هراز نیوز :رژیم اشغالگر در قبال تحویل ایلان گراپل جاسوس رژیم صهیونیستی از مصر ۸۱ شهروند مصری را از زندان آزاد می کند.
مصر احتمالا این زندانی اسرائیلی متهم به جاسوسی را در ازای آزادی 81 زندانی مصری که در زندان های اسرائیل به سر می برند، آزاد خواهد کرد. 

 

ایلان گراپل جاسوس رژیم صهیونیستی که تابعیت امریکایی دارد دوازدهم ژوئن گذشته

( خرداد ماه امسال ) پس از انقلاب مردم مصر به اتهام جاسوسی دستگیر و زندانی شد.

 

وی به جاسوسی و فعالیت های خرابکارانه در مصر با هدف آسیب رساندن به منافع اقتصادی و سیاسی این کشور متهم است.

 

بنابر اعلام دستگاه های اطلاعاتی مصر، گراپل تظاهرکنندگان مصری را به حمله به نظامیان و پلیس تحریک می کرد.

 

روزنامه الاهرام مصر با اشاره به موضوع تبادل ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی با نظامی رژیم اشغالگر، تاکید کرد که این تنها پرونده ای نبود که مصر برای میانجی گری وارد آن شده است.

بر اساس گزارش این روزنامه، پس از آزادی اسرای فلسطینی؛ جاسوس رژیم اشغالگر در قبال آزادی ۸۱ شهروند مصری از زندانهای رژیم اشغالگر، تحویل داده می شود.

همه زندانیان مصری در فلسطین اشغالی، دارای اتهامات سیاسی نیستند. بلکه اتهامات آنها بیشتر شامل ورود غیرقانونی به فلسطین اشغالی، قاچاق مواد مخدر و حمل غیر قانونی سلاح است.

 

پس از موفقیت میانجیگری مصر در تحقق توافق بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس درباره آزادی گلعاد شالیت نظامی اسرائیلی در ازای آزادی بیش از هزار زندانی فلسطینی، به نظر می رسد تبادل زندانیان مصری و جاسوس اسرائیلی امکان پذیر باشد.

در همین راستا “محمد عاصم” سفیر سابق مصر در تل‌آویو گفت که موفقیت تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی برای آزادی”گلعاد شالیت” نظامی اسیر صهیونیست در نزد مقاومت فلسطین و عذرخواهی تل‌آویو از قاهره به دلیل کشته شدن تعدادی از نظامیان مصری در مرز فلسطین اشغالی و نیز شنیده شدن زمزمه‌های تبادل گرابیل با اسرای مصری بیانگر “دیپلماسی آرام” مصر است.

 

توافق تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی که با نظارت مصر به امضای دو طرف رسیده است، قرار است اواخر اين هفته به مرحله اجرا درآید که طی آن یک‌هزار و 27 اسیر فلسطینی در مقابل آزادی شالیت آزاد خواهند شد.

 

رژيم صهيونيستي در تلاش است از اين فرصت براي ضربه زدن بيشتر به روابط حماس و فتح كه زمزمه هاي براي بهبود آن شنيده مي شود، استفاده كند.

حماس روز آزادی اسرا را روز ملی اعلام کرد

دولت منتخب مردمی حماس در واكنش به اقدامات صهيونيستها در بيشتر كردن اختلافات حماس با فتح و تشكيلات خود ، روز آزادی اسرای در بند رژیم صهیونیستی را که قرار است در ازای آزادی نظامی صهیونیست آزاد شوند را روز ملی فلسطين و تعطیل رسمی اعلام کرد.
‘طاهر النونو’ سخنگوی رسمی دولت منتخب مردمی حماس پس از برگزاری جلسه دولت در غزه گفت: دولت و شورای قانونگذاری از مردم فلسطین می خواهند برای استقبال از اسرای آزاده و قهرمان به خیابان ها بیایند.

وی در ادامه گفت: دولت این روز را روز ملی و تعطیل رسمی اعلام می کند و متعهد می شود همه امکانات لازم برای زندگی آبرومندانه برای این آزادگان را فراهم آورد.

از سوی دیگر ‘ادهم ابوسلیمه’ سخنگوی کمیته امداد و حوادث غیر مترقبه فلسطین در غزه اعلام کرد که نیروهای امدادگر برای هرگونه کمک به آزادگان در زمان رسیدنشان به گذرگاه رفح از آمادگی لازم برخوردارند و 12 مرکز بهداشتی و پزشکی آماده خدمت رسانی به آنان در این گذرگاه خواهند بود.

بنابر توافق به عمل آمده، قرار است یک هزار و 27 اسیر فلسطینی در بند رژیم صهیونیستی و از جمله 27 زن، در ازای تحویل دادن ‘گلعاد شالیت’ به رژیم صهیونیستی، از بند رها شوند و به آغوش خانواده هایشان بازگردند.شبکه خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *