشگاهی و نو بیان و در توصیه به دانشجویان ورودی جدید تصریح کرد: دانشجویان باید تابع قوانین، منشور دانشگاهی و مقررات باشند و اخلاق دانشجویی را سرلوحه کارهای خود قرار دهند.

حاجی‌زاده با اشاره به اینکه در مسیر تکاملی انسان علم و ایمان دو بال مهم معنوی هستند، گفت: باید دانشجویان در کنار فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی از دیانت خود صیانت کنند و با رشد ارزش‌های معنوی توسعه علمی را رقم بزنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *