هراز نیوز- مریم مرادی – بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در مصاحبه ای در هفته گذشته در برنامه زنده ای در بی بی سی فارسی گفت اگر مردم ایران آزاد بودند شلوار جین می پوشیدند، موسیقی غربی گوش می کردند و انتخابات آزاد داشتند.

 

ایرانیان در شبکه های اجتماعی مختلف حتی در توییتر و فیس بوک برای نتانیاهو پیام گذاشتند و عکس خود را با شلوار جین نشان دادند. به گفته واشنگتن پست این فرصتی برای ابراز تنفر ایرانیان از رهبر اسرائیل و همچنین دفاع از غرور ملی شان بود.

 

اگر چه تهران و واشنگتن تلاش می کنند روابط دیپلماتیک داشته باشند اما نقش اسرائیل را نمی توان در روند این بازی انکار گرفت. خطای نتانیاهو در مورد لباس زیاد قابل توجه نیست زیرا ایرانیان محدودیت لباس دارند و او در آن اغراق کرده است، اما به نظر می آید او به طور غیرمستقیم از مردم ایران خواسته است دولت خود را سرنگون کنند.

بنابراین نتانیاهو تلاش کرد ایران را زندانی معرفی کند که توسط یک گروه دیکتاتور ظالم و منفور اداره می شوند، اما توصیف هایی که نتانیاهو از آن استفاده کرد، توصیف شرایط کره شمالی بود. که این پیامی به ایران و دنیا بود که ایران با انرژی هسته ای تبدیل به پیونگ یانگ دوم می شود. در صورتی که شرایط ایران با کره شمالی بسیار متفاوت است.

 

این که نتانیاهو توانست با این سخنان ایرانیان را تشویق به انتقاد از دولت خود کند، طنز است، ایرانیان به جای انتقاد از دولت، به انتقاد از اسرائیل پرداختند. این قدم در دیپلماسی عمومی اشتباه برداشته شد. اما نشانه ای نگران کننده برای تهران و واشنگتن بر جای گذاشت که رهبر اسرائیل قصد دارد وارد توسعه روابط ایران و آمریکا شود و تشنج ایجاد کند.

 

6 thoughts on “چرا مهم است نتانیاهو بداند ایرانیان شلوار جین نمی پوشند؟”
  1. انشا ا… یه می رسه روزی که اسرائیل با خاک یکسان بشه

  2. مرگ بر فتنه گر -خدا لعنت کنه اسرائیل وصهیونیسم

  3. موضوع از این جهت مهم است که وقتی بنیامین نتانیاهو، نسبت به یک امر آشکار و واضح و بی اهمیت این گونه اطلاعات دروغین منتشر می کند یا از روی غفلت و ناآگاهی است که به طریق اولی در مسائل سری و مخفی کاملا ناآگاه خواهد بود و یا عمدا دروغ می گوید که در این صورت اصلا اظهاراتش در مسائل هسته ای قابل اعتماد نیست. در هر دو صورت چهره دروغ او برای دنیا آشکار می شود.

  4. بیماریهای رهبران جهان و کور ذهنی شان به حدی است که دمکراسی و آزادی را با شلوار لی می سنچند و به واقع می خواهند در کنار جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ما جنگ فر هنگی را برما غالب کنند و نعوذبالله با فساد فر هنگی افتراق ملی را نشانه روند غا فل از اینکه ملت برزگ ما ومر دم هوشیار ما بیدارند ومی دانند اصل اساسی در زندگی اجتماعی انسانیت است و محبت و بزرگی و فرزنگی و خدا جویی ودانش پژوهی ولباس فرع بر همه آنهاست به طوریکه به کلام شیرین سعدی شیرازی :تن آدمی شریف است به جان آدمیت ++نه همین لباس زیباست نشان آدمیت ***خور وخشم و شهوت شغب است وجهل و ظلمت+++حیوان خبر ندارد ز جهان آدمیت ++ آگر این درنده خویی ز طبیعتت بمیرد +++همه عمر زنده باشی به روان آدمیت***جناب نتانیاهو نمی دانستم تا این اندازه ذلیل و بی قیمت شده ای که مکیال و شاخص سنجش انسانها را به ظاهر آنهم به بباطل سنجیده اندو از آنهمه کرامات انسانهاودانشمندان فر هیخته ایرانی که ایران وجهان را می چر خانند غافل مانده اند زهی جهل که تار و پود نتانیاهو را پو شانده است.

  5. اهمیت دیگر آن این است که معلوم می شد این آقا چقدر باهوش است. به این جمله اش توجه فرمایید: من سادلوح نیستم من خیلی باهوشم!!!!

  6. سلام
    آقای نتانیاهو اول باید بره کمی تاریخ و جغرافیا و تعلیمات اجتماعی بخونه و قتی در آزمونش قبول شد بیاد مصاحبه کنه .اونم در مورد کشوری مثل ایران .
    زنده باد ایرانی زنده باد ایران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *